بهترین های بازاریابی محتوایی در سال ۲۰۱۵

جایزه بازاریابی محتوایی از آن دسته جایزه هایی است که کمتر در مورد آن شنیده ایم. این جایزه را موسسه بازاریابی محتوایی تعریف کرده و هر سال به بهترین پروژه، آژانس و شخصی که در بازاریابی محتوایی فعالیت کرده است تعلق می گیرد. این جایزه بزرگترین برنامه بین المللی در زمینه بازاریابی محتوایی محسوب می شود و شامل۷۶ بخش کلی مانند استراتژی، توزیع، طراحی و ویراستاری می شود و برای هر دونوع محتوای چاپی و دیجیتال تعریف شده است. جایزه بازاریابی محتوایی برای محتواهایی که با نیت مصرف توسط گروه خاصی از مصرف کنندگان تولید می‌شوند تعلق نمیگیرد. شرکت ها و سازمان هایی که در زمینه بازاریابی محتوایی فعالیت می کنند هر سال طبق یک برنامه زمانبندی مشخص فعالیت های خود ثبت می کنند و پس از بررسی توسط عده ی زیادی  داوران برندگان مشخص می شود. لیست همه برندگان امسال  و لیست برندگان سال های قبل را می توانید ببینید ولی اگر حال و حوصله مرور این لیست بلند بالا را ندارید من سعی کرده ام چند نمونه جالب را برایتان جدا کنم. من بسیار کنجکاو بودم که در مورد معیارهای انتخاب هر برنده اطلاعاتی بدست آورم ولی هیچ اطلاعاتی از سوی کمیته داوری در مورد تک تک برندگان ارائه نشده بود و تنها به یک اشاره کلی در مورد ۱۶ معیار مختلفی که در مورد همه انواع محتواها در نظر گرفته شده اشاره شده است.این ۱۶ مورد به نظر می تواند به عنوان معیارهایی برای داوری در مورد کیفیت محتوا برای مدیران بخش های تولید محتوای شرکت های مختلف به کار رود. این معیارها به طور تیتر وار از قرار زیر است:

 

  • ارزش اطلاعاتی و/یا سرگرم کننده
  • مرتبط بودن
  • کیفیت کپی رایتینگ ( تن، صدا، طول محتوا و درجه ایجاد رغبت)
  • ارزش
  • تناسب با مخاطبان
  • اثرگذاری در دست یابی به اهداف
  • نسبت عملکرد به دست آمده به هدف گذاری اولیه
  • توانایی حمایت از تصویر یا برند حامیان محتوا
  • سهولت ناوبری در محتوا ( در محتوای دیجیتال)
  • پتانسیل اشتراک گذاری با دیگران (محتوای چاپی)
  • اثر گذاری لینک های صفحه فرود (محتوای دیجیتال)
  • اثرگذاری تیترهای روی جلد (محتوای چاپی)
  • جذابیت های بصری، اثربخشی و تصویرسازی
  •  تایپوگرافی
  • یکپارچگی عناصر متنی و تصویری
  • تعادل عناصر متنی و تصویری

 

 بهترین بازاریاب محتوایی سال  ۲۰۱۵: Vishal Khanna مدیر بازاریابی و توسعه کسب وکار شرکت Wake Forest Innovations

۶۰۰ درصد افزایش در سرنخ های فروش آنلاین و ۱۰۰ درصد افزایش در فروش نتیجه کاری است که ویشال خانا با مدیریت خود توانسته به آن دست پیدا کند. ویشال خانا مدیر بازاریابی و توسعه کسب وکار  Wake Forest Innovations است  شرکتی که ایده های نوآورانه را تجاری سازی می کند و تمرکز آن در حوزه تکنولوژی های مرتبط با سلامت است. ویشال با ایجاد یک برنامه بازاریابی محتوایی در صنعتی که تا کنون از آن استفاده نکرده بود به این موفقیت بزرگ دست یافت. ویشال با کمک یک  کارمند تمام وقت و دو کارمند قراردادی پاره وقت دیگر کل فرایند بازاریابی محتوایی این شرکت را پایه ریزی کرد و با ایجاد 5 وب سایت متفاوت برای 5 حوزه فعالیت شرکتش توانست سرنخ های آنلاین ایجاد شده را به فروش تبدیل کند. ویشال با ایجاد یک استراتژی بازاریابی B2B و به کمک یک شرکت ثالث که وی را در تدوین استراتژی محتوایی کمک کرده بود کاری کرد تا به عنوان بهترین بازاریاب محتوایی سال ۲۰۱۵ شناخته شود.

بهترین رشد در مشترکین وب سایت relevance.com

این شرکت از جمله شرکت های موفق در زمینه مشاوره بازاریابی محتوایی و بازاریابی دیجیتال است. این شرکت با استراتژی محتوایی قوی که تدوین کرده توانست در مدت کوتاهی بیشترین رشد را در جذب مشترکین در سال ۲۰۱۵ از آن خود کند. ایجاد بستری برای دانلود کتاب های الکترونیکی پرمحتوا و آموزشی در حوزه بازاریابی محتوایی و پست های وبلاگی قوی از جمله روش هایی است که در جذب این تعداد از مشترک تاثیر زیادی داشته است.

بهترین استفاده از اینستاگرام برای بازاریابی محتوایی

شاید قدرت شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام هنوز هم از طرف بسیاری از شرکت های بزرگ نادیده گرفته می شود ولی باید بدانید که شرکت بزرگی مانند جنرال الکتریک که مدل تجاری B2B دارد، از اینستاگرام به بهترین نحواستفاده کرده است. حساب اینستاگرام جنرال الکتریک پر است نمایش زیبایی از محصولات این شرکت به همراه استفاده حرفه ای رویدادها و مناسبتهای مختلف. شاید نوع استفاده از اینستاگرام برای یک شرکتی که با فناوری های بسیار پیشرفته سروکار دارد عجیب و دور از ذهن برسد ولی کافی است نگاهی به صفحه اینستاگرام جنرال الکتریک بیندازید و از پرینت سه بعدی کدو تنبل هالووین تا کمپین حمایت از سرطان سینه و نمایش قدرت یک موتور جت پیشرفته را در آن ببینید.

جنرال الکتریک با استفاده از اینستاگرام توانسته به خوبی استراتژی های خود را به نمایش عموم بگذارد. در یک نگاه کوتاه به صفحه اینستاگرام جنرال الکتریک به راحتی می توان به حرکت این شرکت به سمت انرژی های تجدید پذیر و محصولات سبز پی برد.

جنرال الکتریک

بهترین استفاده از توئیتر برای بازاریابی محتوا

Yesler  یک آژانس بازاریابی B2B است که XBOX از آنها برای مدیریت توئیتر کمک گرفته است. حساب توئیتر Xbox از نظر داوران به عنوان بهترین استفاده کننده از توئیتر برای بازاریابی محتوایی انتخاب شده است. آنچه در حساب توئیتر Xbox منتشر می شود چیزی بیشتر از اطلاع رسانی بازی های جدید و امکانات جدید آنها نیست. گاهی از پروموشن هایی را اطلاع رسانی می کنند اما تعداد بالای طرفداران بازی های کامپیوتری باعث شده این حساب کاربری بیش از ۷.۵ میلیون فالوور داشته باشد، این تعداد فالوور تعداد بسیار بالایی است هر چند راه زیادی برای رسیدن به تعداد فالوورهای ۸.۷ میلیون نفری پلی استیشن دارد.

xbox

 

بهترین اینفوگرافیک سال ۲۰۱۵

جایی که هنرگرافیک و محتوا به هم میرسند اینفوگرافیک خودنمایی می کند. همین باعث شده که اینفوگرافیک ها از محبوبیت بالایی در میان عموم مردم برخوردار باشند و به همین دلیل نرخ اشتراک گذاری بالایی هم داشته باشند. اینفوگرافیک های معمولی را همه دیده اید. ولی شاید مفهوم اینفوگرافیک های تعاملی را کمتر شنیده باشید. بهترین اینفوگرافیک سال ۲۰۱۵ به شرکت ioninteractive برای اینفوگرافیک تعاملی ۵۰ راه برای درگیر کردن مخاطبان تعلق گرفته است. فایل قابل دانلود این اینفوگرافیک را هم میتوانید از اینجا دانلود کنید هر چند شاید تفاوت یک اینفوگرافیک تعاملی با یک فایل ارائه یا فایل پی دی اف معلوم نباشد.

طراحی اینفوگرافیک هم به عنوان بخش جدایی در جوایز بازاریابی محتوایی مورد داوری قرار می گیرد. بهترین طراحی اینوگرافیک امسال هم به اینوگرافیکی در مورد 20 شغل مرگ آور دنیا تعلق گرفته که توسط شرکت 97thfloor  برای شرکت Code Red Safety طراحی شده است.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *