شرکت ردبول در سال ۲۰۰۷ خانه رسانه خود را راه‌اندازی کرد. ردبول یکی از اولین برندهایی بود که از طریق کانال‌های متعدد سعی در درگیر کردن مخاطبان هدف خود داشت. در حال حاضر این برند با یک شبکه‌ی جهانی از نویسندگان در بیش از ۱۶۰ کشور دنیا کار می‌کند و در حال توسعه‌ی رسانه‌ برند خود از جمله محتوای آنلاین، چاپی، تلویزیون، تلفن‌همراه، بازی، موسیقی و فیلم است. ردبول نام خود را با واژه هیجان کلید زده است. نمونه‌ای از فعالیت‌های رسانه‌‌ای ردبول در کشور ترکیه را می‌بینم:

رسانه برند
رسانه برند

علاوه بر ردبول برندهای بسار دیگری هستند که رسانه‌های اختصاصی خود را راه انداخته اند. شرکت جان دییر اولین کسب‌وکاری بود که با انتشار مجله‌ی فورو، رسانه‌ی چاپی حرفه‌ای را در حوزه کشاوری ایجاد کرد. شرکت لگو  نیز سال‌هاست که مجله‌ای را با موضوع اسباب‌بازی کودکان منتشر می‌کند. در میان نمونه‌های داخلی نیز مدت‌هاست که فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا با راه‌اندازی مجله‌ی اینترنتی خود اطلاعات ارزشمندی را به کاربرانش ارائه می‌دهد

ولی چرا برندها به فکر ایجاد رسانه‌‌های اختصاصی خود افتاده‌اند؟

به عنوان یک مصرف‌کننده روزانه با تبلیغات و پیام‌های بازاریابی بسیاری مواجه می‌شویم که قصد جلب توجه ما را دارند. اما مغز ما محدود است و تنها می‌تواند مقدار کمی از محتوا را مصرف کند، به همین جهت برای برندها بسیار دشوار است که فقط با یک پیام به مخاطبان هدف خود برسند.

اخیرا برندها به طور جدی شروع به ایجاد تغییرات سازمانی کرده‌اند تا با بازار منطبق شوند و این بدین معناست که آن‌ها برای موفقیت نیازمند بالابردن تعاملات با مصرف‌کنندگان هستند. آن‌ها برای برقراری ارتباط موثر با مصرف‌کنندگان در اینترنت، سعی دارند رفتاری مشابه با یک صاحب رسانه در پیش گیرند.

[panel style=”default” title=”طراحی و راه‌اندازی رسانه برند توسط تیم گراف” text_align=”right”]تیم بازاریابی محتوایی گراف، با ایجاد رسانه‌های اختصاصی آنلاین برای کسب‌وکار شما، توجه مخاطبان گسترده‌ای را به محصولات و خدمات شما جلب می‌کند. ما می‌توانیم در ایجاد رسانه‌هایی در حوزه‌های فناوری، کسب‌وکار و کارآفرینی و سبک زندگی به شما کمک کنیم. [/panel]