اندرونی گراف: آموزش برگزاری مراسم کچل کنان با مورد کاوی یک سرباز واقعی

اوایل چندان به روی خودش نمی‌آورد. ولی روز به روز که روز موعود نزدیک‌تر می‌شد، می‌شد تغییر روحیه‌اش را احساس کرد. اگر قبلا تجربه خدمت سربازی را داشته باشید (که امیدوارم نداشته باشید و نخواهید داشت!) حتما شنیده‌اید که می‌گویند یکی اول سربازی سخت است و یکی هم آخرش. اول کار برای محمد شروع شده بود و هر روز که نزدیک‌تر می‌شد استرسش بیشتر می‌شد. حال بخوانید که ما چه کردیم تا کمی از بار این روزهای تلخ کم کنیم.

ولی مراسم کچل‌کنان چیست و چگونه برگزار می‌شود؟

در واقع مراسم‌ کچل کنان فرایندی است که طی آن یک فقره انسان موفق و در حال رشد به سربازی بی‌همه‌چیز تبدیل می‌شود بطوریکه کمترین آسیب روحی به وی وارد گردد.

مرحله اول: کچل نمودن

مواد لازم:

  • یک فقره انسان در حال اعزام به سربازی
  • تعدادی دوستان پایه
  • یک عدد ریش تراش (ترجیحا روغن کاری شده!)
  • خوراکی به مقدار لازم

کچل نمودن، به خودی خود مقوله‌ی پیچیده‌ای است. چرا که شخص سرباز رونده در روز قبل از اعزام، حاوی میزان فراوانی از دل‌تنگی است که با حضور در صحن علنی آرایشگاه دو چندان می‌شود. همین امر باعث می‌شود که مراسم کچل کنان توسط دوستان و در میان جمع صورت بگیرد.

در طی این مراسم مفرح، حاضرین سر سرباز آینده را چنان اصلاح می‌کنند که انگار آش نذری است که اگر هر کدام ملاغه به دست بگیرند، هر حاجتی که داشته باشند روا خواهد شد. علمای بسیاری بر این باورند که ایجاد اشکال مختلف هندسی بر سر مرحوم مغفور سرباز معزز! منجر به مفرح تر شدن مراسم خواهد شد. همانطوری که مشاهده می‌کنید میزان بسیار بالایی از فرح و خوشحالی در چهرگان دوستان پس زمینه تصویر زیر دیده می‌شود.

خلاقیت‌های خود را در سر سرباز معزز اجرایی کنید و محک بزنید!

[panel style=”default” title=”نکته بسیار مهم” text_align=”right”]گاهی مواقع استفاده از شخص کچل شونده به عنوان مدل مو، می‌تواند تاثیر به سزایی در ایجاد و حفظ روحیه وی داشته باشد. سعی کنید در هنگام کچل کردن، اوج خلاقیت خود را به کار اندازید. یک نفر در طول عمر خود فقط شاید همین یک بار جرات کچل کردن کامل را داشته باشد. [/panel]

 

استفاده از سربازِ کچل بعنوان شخصیت راننده تاکسی در بین هوادارانش!

مرحله دوم: شاد نمودن

پس از اتمام مرحله اول از مراسم کچل‌کنان، زمان جشن و سرور و شادی فرا می‌رسد تا سرباز معزز به کل مشکلات و سختی‌های پیش رو را فراموش کند، هرچند که با هربار نوازش نسیم خنک بر سر او تمامی این احساسات خوش برباد می‌روند.

سعی کنید نامبرده در لحظات پایانی عمر خویش تا تهِ خود دچار لذت شود.

در این بین ممکن است برخی از این مراسم سوء استفاده کرده و دوربین را به دست سرباز بدهند و خود سرگرم بازی و شادی شوند که چنین افرادی در طول تاریخ همواره مورد مذمت و نکوهش قرار گرفته اند.

نمونه‌ی بارز دادن دوربین به دست سرباز. حرکتی که همواره مورد مذمت بوده است.

اتمام برنامه با کافه‌نوردی و خوردنی‌های خوشمزه همواره می‌تواند خاطره‌ی خوشی را از چیزهایی که دیگر قرار نیست ببیند و بخورد و بنوشد در خاطر وی بر جای بگذارد.

کله کچل وی از دور هویدا است. نوشیدنی‌ها و خوردنی‌های خوشمزه حتما در دستور کار قرار گیرد.

کله کچل وی از دور هویدا است. نوشیدنی‌ها و خوردنی‌های خوشمزه حتما در دستور کار قرار گیرد. خدا می‌داند برای وی چه سفارشی در نظر گرفته شده است که دوست ما اینقدر تعجب کرده است!


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

6 دیدگاه در “اندرونی گراف: آموزش برگزاری مراسم کچل کنان با مورد کاوی یک سرباز واقعی

  1. هشزاد :

    عالی برادر عالی. بره اون روز برنگرده واقعا.
    یه‌بار دیگه بابت زحماتی که کشیدین کمال تشکر را اعلام می‌دارم.

  2. محمد رضا :

    خیلی کار خوبی کردید، دوران خیلی سخته، اولین بار خبر سربازی محمد و رو اینستاگرامش با یک عکس متوجه شدم! البته الان دیگه حتما باید آموزشی تموم شده باشه! نه؟
    راستی من به این شدت کچل نکردم، یخورده مو داشتم ولی خیلی کوتاه کردم! زیاد سفیدش نکردین؟

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *