اینفوگرافیک : ۷ گام برای پیروزی در ماراتن بازاریابی محتوایی

بازاریابی محتوایی یک مسابقه است و کسانی در این مسابقه پیروز می‌شوند که این فرآیند را به طور صحیح بپیمایند. در اینفوگرافیگ بازاریابی محتوایی زیر که ماراتن بازاریابی محتوایی نامیده می‌شود بازاریابی محتوایی را با دوی ماراتن مقایسه کرده و فرآیند آن را گام به گام شرح داده‌ایم.

اینفوگرافیک بازاریابی محتوایی
اینفوگرافیک بازاریابی محتوایی

۷ گام مهم تولید محتوا در اینفوگرافیک بازاریابی محتوایی

۱) یک دونده‌ی ماراتن برای برداشتن تک‌تک گام‌هایش به استراتژی نیاز دارد و همین نیاز برای بازاریابان محتوایی نیاز احساس می‌شود. یک بازاریاب محتوایی برای این‌که بتواند مسیر حرکت خود را به درستی بپیماید، می‌بایست از ابتدا استراتژی و برنامه‌ی مسیرش را تنظیم کند.

۲) دونده‌ی ماراتن همواره در تلاش و آموزش است تا بتواند آماده باشد. بازاریاب محتوایی نیز می‌بایست همواره نیازهای مشتریانش را کشف کند و براساس آن عملکرد مناسبی ارائه کند.

۳) یک دونده برای این‌که فعالیت‌های خود را به بهترین نحو ممکن انجام دهد، نیاز دارد مربی و تیم فوق‌العاده‌ای همراهش باشند. برای محتوای فوق‌العاده‌ای تولید شود نیز شما نیاز به افراد مختلفی خواهید داشت.

۴) ابزارها و لوازم مناسب همان‎‌طور که برای حرکت یک دونده‌ی ماراتن ضروری هستند، برای یک بازاریاب محتوایی نیز اجتناب‌ناپذیرند. بدون سیستم‌هایی برای آسان‌تر کردن کارها، تجزیه و تحلیل و غیره قادر به حرکت سریع‌تر و بیشتر نخواهید بود.

۵) اگر یک دونده‌ی ماراتن قادر به کنترل سرعت خود نباشد، یا خیلی کند حرکت خواهد کرد و از مسابقه عقب خواهد ماند و یا خیلی تند حرکت می‌کند که در نهایت قادر به ادامه نخواهد بود. این نکته در ماراتن بازاریابی محتوایی نیز صادق است. اگر شما محتوای بسیاری تولید کنید ولی از هیچ روشی برای بازاریابی یا ترویج آن محتوا استفاده نکنید این محتوای بسیار زیاد شما ارزشی نخواهد داشت. در صورتی هم که محتوای خیلی کمی تولید کنید قادر به ترویج زیاد آن نخواهید بود.

۶) دونده‌های ماراتن معمولا به مقدار زیادی آب مصرف می‌کنند تا بتوانند به حرکت خود ادامه دهند. مطالعه و جمع‌آوری اطلاعات نیز سوخت بازاریابی محتوایی محسوب می‌شود.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *