واژه نامه‌ تولید محتوا

تولید محتوا و بازاریابی محتوا نیز مانند هر صنف دیگری، واژه‌ها و اصطلاحات مخصوص به خود را دارد.  این اصطلاحات که بیشتر آن‌ها عمر چندانی ندارند، اغلب زاده‌ی ذهن روزنامه‌نگارها و متخصصان رسانه‌ای هستند که در سال‌های اخیر وارد صنعت تولید محتوا شده‌اند. زمان چندانی از مطرح شدن تولید محتوا بعنوان یک تخصص در وب فارسی […]

Read More

۱۷ حقیقت درباره‌ی آینده تولید محتوا

۱) سال ۲۰۱۵ سالی است که محتوا در مورد نتیجه بازاریابی تصمیم خواهد گرفت و برندها خواهند فهمید که محتوا ذره بنیادی همه جوانب بازاریابی را تشکیل می‌دهد و شرکت‌ها بر همین اساس اقدام به بودجه‌بندی و استخدام نیرو های جدید خواهند‌ کرد. شین اسنو – مدیر واحد خلاقیت ۲) اندکی بعد شدت پس‌زده‌شدن تبلیغات […]

Read More

سواد رسانه‌ ای چیست؟

سواد رسانه ای (Media Literacy) مجموعه‌ای از مهارت‌های قابل یادگیری است که به توانایی دسترسی، تجزیه و تحلیل و ایجاد انواع پیام‌های رسانه‌ای اشاره دارد و یک مهارت ضروری در دنیای امروزی به شمار می‌رود. برای حرکت در محیط رسانه‌ای پیچیده امروز باید قادر به درک بهتر پیام‌های رسانه‌ای باشیم. افراد، با سواد رسانه ای […]

Read More

پرسشنامه‌‌ی استفاده از راهنمای محصولات نرم افزاری

شرکت‌های نرم‌افزاری مختلف، برای آموزش و پشتیبانی نرم‌افزارهایی که تولید کرده‌اند نیازمند محتوای کامل آموزشی هستند. اکثر شرکت‌های بزرگ نرم‌افزاری جهان، تولید این محتوای آموزشی را بر عهده‌ی شرکت‌های شخص سومی قرار می‌دهند که در تولید محتوای مستند و چندرسانه‌ای آموزشی تخصص داشته باشند، که از جمله آن‌ها می توان به PluralSight اشاره کرد. ما […]

Read More

۵ نکته در نوشتن یک پست وبلاگی ایده‌آل

بیشترین زمان از زندگی یک وبلاگ‌نویس صرف خواندن و نوشتن پست‌های وبلاگی می‌شود.  همین موضوع باعث می‌شود که او بتواند نوشته‌های خوب از بد و یا بهتر است بگوییم عالی از خوب را تشخیص بدهد. هرچند هیچ چیز ایده آلی وجود ندارد، ولی عوامل و استراتژی‌هایی هستند که می‌توانند نوشته‌ی شما را به یک محتوای ایده‌آل […]

Read More

چرا تولید محتوا کنیم؟

تصور دنیایی بدون واژه و خالی از محتوا، بی معنی است. فرم‌ها هر قدر هم زیبا باشند برای آراستن محتوا ایجاد شده‌اند و فرم به تنهایی فاقد و یا بهتر است بگوییم کم معنا است. از حافظ و نیچه گرفته تا همین صمد بهرنگی خودمان و بسیاری دیگر، خدایان کم نقص واژگان هستند. امروز از […]

Read More

رفتارشناسی تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی

نحوه رفتار ما در شبکه‌های اجتماعی حتی اگر به اندازه یک لایک یا یک جمله کوچک باشد، می‌تواند تصویر شخصیت ما را در نظر دیگران تغییر دهد و عواقب مثبت یا منفی آن، در دنیایی که هیچ حد و مرزی برای آن تعریف نشده، مطمئنا زندگی‌ ما را خارج از دنیای مجازی نیز تحت تاثیر […]

Read More

چگونه تولید محتوا این کسب‌وکارها را متحول کرد؟

بسیاری از کسب‌و‌کارهای کوچک و بزرگ دنیا با استفاده از تولید محتوا روز به روز فروش خود را افزایش داده اند. بعنوان اولین نوشته‌ام برای وبلاگ تیم تولید محتوای گراف  راجع به کسب و کارهایی نوشته ام که با تولید محتوا متحول شده اند. نمونه تولید محتوا در این کسب و کار ها در ادامه […]

Read More