با این‌که ۹۰ درصد بازاریابان از بازاریابی محتوایی استفاده می‌کنند، اما تنها ۹ درصد از آن‌‎ها با موفقیت و اثربخشی مواجه شده‌اند. تحقیقات موسسه بازاریابی محتوایی نشان می‌دهد که هسته‌ی اصلی تمام این مشکلات در عدم طراحی استراتژی بازاریابی محتوایی اثربخش است.

استراتژی چیست؟

استراتژی به معنی حرکت یک سازمان از موقعیت کنونی خود به سمت موقعیت مطلوب‌تر است. بسیاری از افراد استراتژی را به یک طرح یا الگوی مسیر تشبیه می‌کنند، برخی نیز آن را نوعی نگرش می‌دانند که منجر به درک عمیقی از فعالیت‌های سازمان می‌شود و در نهایت عده‌ای نیز آن را یک مانور زیرکانه در مقابل رقبا تلقی می‌کنند. اما استراتژی مجموعه‌ای از موارد ذکر شده است.

استراتژی محتوا به معنی دستیابی به یک دید آگاهانه از جامعه‌ی مخاطبان، طراحی یک راه‌حل نوآورانه و منحصربه‌فرد برای رفع نیاز آن‌ها و در نهایت تدوین یک برنامه‌ی کلی برای تولید محتوا است.

اولین گام بازاریابی محتوایی یا به عبارتی طراحی استراتژی بازاریابی محتوایی را فراموش نکنید. بدون طراحی یک استراتژی خاص و تنظیم برنامه‌ی متناسب با آن، شکست خواهید خورد.

طراحی استراتژی بازاریابی محتوایی
طراحی استراتژی بازاریابی محتوایی

چرا طراحی استراتژی بازاریابی محتوایی منحصربه‌فرد ضروری است؟

امروزه رقابت برندها بر سر کیفیت محصولات نیست، هر برندی که نتواند این ویژگی‌ را برای مخاطبانش فراهم کند خود به خود از عرصه‌ی رقابت خارج خواهد شد. این روزها رقابت بر سر اعتمادسازی و ایجاد ارتباط است. برندهایی که نتوانند اعتماد مخاطبان‌شان را جلب کنند سقوط خواهند کرد و این اعتمادسازی تنها از طریق یک استراتژی محتوایی منحصربه‌فرد ایجاد خواهد شد. محتوا، ارتباط می‌سازد. ارتباط، اعتماد ایجاد می‌کند و اعتماد منجر به فروش می‌شود.

 

[panel style=”default” title=”طراحی استراتژی محتوایی توسط تیم گراف” text_align=”right”]تیم بازاریابی محتوایی گراف به شما کمک می‌کند تا استراتژی محتوایی خلاقانه‌ای پیدا کنید و با تنظیم یک برنامه‌ی محتوایی منظم برند خود را میان رقبای‌تان منحصر به فرد کنید. ما به شما کمک می‌کنیم تا اهداف و مخاطبان خود را کشف کنید و مسیر صعود خود را شفاف‌تر طی کنید.  [/panel]