چرخه بازاریابی محتوایی، شامل چهار مرحله مهم است که می‌بایست همواره در فرایند بازاریابی محتوایی خود  در نظر بگیریم. نقص در هریک از بخش های این چرخه ممکن است منجر به بی‌نتیجه ماندن تمام زحمات و فعالیت‌های ما شود و این جهت ضروری است که چرخه بازاریابی محتوایی را به خوبی درک و استفاده کنیم.

چرخه بازارایی محتوایی

چرخه فرایند  بازاریابی محتوایی
چرخه فرایند بازاریابی محتوایی

۱- استراتژی بازاریابی محتوایی

طراحی استراتژی صحیح اولین کاری است که باید صورت بگیرد. منظور از استراتژی صحیح، کسب شناخت صحیح از کاربران و طراحی KPI است. هر پروژه‌ای که بدون هدف‌گذاری پیش برود، نتیجه‌ای مناسبی دریافت نخواهد کرد. مانند فردی که چشمانش را بسته‌ باشند، هرقدر هم که سرعتش زیاد باشد ممکن است مسیر اشتباهی را طی کند.

۲- تولید و مدیریت محتوا

بعد از طراحی استراتژی، می‌بایست محتوای مناسب آن تولید شود، جدول کیووردهای انتخابی طراحی شوند، صفحات فرود به درستی ایجاد شوند، داده‌ها بصری سازی شوند و محتوا روی وبلاگ درج شود.

۳- توزیع محتوا

محتوای تولید شده در مرحله دوم و بر اساس استراتژی مرحله اول نیاز به توزیع دارد. این توزیع از طریق شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات ایمیلی، سئوی فنی، لینک سازی، تبلیغات کلیکی و … صورت می‌گیرد.

۴- تحلیل و بررسی روند رشد محتوا

فعالیت بدون ارزیابی روند رشد بی‌فایده است. از گوگل آنالتکیز برای این کار استفاده کنید و مهم‌تر اینکه ابزارهای تحلیلی مخصوص خود را داشته باشید. میزان نرخ تبدیل در ایمیل، میزان درگیری کاربر در شبکه‌های اجتماعی، میزان بازدید و …همه و همه اماری هستند که می‌بایست بصورت دقیق رصد شوند.

سعید چوبانی

مدیرمحتوا، وبلاگ‌نویس و ایده‌پرداز در تیم گراف

5 دیدگاه برای “با چهار مرحله اصلی چرخه بازاریابی محتوایی آشنا شوید

  1. من از وقتی تو فید شما مشترک شدم (۲ ماه پیش) دیگه تصمیم گرفتید مقاله نذارید؟ :)) منتظر مقالات بیشتری هستم ازتون.

    یه پیشنهاد اینکه وقتی می‌خواید به سایت خودتون آدرس بدید همیشه یک روال ثابت رو پیش بگیرید. سایت شما که بدون www هست، بهتره همیشه بدون www لینک بدید. اینجا کلمه‌ی کلیدی «بازاریابی محتوایی» رو بهتره بدون www به سایت لینک کنید بهتره.
    منبع

دیدگاه شما راجع به این مطلب چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *