آیا بازاریابی محتوایی شما سودآور است؟ این ۲۰ معیار به شما خواهند گفت

داشتن یک مدل کسب‌وکاری متعادل نهایت خواسته‌ی کسب‌وکارهای امروزی است. تصور کنید یک تیم فروش قوی دارید اما نمی‌توانید نرخ حفظ مشتری‌تان را به حد دلخواه خود برسانید و یا مشتریان خود را به خوبی حفظ می‌کنید، اما هزینه‌ی آن بیش از درآمدی است که کسب می‌کنید و موارد مشابه دیگر؛ هیچکدام از این موارد تاثیرگذار نخواهد بود مگر این‌که بتوانید تعادل را بین همه‌ی آن‌ها حفظ کنید. محتوای سودآور

چگونه می‌توانیم فرآیند بازاریابی محتوایی متعادلی داشته باشیم؟

برای رسیدن به یک مدل متعادل می‌بایست میزان انرژی، منابع و زمانی که صرف تولیدمحتوا می‌کنید اندازه‌گیری و بهینه‌سازی کنید. انجام ندادن این فرآیند اشتباهی است که اغلب بازاریابان محتوا مرتکب می‌شوند. برای مثال زمانی‌که می‌خواهید وزن خود را کم کنید، اندازه‌گیری مداوم وزن و درصدهای چربی‌تان به شما نشان می‌دهد که تا چه اندازه به اهداف خود رسیده‌اید، معیارهایی که ما در ادامه معرفی خواهیم کرد نیز همانند وزن و درصد چربی هستند که می‌توانید با استفاده از آن‌ها میزان دستیابی به اهداف بازاریابی محتوایی خود را بسنجید. همان‌طور که در شکل زیر مشاهده می‌کنید اندازه‌گیری یکی از فرآیندهای اصلی برای بهبود عملکرد و تولید محتوای سودآور است.

شاخص‌های عملکرد

با اندازه‌گیری معیارها و متریک‌های بازاریابی محتوا، شما قادر خواهید بود یک تصویر کلی از پیشرفت‌های خود ترسیم کنید. مشکل کوچکی که ممکن است با آن مواجه شوید، این است که اگرچه این معیارها ارزشمندند، اما محدودند. شما احتمالا یک متریک که به طور کامل نشان‌دهنده‌ی هدف شما باشد را پیدا نخواهید کرد، علاوه بر آن ممکن است اهداف چندگانه‌ای داشته باشید که هیچ‌کدام از این متریک‌ها به شما نخواهند گفت چگونه به کل این هدف‌ها خواهید رسید.

در این مطلب ما ۲۰ معیار اندازه‌گیری محتوای سودآور را معرفی می‌کنیم؛ برخی از کسب‌وکارهای موفق تنها سه یا چهار معیار را دنبال می‌کنند، بقیه شاید بیش از ده معیار را دنبال کنند؛ تنها کاری که شما باید انجام دهید، این است که ترکیبی فوق‌العاده از معیارهایی که مطابق با اهداف شما هستند پیدا کنید.

معیارهای نوع اول: مصرف محتوا

یکی از اصلی‌ترین اهداف بازاریابی محتوا تولید ارزش است، اگر شما بتوانید محتوایی تولید کنید که مردم دوست دارند، نه تنها یک ارزش در زندگی مردم ایجاد خواهید کرد، بلکه خواهید توانست نام خود را در ذهن آن‌ها هک کنید. معیارهای نوع اولی که معرفی می‌کنیم به این دلیل مهم هستند که با پیگیری آن‌ها شما کشف خواهید کرد که آیا خوانندگان‌ شما از مطالب‌تان لذت می‌برند یا نه؟

۱) تعداد کل بازدیدها:محتوای سودآور

درک تعداد بازدیدکننده‌های وب‌سایت و مطالب شما ساده‌ترین متریکی است که باید نسبت به آن آگاه باشید، این متریک به شما می‌گوید که محتوای شما چند بار دیده شده است. برای مشاهده‌ی این متریک می‌توانید از گوگل آنالیتیکس استفاده کنید. قسمت overview از بخش Reporting می‌تواند اطلاعات کافی را در اختیارتان قرار دهد.

گوگل آنالیز

در این قسمت می‌توانید آمار دوره‌های زمانی مختلف را مشاهده کنید،با رفتن به بخش Behavior > Site Content > All Pages می‌توانید تعداد کل بازدیدکنندگان محتوای خود را ببینید. توصیه‌ی ما این است که این آمار را به صورت ماهانه یادداشت کنید و با ترافیک ماه قبل مقایسه کنید. البته به یاد داشته باشید که برخی از ماه‌های سال (مثلا فروردین به دلیل عید نوروز) بازدیدها بالا و پایین می‌شوند؛ در این مواقع عادلانه نیست بازدیدها را با ماه قبل مقایسه کنیم بلکه می‌توانیم از نسبت اسفند و فرودین سال قبل و امسال استفاده کنیم و میزان رشد را بررسی کنیم.

گوگل آنالیز

۲) بازدیدکنندگان منحصر به‌فرد

تعداد بازدیدهای کلی کمی شما را فریب خواهد داد، ممکن است افزایش بازدید محتوای شما به این دلیل باشد که یک فرد همان محتوای شما را در طی ماه حدود ۲۰ تا ۵۰ بار مشاهده کند؛ اما بازدیدکننده‌های منحصربه‌فرد تعداد دقیق افرادی که برای اولین بار مطلب شما را می‌خوانند نشان می‌دهد.

منظورم این نیست که تعداد بازدیدکننده‌های کلی چیز به درد نخوری است، اما بازاریابی محتوای موثر همواره به دنبال رشد تعداد مخاطبان است و این متریک، معیار صحیحی برای اندازه‌گیری نیست. تعداد بازدیدکنندگان منحصربه‌فرد به شما نشان خواهد داد که چه تعداد فرد واقعی از سایت و محتوای شما بازدید کرده‌اند، ممکن است برخی موارد تکراری نیز وجود داشته باشد، زیرا همواره مردمی وجود خواهد داشت که از طریق دستگاه‌های مختلف از محتوای شما بازدید خواهند کرد؛ اما این یک متریک بسیار قابل اعتماد است. برای مشاهده این متریک می‌توانید به main audience overview مراجعه کرده و تعداد unique visitor را مشاهده کنید.

بازدیدکننده منحصربه‌فرد

این متریک کمیت رشد مخاطبان شما را نشان می‌دهد. در حالت عادی، حداقل‌ترین میزان رشد تعداد مخاطبان جدید شما ماهانه باید ۵.۱۵٪ باشد، اما در صورتی که شما بازاریابی محتوایی خود را به خوبی انجام دهید، این نرخ بیشتر هم خواهد بود.

۳) میزان دانلودها:محتوای سودآور

بسیاری از سایت‎‌‌ها، علاوه بر پست‌های خود، اغلب محتوایی را در قالب فایل PDF ارائه می‌کنند، اغلب این فایل‌ها اطلاعات بسیار مفیدی هستند تا کاربر آن را برای همیشه آن را حفظ کند. اگر می‌خواهید تعداد افرادی را که این فایل شما را دانلود کرده‌اند ببینید، می‌بایست یک Event در آنالیتیکس ایجاد کنید، برای این‌کار کافیست از برخی کدهای ساده استفاده کنید.

به هنگام آپلود فایل خود روی سایت به جای کد زیر

<a href=”pdfs/my-file.pdf” target=”_blank”>Download my file</a>

از این کد استفاده کنید

<a onclick=”_gaq.push([‘_trackEvent’,’Download’,’PDF’,this.href]);” href=”pdfs/my-file.pdf” target=”_blank”>Download my file</a>

بنابراین از این به بعد می‌توانید با Behavior > Events > Overview تعداد دانلودها را مشاهده کنید.

تعداد دانلودها

۴) نرخ بازشدن ایمیل :محتوای سودآور

سه معیار اول که معرفی کردیم، برای اندازه‌گیری مصرف محتوای همه‌ی خوانندگان شما است، اما مسلما میزان مصرف بهترین و وفادارترین خوانندگان‌تان (مشترکین ایمیل شما) متریک بلندمدت‌تری است و ارزش بیشتری دارد. اگر مشترکین وفادار شما نسبت به خواندن مطالب شما بی‌‌حوصله هستند، احتمالا با یک مشکل بزرگی مواجه هستید.

همه‌ی ارائه‌دهندگان بازاریابی ایمیل نرخ باز شدن ایمیل‌ها (open rate) را نشان می‌دهند، نرخ باز شدن ایمیل اغلب افزایش پیدا نمی‌کند، مگر‌ این‌که به روش‌های ویژه‌ای ایمیل خود را بهبود بخشید. اگر محتوای باارزشی تولید می‌کنید، نباید این نرخ خیلی پایین باشد.

نرخ باز شدن ایمیل‌ها

به یاد داشته باشید که اگر به طور مرتب این نرخ پایین رفت، احتمالا مشکلی در محتوا و یا ایمیل‌های شما وجود دارد؛ اما اگر پس از یک ایمیل خاص این اتفاق افتاد، حتما آن ایمیل را بررسی کنید و دلیل آن را کشف کرده، مشکل را برطرف کنید.

۵) نرخ کلیک روی لینک‌های ایمیل

شما می‌توانید با استفاده از عنوان‌های هوشمندانه نرخ بازشدن ایمیل‌ها را افزایش دهید، اما اگر فرد مورد نظر فورا ایمیل شما را ببندد؛ این تقزیبا بی‌معنی است. یکی از متریک‌های فوق‌العاده‌ی دیگر پیگیری از طریق لینک‌هایی است که در ایمیل قرار داده‌اید.

نرخ کلیک روی لینک

تقریبا اکثر ارائه‌کنندگان بازاریابی ایمیل خوب این نرخ را در کنار نرخ بازشدن ایمیل ارائه می‌کنند. اگر نرخ کلیک شما ضعیف است(زیر ۵ درصد) نشان‌دهنده‌ی این است که مشترکین چیز ارزشمندی در لینک شما نمی‌بینند. یکی دیگر از بهترین متریک‌های مصرف محتوا، تعداد صفحاتی است که یک بازدیدکننده به طور متوسط در هر بازدید مشاهده می‌کند. با مراجعه به بخش overview در گوگل آنالیتیکس می‌توانید از میانگین حضور افراد در وب‌سایت‌تان اطلاع پیدا کنید.

۶) میانگین بازدید :محتوای سودآور

این متریک چیزهای متفاوتی به شما می‌گوید. خوانندگان شما ممکن است مطالب شما را دوست داشته باشند، اما ممکن است آن‌ها در هر بازدید فقط یک صفحه را بخوانند. این اتفاق ممکن است به دو دلیل اتفاق بیفتد:

  • مطالب شما بسیار طولانی هستند.
  • لینک‌های داخلی شما کم بوده و به طور صحیحی ارائه نشده است.

اگر مطالب قبلی وبلاگ ما را خوانده باشید، حتما می‌دانید که یکی از تکنیک‌های محتوای خوب طولانی بودن آن است. بنابراین یک بازدیدکننده نمی‌تواند در یک بازدید به ۱۰ صفحه‌ از وبلاگ بپردازد. با این حال، لینک‌های داخلی بهترین راه برای جذب مخاطبان بیشتر برای سایر محتوای شما است. بدین وسیله شما می‌توانید آن‌ها را برای خواندن مطالب بیشتر جذب کنید.

معیارهای نوع دوم: تبدیلات

در حالی‌که ایجاد محتوای باارزش مهم است، گرفتن نتیجه و بازگشت نیز فاکتور باارزشی محسوب می‌شود. همه به دنبال تولیدمحتوا هستند تا از طریق آن درآمدی داشته باشند، دومین نوع از معیارها برای اندازه‌گیری تبدیلات مورد استفاده قرار می‌گیرند. البته این موضوع کاملا به شما بستگی دارد که به دنبال چه نوع تبدیلاتی باشید:

افزایش سرنخ‌های بازاریابی
تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری
تبدیل بازدیدکنندگان به دنبال‌کنندگان

۷) درصد opt-in:م حتوای سودآور

رایج‌ترین هدفی که بسیاری از وبلاگ‌ها دنبال می‌کنند، تبدیل یک خواننده به مشترک ایمیل است. این کار به شما اجازه می‌دهد تا بتوانید به طور مداوم به مخاطبان خود مطالب جدید و ایمیل‌هایی که آن‌ها را در قیف فروش شما حرکت خواهد داد ارسال کنید.

برای مشاهده‌ی آمار مشترکین خود می‌توانید یک Gole در آنالیتیکس راه‌اندازی کنید. انجام این کار بسیار ساده است؛ کافیست مراحل زیر را دنبال کنید. ابتدا به این مسیر Conversions > Goals > Overview مراجعه کنید.

راه اندازی goal در گوگل آنالیز

سپس در بخش Tamplate از گزینه‌های نوشته شده زیر Engagement گزینه‌ی Newsletter sign up انتخاب نمایید.

راه اندازی هدف در گوگل آنالیز

روی مرحله‌ی بعد کلیک کنید و به هدف خود یک نام توصیفی بدهید.

هدف گوگل آنالیز

در مرحله‌ی آخر، شما باید آدرس صفحه‌ی مقصد را وارد کنید.
برای یک لیست ایمیل شما باید تمامی مشترکین جدید را به یک صفحه‌ی تشکر بفرستید، به این ترتیب زمانی‌که کسی به این صفحه فرستاده می‌شود، گوگل آنالیتیکس متوجه می‌شود که یک کاربر جدید عضو شد.

گوگل آنالیتیکس

اکنون اگر به مسیر Conversions > Goals مراجعه کنید، به نموداری مثل تصویر زیر دست پیدا خواهید کرد.

گوگل آنالیتیکس

۸) مشترکین جدید:محتوای سودآور

علاوه بر تعداد کل مشترکین، شما می‌توانید تعداد مشترکین جدیدی که به تازگی به لیست ایمیل شما اضافه می‌شوند را نیز پیدا کنید. در همان قسمت قبلی، اگر به قسمت New subscribers مراجعه کنید، می‌توانید نموداری شبیه به نمودار زیر را ببینید که مشترکین ۳۰ روز آتی را نشان می‌دهد.

مشترکین جدید

۹) رشد دنبال‌کنندگان رسانه‌های اجتماعی

یکی از متریک‌های باارزش دیگر، اندازه‌گیری تعداد دنبال‌کنندگان‌تان در شبکه‌های اجتماعی است. در حالی‌که رسانه‌های اجتماعی به ارزشمندی ایمیل نخواهند بود، اما ابزار فوق‌العاده‌ای برای افزایش مخاطبان و ترویج محتوای شما هستند. بهترین راه برای اندازه‌گیری میزان دنبال‌کنندگان شما استفاده از ابزاری مانند بافر است. زمانی‌که تمام حساب‌های خود را متصل کنید، می‌توانید رشد کل دنبال‌کنندگان خود را در طی زمان ببینید.

دنبال کنندگان رسانه‌های اجتماعی۱۰) درآمد تولید شده:محتوای سودآور

هر چه در قیف فروش به سمت پایین حرکت می‌کنیم، به دنبال این هستیم که خوانندگان و مشترکین خود را به مشتریان تبدیل کنیم. این معیار نیز یکی از مهم‌ترین مسائلی است که باید اندازه‌گیری شود. اگر روی گوگل آنالیتیکس Ecommerce tracking را راه‌اندازی کنید؛ با مراجعه به بخش Acquisition > Channels می‌توانید ببینید کدام کانال منجر به بیشترین درآمدها می‌شود.

درآمد

سپس شما می‌توانید استراتژی محتوایی خود را تغییر دهید و بر روی کانال‌هایی که بیشترین تبدیل را منجر شده‌اند سرمایه‌گذاری کنید.

