اوه یادم رفت:‌ دامنه توجه ما از ماهی گُلی هم کمتر شده است!

بعد از همه بالا و پایین‌های یک‌پزشک، هنوز هم دکتر مطالبی می نویسد که مجبور می‌شوی بنشینی و دوباره با خودت حساب/کتاب کنی که چطور شد که اینطور شد. دنیای مدرن و بدی‌هایش برای مغز ما یکی از این مطلب‌ها بود که من را یاد موضوعِ دامنه توجه و یا همان Attention Span انداخت. دامنه‌ی […]

Read More

The Verge زاده جنگ جهانی AOL

اگر راستش را بخواهید، من هم از تیترها و مطالب کلیشه‌ای که مثلا سعی دارند کسب و کار را به ما بیاموزند، آزرده هستم. تاریخ انقضای این مطالب چندان زیاد نیست و به نظرم فرق چندانی با محتوای تهوع آورِ زرد ندارند. به زعم من، همه‌ی آنچه که نیاز داریم از تولید محتوا و بازاریابی […]

Read More

واژه نامه‌ تولید محتوا

تولید محتوا و بازاریابی محتوا نیز مانند هر صنف دیگری، واژه‌ها و اصطلاحات مخصوص به خود را دارد.  این اصطلاحات که بیشتر آن‌ها عمر چندانی ندارند، اغلب زاده‌ی ذهن روزنامه‌نگارها و متخصصان رسانه‌ای هستند که در سال‌های اخیر وارد صنعت تولید محتوا شده‌اند. زمان چندانی از مطرح شدن تولید محتوا بعنوان یک تخصص در وب فارسی […]

Read More