بازاریابی رویدادی با ویژگی‌های خاصی که دارد جذابیت زیادی برای کسب‌ وکارها پیدا کرده و با استفاده از ابزارهایی مانند ویدئو کنفرانس برگزاری رویدادها تسهیل شده است. این روزها فقط کافی است یک موضوع داغ و جذاب پیدا کنید و افراد حرفه ای و متخصصی را برای سخنرانی دعوت کنید، از ابزارهای ساده و راحتی مانند Evand برای ثبت نام رویدادتان استفاده کنید و به آسانی رویداد خود را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تبلیغ کنید و منتظر روز برگزاری رویداد خود باشید. خلاصه همه چیز برای برگزاری یک رویداد در حال ساده‌تر شدن است.

اما صرف برگزاری یک رویداد مهم نیست، مهم نتیجه‌ای است که بعد از برگزاری رویداد به دنبال آن هستید. اگر رویدادهای نمایشی دولتی را کنار بگذاریم اکثر رویدادهایی که کسب و کارها برگزار می‌کنند جزوی از برنامه بازاریابی آنها محسوب می‌شود بنابراین رویدادی که در نهایت تاثیر مثبتی بر روی اهداف یک شرکت نداشته باشد در واقع هدر رفت سرمایه محسوب می شود. سرمایه ای که شاید ضرر بزرگی برای یک شرکت باشد.

 

بازاریابی رویدادیحال بیایید از نگاه دیگری به یک رویداد نگاه کنیم. یک رویداد اگر موضوع خوبی داشته باشد و سخنرانان ها و پنل‌های تخصصی هم به خوبی انتخاب و طراحی شده باشند می‌تواند منبع بسیار خوبی از محتوای ارزشمند باشد. محتوایی که شاید در هیچ کتاب و وب سایتی قادر به پیدا کردن آن نباشید. این محتوا شاید در عرض چند ساعت ارائه شود و بعد از رویداد چیزی بیشتر از چند خط یادداشت در دفترچه یادداشت شرکت‌کنندگان از آن باقی نمانده باشد. در این صورت شما حجم زیادی از محتوایی را که می توانستید در رسانه‌های مختلف دیگر نیز از آنها استفاده کنید؛ از دست داده‌اید.

[blockquote quote=”یکی از راه حل هایی که مدیران هوشمند برای استفاده حداکثری از یک رویداد در پیش میگیرند پوشش زنده رویداد به صورت وبلاگی یا تحت شبکه‌های اجتماعی مختلف  است. پوشش زنده وبلاگی در واقع انتقال همزمان محتوا، صوت و حتی تصویر بر روی رسانه‌ی اختصاصی هر رویداد است که علاوه بر اینکه موجب حفظ محتوا می‌شود امکان دسترسی همزمان به محتوای رویداد را برای تعداد بیشتری از مخاطبان فراهم می‌کند.”]

ما در تیم بازاریابی محتوایی گراف با تجربه‌ای که در پوشش رویدادهای بزرگی مثل تداکس تهران و استارتاپ ویکند تبریز، ……… داشته‌ایم فقط به یک میز کوچک در پشت صحنه نیاز داریم تا کانال ارتباطی یک رویداد با دنیای بیرون از سالن برگزاری را ایجاد کنیم. ما در مدتی که رویداد برگزار می‌شود بهتر از همه شرکت کننده ها به سخنران ها گوش می دهیم و با ترکیب سریع تصاویر رویداد آنها را در رسانه ها و شبکه های اجتماعی مختلف منتشر می‌کنیم. به عبارتی دیگر ما به شما کمک می‌کنیم تا خودتان اولین رسانه‌ای باشید که در مورد رویداد شما مینویسد.