معیارهای نوع سوم: حفظ مشتری

موفقیت در بازاریابی محتوا، سطوح مختلفی دارد. شما می‌توانید محتوایی تولید کنید که برای خوانندگان‌تان مفید و جذاب باشد، اما چگونه می‌توانیم میزان مفید بودن را اندازه‌گیری کنیم. اگر محتوای شما به اندازه‌ی کافی باارزش و مفید باشد، نرخ حفظ مشتریان شما بسیار بالا خواهد بود. در ادامه برخی از معیارها را معرفی می‌کنیم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید میزان حفظ مشتریان خود را اندازه‌گیری کنید.

۱۱) نرخ لغو اشتراک‌ها:محتوای سودآور

یکی از مشکلاتی که باعث شده مردم از بازاریاب‌ها ذهنیت خوبی نداشته باشند، این است که اکثر افرادی که چیزی از بازاریابی نمی‌دانند ولی خود را بازاریاب می‌خوانند همواره برای انجام کاری به مردم اصرار می‌کنند. اگر کسی دوست نداشته باشد در لیست مشترکین شما حضور داشته باشد، باید این امکان را برای او فراهم کنید. بررسی نرخ لغو اشتراک‌ها یک راه فوق‌العاده برای کشف میزان شور و شوق مخاطبان برای محتوای شما است، همه‌ در لیست مشترکین خود افرادی را دارند که از اشتراکش پشیمان شده باشد، اما اگر شما یک خوشه از این افراد را دارید، مطمئنا نیاز به بررسی‌های بیشتر دارید. ارائه‌کنندگان بازاریابی ایمیل این نرخ را هم در اختیار شما قرار می‌دهند.

نرخ لغو اشتراک‌ها

۱۲) نرخ گزاف‌گویی:محتوای سودآور

وقتی کسی از یک صفحه در وب‌سایت شما بازدید می‌کنند، بررسی میزان فعالیت او بسیار مهم است. نرخ گزاف‌گویی می‌تواند کمک بزرگی به این موضوع بکند. هر چه میزان فعالیت کاربران در سایت شما زیاد باشد، نرخ گزاف‌گویی شما کمتر خواهد بود. بنابراین باید تلاش کنید تا این نرخ را به کمترین میزان خود برسانید.

نرخ گزاف‌گویی بالا می‌تواند به دلایل زیر باشد:

  • بازدید‌کننده‌ای آن‌چه را که به دنبالش بوده، پیدا کرده و سریعا از سایت شما خارج شده است
  • بازدیدکننده نتوانسته چیزی را که به دنبالش بوده پیدا کند
  • هیچ‌چیزی برای تعامل پیدا نکرده‌اند

مورد اول در واقع چیز خوبی است، در واقع نرخ‌گزاف‌گویی بالا همواره یک مشکل بزرگ را نمی‌رساند. نکته دوم یک مسئله‌ی اساسی است، در واقع قالب‌بندی و مشکلات فنی در سایت شما وجود دارد که می‌بایست از افراد متخصص برای حل آن کمک بگیرید. مورد سوم ممکن است به دلیل کم بودن ارتباطات داخلی و محتوای ضعیف اتفاق افتاده باشد.

راه‌های مختلفی برای کاهش نرخ گزاف‌گویی وجود دارد که تعدادی از آن‌ها را عنوان می‌کنیم: اول این‌که محتوای سایت شما باید به اندازه‌ی کافی قوی باشد و بازدیدکننده به خواسته‌ی خود برسد، برای محتوای خود استایل مناسبی انتخاب کنید، از تصاویر در مطالب‌تان استفاده کنید، روانشناسی بدانید و افراد را برای خواندن ادامه‌ی مطلب و مطالب بیشتر(با لینک‌های داخلی) تشویق کنید و … .

نزخ گزاف‌گویی خود را می‌توانید از بخش Audience overview مشاهده کنید.

نرخ گزاف‌گویی

حتی می‌توانید با مراجعه به Behavior > Site Content > All Pages نرخ گزاف‌گویی خود را صفحه به صفحه پیدا کنید.

نرخ گزاف گویی

با استفاده از این تحلیل می‎‌‌توانید صفحاتی که به طورغیرطبیعی نرخ بالایی دارند پیدا کنید و مشکل آن را حل کنید.

۱۳) نرخ بازگشت:محتوای سودآور

اگر خوانندگان شما بارها و بارها به شما مراجعه کنند نرخ بازگشت شما زیادتر خواهد شد و این نشان می‌دهد که شما چیز باارزشی برای آن‌ها ارائه می‌کنید. با مراجعه به بخش Audience > Behavior > New vs Returning در گوگل آنالیتیکس می‌توانید میزان نرخ بازگشت کاربران خود را مشاهده کنید.

نرخ بازگشت

در این بخش با دو نوع معیار مواجه خواهید شد که معیار اول نرخ بازگشت و نرخ دوم نسبت بازگشت به بازدیدکننده‌های جدید را نشان می‌دهد. هدف شما باید بالابردن هر دوی این معیارها باشد.

معیارهای نوع چهارم: تعاملات

محتوای موثر همواره به گونه‌ای طراحی می‌شود که کاربران را برای عمل و اقدام تشویق کند. هنگامی‌که آن‌ها ببینند محتوای شما یک نتیجه‎ی خوب برای آن‌ها تولید می‌کند، تبدیل به خوانندگان وفادار شما می‌شوند. باز هم شما نمی‌توانید به طور مستقیم میزان تعاملات کاربران با مطالب‌تان را اندازه‌گیری کنید؛ معیارهای زیر در این مورد به شما کمک خواهند کرد.

۱۴) به اشتراک‌گذاری و لایک‌های رسانه‌های اجتماعی

وقتی کسی محتوایی را در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارد به این معنی است که از این محتوا لذت برده و می‌خواهد دوستان و دنبال‌کنندگانش را در خواندن آن سهیم کند. بنابراین این نشان می‌دهد که اکثر مردم پست‌های با کیفیت پایین را به اشتراک نمی‌گذارند. اگر میزان اشتراک‌گذاری پست‌های شما بالاست، مطمئن باشید که مردم از خواندن محتوای شما لذت برده‌اند.

همان‌طور که در قسمت نهم اشاره کردیم، ساده‌ترین راه برای اندازه‌گیری به اشتراک‌گذاری‌ها، ریتوییت‌ها و … استفاده از ابزاری به نام بافر است که به طور خودکار تمام این داده‌ها را ارائه می‌کند.
اندازه گیری اشتراک‌گذاری رسانه های اجتماعی

۱۵) تعداد کامنت‌ها یا نظرات

شاید بتوان گفت دریافت نظر و کامنت از افراد در عصر رسانه‌های اجتماعی سخت‌ترین کار باشد، بسیاری از آن‌هایی که از محتوای شما لذت برده‌اند، به جای اظهارنظر دوست دارند آن را به اشتراک بگذارند. اما نظرات می‌توانند اطلاعات بسیار بیشتری به شما ارائه کنند. این نکته را به یاد داشته باشید که گرفتن چند نظر اول کمی سخت‌تر است و بعد از چند نظر اول خوانندگان دیگر نیز برای ارائه‌ی نظر تشویق می‌شوند. مردم را تشویق کنید تا از نظرات‌شان برای شما بگویند؛ بیشتر محتواها به گونه‌‎ای طراحی می‌شوند که خواننده فقط می‌شنود. از مردم در پایان محتوای خود بخواهید تا با شما حرف بزنند.

صرف‌نظر از کیفیت محتوای شما، برخی از مطالب نظرات بیشتری می‌گیرند، اما باید تعداد نظرات دریافتی شما با گذشت زمان بیشتر شود اگر این اتفاق نیفتاده مشکل را بررسی کنید،. هیچ راهی برای اندازه‌گیری تعداد نظرات پست‌های‌تان وجود ندارد، برای این‌کار می‌توانید یک صفحه گسترده (spreadsheet) ایجاد کنید و یک ستون را به تعداد نظرات دریافتی‌تان اختصاص دهید.

۱۶) عمق صفحه شما :محتوای سودآور

این معیار تقریبا شبیه مورد ششم است، اما اطلاعات مختلفی در اختیار شما قرار می‌دهد. با مراجعه به Audience > Behavior > Engagement > Page Depth در آنالیتیکس خواهید دید که چه تعداد افراد در یک بازدید فقط یک صفحه از وب‌سایت شما را دیده‌اند، دو صفحه و … .

عمق وب‌سایت شما

۱۷) مدت‌زمان حضور هر بازدیدکننده

این معیار نیز مانند معیارهای قبلی اگر بیشتر باشد نشان می‌دهد که کاربران شما در سایت شما هستند و در حال استفاده و تعامل با محتوا می‌باشند. برای مشاهده‌ی این نرخ به قسمت Behavior > Site Content از آنالیتیکس مراجعه کنید.

گوگل آنالیتیکس

معیارهای نوع پنجم: ترویج

یکی از کارهای فوق‌العاده مهم در بازاریابی محتوا ترویج و ارتقا محتوا است که هزینه‌ی بسیار زیادی نیز منجر می‌شود. شما باید کاری کنید تا مردم مطالب شما را ببینند و به ترویج هر چه بیشتر آن کمک کنند. بنابراین اندازه‌گیری معیارهایی که هزینه‌ی ترویج محتوای شما را تعیین می‌کند ضروری به نظر می‌رسد.

۱۸) تعداد ایمیل‌های ارسال شده :محتوای سودآور

در بازاریابی محتوای مدرن، ترویج و ارتقا تقریبا یک اصل و ضرورت است. در واقع شما باید محتوای خود را به مردم برسانید و از آن‌ها بخواهید تا به آن لینک‌ دهند و یا آن را به اشتراک بگذارند. بنابراین شما باید تعداد ایمیل‌ها و میزان زمانی‌که برای آن صرف می‌کنید را یادداشت کنید. شما باید این موارد را نیز در یک صفحه گسترده بنویسید. علاوه بر زمانی که صرف می‌کنید، باید نرخ تبدیل ایمیل‌ها را نیز محاسبه کنید (اگر معیارهای مصرف محتوا را مطالعه کرده باشید، می‌توانید به سادگی این اطلاعات را یادداشت کنید). به این ترتیب قادر خواهید بود تکنیک‌های مختلف را مقایسه کنید و موثرترین آن‌ها را انتخاب کنید.

۱۹) هزینه و بازگشت سرمایه تبلیغات

هر کسی برای ترویج محتوای خود باید به تبلیغات بپردازد، البته انجام این کار ضروری نیست ولی باعث می‌شود شما سریع‌تر به اهداف خود دست پیدا کنید. بنابراین شما باید معیارهایی را مدنظر بگیرید تا میزان هزینه و نتایج بهینه‌ باشد. این اندازه‌‎گیری بسیار مهم است، زیرا به شما نشان می‌دهد که باید سرمایه‌گذاری خود را متوقف کنید یا بیشتر روی این کمپین سرمایه‌گذاری کنید. یک شبکه‌ی تبلیغات پرداختی خوب این اطلاعات را برای شما ارائه خواهد کرد.

محتوای سودآور

۲۰) هزینه برای هر مشترک

حتی اگر شما از تبلیغات پرداختنی استفاده نمی‌کنید، سایر استراتژی‌های تبلیغاتی نیز هزینه‌بر خواهند بود. زمان، انرژی و منابعی که صرف می‌کنید باید بتوانند سودآوری مدنظر را ارائه کنند. برای هر قطعه از محتوای خود جدولی مانند جدول زیر تهیه کنید. بدین ترتیب متوجه خواهید شد که کدام نوع محتوا برای شما موثرتر است.

هزینه تبلیغات

نتیجه‌گیری:

همان‌طور که گفتیم برای موفقیت در بازاریابی محتوا می‌بایست تصویری از پیشرفت کلی خود ترسیم کرده باشید. شما تنها در صورتی قادر خواهید بود محتوای سودآور تولید کنید که از معیارهای مختلف آن آگاه باشید و تکنیک‌های موثر را یافته و اجرایی کنید. ما در این ۲۰ معیار برای تولید محتوای سودآور معرفی کردیم که به وسیله‌ی آن‌ها می‌توانید بازگشت سرمایه‌ی خود را افزایش دهید.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید