۸ آماری که مدیران ارشد بازاریابی دیجیتال را نگران می‌کند

همواره آماری وجود دارد که مدیران ارشد بازاریابی با دیدن آن نگران شده و در استراتژی بازاریابی خود دچار شک می‌شوند. به روشنی می‌توان گفت که این آمار ممکن است آثار مثبت و منفی فراوانی داشته و در برخی موارد حتی بر روی استراتژی‌های بازاریابی نیز تأثیراتی داشته باشد. امیدوارم این آمار باعث رشد کسب‌وکار شما شده و برایتان مفید واقع شود.

۱) بنرهای تبلیغاتی آنلاین استاندارد ۰.۱۲ درصد CTR دارند.

تبلیغات بنری از اولین روزهای ظهور اینترنت وجود داشته است. اما گزارش‌های به دست آمده حاکی از آن است که این روش هرگز مؤثر نبوده. مؤثر نبودن تبلیغات بنری باورنکردنی و بیش‌تر شبیه یک شوخی به نظر می‌رسد. حقیقت این است که تنها زمانی که کاربران برای مطالعه‌ی این بنرها روی آن‌ها کلیک می‌کنند حین خروج از یک سایت است.

البته این نکته را هرگز فراموش نکنید که CTR همه چیز نیست. به‌علاوه تبلیغات بنری جذاب و متفاوت (که در آن‌ها از انیمیشن و… استفاده می‌شود)  ۰.۴۴ درصد CTR دارند که در مقایسه با حالت‌های عادی ۲۶۷ درصد افزایش دارد. با این وجود بازاریابان اینترنتی پیش‌بینی می‌کنند که طی چند سال آینده تعداد تبلیغات بنری در موبایل‌ها به میزان زیادی افزایش یابد. هر چند پیش‌بینی می‌شود که در حالت کلی این تبلیغات‌ها در مسیر رکود قرار گرفته باشند.

۲) تبلیغات بنری موبایل ۰.۱۴ درصد از CTR را تشکیل می‌دهند.

در صورتی که کاربران از کامپیوتر به موبایل منتقل شوند نیز اثربخشی تبلیغات بنری بهبود نخواهد یافت. ۰.۰۲ درصد افزایش نرخ تاثیرگذاری در موبایل نیز به خاطر شانس بیشتر لمس بنرهای تبلیغاتی در گوشی‌های موبایل است.

به این نکته توجه داشته باشید که تبلیغات بنری بخش بزرگی از تجارت بازاریابی اینترنتی در جهان نیستند. طبق برآوردهای انجام شده تبلیغات بنری که تأثیرگذاری بیش‌تری داشته باشد، تنها ۹ درصد از کل تبلیغات انجام شده در سال ۲۰۱۵ را تشکیل می‌دهند.

۳) مسدود شدن آگهی‌ها ۴۱ درصد نسبت به ۱۲ ماه گذشته رشد داشته است.

در نگاه اول ممکن است این اعداد و ارقام اغراق‌آمیز به نظر برسند اما مطالعات اخیری که مؤسسه‌ی رویترز طی تحقیقاتی در زمینه‌ی روزنامه‌نگاری در دانشگاه آکسفورد انجام داده است نشان می‌دهد که این آمار واقعی بوده و مسدودسازی آگهی‌ها یک مشکل جدی است.

مشکلات-بازاریابی-بنری

دیوید کینت (David Kint) مدیرعامل شرکت سازمان تجارتی رسانه‌های دیجیتال اخیراً گفته است:

این حقیقتی است که باید پذیرفت چراکه مدت‌هات کاربران از تبلیغات بنری آزرده خاطر شده‌اند. طبق پیش‌بینی‌های انجام شده درآمد ناشی از مسدود کردن آگهی‌های تبلیغاتی در حال افزایش است.

۴) ۲۸ درصد از کاربران اعتراف کرده‌اند که سعی می‌کنند فعالیت‌های خود را از تبلیغ‌کنندگان پنهان کنند.

از وقتی حریم خصوصی آنلاین در آمریکا اهمیت فراوانی یافته است بازاریابان و تبلیغ‌کنندگان به خائنان بالقوه‌ای تبدیل شده‌اند. متأسفانه این بررسی‌ها متعلق به نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۳ است. این موضوع که کاربران همواره توسط تبلیغ‌کنندگان و فن‌آوری‌های بازاریابی ردیابی می‌شوند بعید و دور از ذهن نیست. در بین کاربران ایرانی نیز، افزونه‌های مسدودسازی بنرهای تبلیغاتی برای عدم ارسال اطلاعات شخصی کاربرد بسیاری یافته‌اند.

۵) تنها ۱۲ درصد از بازاریابان معتقدند که در موتورهای بازاریابی محتوایی عملکرد بالایی دارند.

در بین ۲۰۰ نفر از مدیران ارشد بازاریابی تنها ۲ درصد از آن‌ها اظهار می‌کنند که رویکرد فعلی آن‌ها نسبت به تقاضاهای کنونی مؤثر بوده است. تسا وگرت (Tessa Wegert) در مقاله‌ی اخیر خود در این مورد بحث کرده و می‌گوید:

هر چند این آمار زیاد جالب به نظر نمی‌رسند اما هرگز این نکته را فراموش نکنید که بازاریابی محتوایی در مرحله‌ی جنینی خود قرار دارد و امکان تکامل آن در آینده وجود دارد.

۶) ۴۵ درصد از مدیران ارشد بازاریابی هنوز هم به صورت رسمی دقت و کیفیت کار خود را تجزیه و تحلیل نمی‌کنند.

هرچند تجزیه و تحلیل بخش مهمی از بازاریابی را در جهان شکل می‌دهد ولی هنوز هم بسیاری از بازاریابان هستند که کار خود را به دقت بررسی نمی‌کنند.

۷) ربات‌های متقلب ۱۱۶ میلیون دلار از هزینه‌هایی که در سال ۲۰۱۴ برای تبلیغات صرف شده بود را به هدر دادند.

امروزه ربات‌های ترافیکی به صنعت بزرگی تبدیل شده‌اند که در تبلیغات دیجیتالی بر کلیک و برداشت تمرکز دارند و به مجرمان اجازه می‌دهند تا به ارسال ترافیک جعلی پرداخته و درآمد حاصل از تبلیغات برنامه‌ریزی شده را هدایت کنند.

۸) دو سوم از خوانندگان وقتی متوجه می‌شوند که یک مقاله یا ویدئو توسط یک نام تجاری ارائه شده است احساس می‌کنند این نام تجاری قصد فریب دادن آن‌ها را دارد.

مطمئناً دوست ندارید مشتریان شما احساس کنند که برند شما قصد فریب دادنشان را دارد. طبق نتایج به دست آمده از مطالعات گسترده‌ای که در سال گذشته انجام شده است این مورد تنها یکی از جنبه‌های منفی تبلیغات بومی و پست‌های حمایتی است.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *