به دنبال لیستی از ابزارها هستید که با کمک آن‌ها بتوانید کسب‌وکار خود را توسعه دهید؟ در این صفحه با لیستی از بهترین ابزارهای بازاریابی دیجیتال آشنا خواهید شد که به کار بستن آن‌ها به شما کمک خواهد کرد یک پله فراتر بروید و مثل یک حرفه‌ای برای کسب‌وکار خود بازاریابی کنید.

دسته‌بندی ابزارهای بازاریابی دیجیتال

نیازی به گفتن نیست که سئو باید یکی از مهمترین اجزای کار شما در استراتژی بازاریابیتان باشد. یک استراتژی سئو مناسب میتواند به رایگان و بدون استفاده از تبلیغات ترافیک خوبی را برای مدتی طولانی به وبسایت شما بکشاند. بنابراین برای اینکه سئوی وبسایت خود را تقویت کنید باید انرژی و زمان صرف کنید. ابزارهای مختلفی وجود دارند که میتوان برای اینکار از آنها کمک گرفت.

در این‌جا محبوبترین ابزارهای بازاریابی دیجتال را که به شما کمک میکنند برنامه بهینه سازی وبسایتتان برای موتور جستجو را به خوبی اجرا کنید معرفی میکنیم.

SEMrush
ابزاری جامع که شامل تمام امکانات لازم برای بهبود سئو است.

امکانات:

  • دارای ابزارهایی برای بررسی سئوی فنی.
  • ابزار تحلیل و بررسی بک‌لینک‌ها.
  •  ابزار position tracking برای مانیتورینگ جایگاه شما در نتایج موتور جستجو برای کیوردهایی که تعریف می‌کنید.
  • ارائه راهکارهایی برای جذب ترافیک طبیعی بیشتر.

Ahrefs
مجموعه‌ای از ابزارها را در اختیار شما قرار می‌دهد تا با کمک آن‌ها بتوانید بفهمید رقبایتان برای بالابردن رنک خود چه می‌کنند و شما برای پیشی گرفتن از آن‌ها چه می‌توانید بکنید.

امکانات

  • کمک به ایجاد یک استراتژی سئوی مناسب با بررسی رقبا و کمک کردن به فرآیند یافتن کلمات کلیدی مناسب.
  • بررسی بک لینک‌ها و محتوای وبسایت برای بالا بردن domain authority.
  • ابزارهایی برای بررسی جایگاه شما در موتورهای جستجو روی کلمات کلیدی مختلف و …

Google Search Console
یکی از بهترین گزینه‌ها در بین ابزارهای رایگان سئو که توسط خود گوگل توسه یافته و اطلاعات مفیدی را درباره‌ی سئوی سایت در اختیار قرار می‌دهد تا بتوان در موتور جستجوی گوگل به رنک بهتری دست یافت.

امکانات

  • کمک به بهینه کردن محتوای وبسایت شما با ارائه اطلاعات درباره‌ی جستجوهایی که افراد را به وبسایت شما کشانده است و اطلاعاتی درمورد جایگاه شما در نتایج جستجو و …
  • اطلاع رسانی خودکار درباره مشکلات وبسایت شما و ارائه راهکار برای حل آن‌ها و …
  • ارائه اطلاعات درباره تعداد صفحات ایندکس شده، متادیتاهای تکراری، ایرادات امنیتی وبسایت و …

KWFinder
یکی از مهم‌ترین جنبه‌های سئو پیدا کردن کلمات کلیدی درست است. KWFinder به شما کمک می‌کند کلمات کلیدی بهتر و طولانی‌تری را پیدا کنید که رقابت کمتری بر روی آن‌ها هست و می‌توانند ترافیک طبیعی بیشتری را به سایت شما بکشانند.

امکانات

  • کمک به پیدا کردن کلمات و عبارات کلیدیی که دستیابی به رنک خوب در آن‌ها برای شما آسان‌تر است.
  • پیدا کردن عبارات کلیدی طولانی‌تری که رقبای شما از قلم انداخته‌اند.
  • ارائه مقدار دقیق میزان جستجو برای کیوردهای مختلف نزدیک بهم تا بتوانید گزینه مناسب‌تری را انتخاب کنید

MOZ
جدای از اینکه MOZ در زمینه‌ی اخبار و مطالب سئو یکی از بهترین و مدرن‌ترین منابع است، مجموعه‌ای از ابزارها را هم در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید ترافیک بیشتری را جذب وب‌سایتتان کنید.

امکانات

  • دارای ابزاری فوق العاده برای تحلیل لینک‌ها که اطلاعات مفیدی را درباره استراتژی لینک بیلدینگ رقبا در اختیارتان قرار می‌دهد.
  • ارائه متریک‌های صفحات مختلف به صورت زنده هنگام مشاهده آن‌ها بر روی مرورگر کروم یا فایرفاکس با استفاده از افزونه MozBar.
  • ابزار جستجو و بررسی کیورد که البته با زبان فارسی چندان سر سازگاری ندارد.

Yoast SEO
اگر از وردپرس استفاده می‌کنید، Yoast SEO بهترین افزونه برای بهینه سازی محتوا و تگ‌های متا در وردپرس است.استفاده از این ابزار بسیار ساده است و در عین حال بسیار کاربردی.

امکانات

  • بهینه سازی برای کلمات کلیدی، مترادف‌ها و عبارات کلیدی و کلمات کلیدی مرتبط
  • پیش‌نمایش نتایج سایت در گوگل، شیوه نمایش در توییتر، فیسبوک و … در هنگام ویرایش مطالب و برگه‌ها
  • پیشنهادهای هوشمند برای لینک سازی داخلی
  • به روز رسانی مرتب همگام با تغییرات الگوریتم‌های گوگل

Page Speed Insights
سرعت لود شدن وبسایت شما یکی از فاکتورهای رنکینگ برای الگوریتم سئوی گوگل است. با کمک این ابزار می‌توانید بدانید سرعت لود شدن وبسایت شما چگونه است و برای بهبود آن چه می‌توانید بکنید.

امکانات

  • به جای مدت زمان لود شدن وبسایت، بر روی امتیاز سرعت لود شدن تمرکز دارد و این متریک را در اختیار قرار می‌دهد.
  • پیشنهاداتی عملی برای بهتر کردن سرعت لود شدن وبسایت ارائه می‌دهد.

Screaming Frog
ابزاری جامع برای تجزیه و تحلیل سئوی سایت.

امکانات

  • کمک به حل مشکلات مربوط به محتوا، ریدایرکت‌ها، لینک بیلدینگ و …
  • با کمک این ابزار می‌توانید یک سایت مپ XML بسازید تا صفحات مختلف وبسایتتان به سادگی توسط موتورهای جستجو ایندکس شوند.
  • قابلیت ادغام با Google Analytics از طریق API آن را دارد.

Majestic
ابزاری با امکانات کاربردی برای بهینه سازی وبساییتان برای موتورهای جستجو.

امکانات

  • امکان مشاهده لیست یک میلیون وبسایتی که برترین رنکینگ‌ها را دارند.
  • ارائه اطلاعات درباره بک‌لینک‌های وبسایت‌ها.
  • دارای ابزاری برای پیدا کردن بهترین کلمات کلیدی برای بهتر کردن رنکینگ سایت.
  • امکان دنبال کردن تغییرات رنک سایت، مقایسه با دیگر وبسایت‌ها و …

بازاریابی محتوایی یکی از موثرترین استراتژی‌های بازاریابی است که نسبت به سایر روش‌ها هزینه نسبتا کمتری نیز دارد. تمام آن‌چه که باید انجام دهید این است که محتوای باکیفیتی را تولید و برای وبساییتان ترافیک جذب کنید.

در اینجا با لیسیتی از ابزارهای بازاریابی دیجیتال که در بازاریابی محتوایی به دردتان خواهند خورد آشنا خواهید شد.

Buzzsumo
می‌دانید ترندهای جدید محتوا در صنعت شما چه‌ها هستند؟ می‌دانید رقبایتان درباره‌ی چه می‌نویسند و چطور برای آن مارکتینگ می‌کنند؟ Buzzsumo به شما در یافتن موضوعاتی که باید راجع به آن‌ها بنویسید و پیدا کردن اینفلوئنسرهای صنعتتان کمک می‌کند.

امکانات:

  • بینش پیدا کردن درمورد محتوایی که باید خلق شود با بررسی محتوایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود.
  • یافتن اینفلوئنسرهای صنعتتان برای ارتباط گرفتن و استفاده از قدرت نفوذ آن‌ها.
  • دارای ابزاری برای تحلیل عملکرد محتوای رقبا.

Uberflip
به کمک این ابزار می‌توانید تمام محتوای خود را یک‌جا داشته باشید؛ مقالات، پست‌های وبلاگ، کانال‌های سوشال، ویدیوها و حتی کتاب‌های الکترونیکی.

امکانات:

  • دارای ابزارهایی که به شما در بازاریابی محتوایی، تولید مشتری راغب، بازاریابی بر اساس حساب‌های کاربری و افزایش فروش کمک می‌کنند.
  • کمک به ساخت تجربه‌ی محتوای خوب.

Feedly
هیچ بازاریاب محتوایی بدون فیدلی نمی‌تواند سر کند. فیدلی یکی از بهترین ابزاهایی است که به شما کمک می‌کند سایت‌ها و موضوعاتی که برایتان مهم هستند را به صورت یکجا دنبال کنید.

امکانات:

  • دنبال کردن وبلاگ‌ها و موضوعات مختلف برای ایده گرفتن حول موضوعات مرتبط برند شما که در حال حاضر ترند هستند.
  • دارای افزونه‌ای برای مرورگرها جهت اضافه کردن سریع وبسایت‌ها به لیست فیدلیتان.
  • قابلیت ادغام با ابزارهای مفید دیگر همچون Pocket، DropBox، EverNote و …

Google Alerts
از موضوعات مهم صنعت و موضوعات مرتبط با برندتان به سرعت خبر دار شوید.

امکانات:

  • امکان تعریف هشدارهای مختلف برای نام برند، یک منبع خاص، کیوردهای مهم یا ….
  • امکان دریافت آپدیت‌ها به صورت بلادرنگ، روزانه یا هفتگی.

Google Analytics
یکی از ضروری‌ترین ابزارهای بازاریابی دیجیتال که به شما کمک می‌کند بفهمید برنامه‌ی بازاریابی محتواییتان درست کار می‌کند یا نه.

امکانات:

  • ارائه گزارش‌های مختلف درباره مخاطب و شیوه‌ی تعامل مخاطب با محتوای وبسایت و ….
  • ارائه شیوه‌های مختلف برای دسترسی، مرتب کردن و مصورسازی داده‌هایتان.
  • امکان بررسی اتوماتیک و اطلاع دادن برای رخداد یک تغییر مشخص مد نظر شما و ده‌ها امکانات کاربردی فراوان دیگر.

Monster Insights
اگر از وردپرس استفاده می‌کنید می‌توانید به کمک MonsterInsights در داشبورد وردپرس خود اطلاعات و گزارش‌های آنالیتیکس را در فرمتی قابل درک مشاهده کنید.

امکانات:

  • دسترسی سریع به اطلاعات و تحلیل‌های گوگل آنالیتیکس.
  • نصب و راه‌اندازی بسیار ساده.

Answer the Public
یک ابزار فوق‌العاده که متاسفانه با زبان فارسی چندان سازگار نیست. اگر می‌خواهید درباره‌ی آن‌چه که مردم واقعا می‌پرسند محتوا خلق کنید این ابزار می‌تواند بسیار به شما کمک کند.

امکانات:

  • امکان تولید صدها سوال و ایده حول یک موضوع یا کلمه کلیدی مشخص شده.
  • طبقه بندی بصری فوق‌العاده نتایج به طوری که استفاده از پیشنهادات آسان‌تر و بهتر شود.

Google Trends
به کمک این ابزار ساده ولی کاربردی می‌توانید با تعریف فیلترهای زمان و مکان و ... بفهمید که در حال حاضر چه موضوعاتی مرتبط با کیوردی که وارد کرده‌اید ترند هستند.

امکانات:

  • امکان مشخص کردن بازه‌ی زمانی و منطقه جغرافیایی مورد نظر.
  • امکان مشخص کردن دسته بندی
  • ارائه اطلاعاتی اولیه درباره کلمات کلیدی و امکان مقایسه کلمات کلیدی مختلف.
  • ارائه اطلاعات درباره جستجوهای مرتبط و …

زمانی که می‌خواهید برای برنامه بازاریابی دیجیتالی خود بودجه اختصاص دهید، بازاریابی در شبکههای اجتماعی باید یکی از مهمترین عناصر آن باشد. اگر میخواهید برند خود را به سرعت رشد دهید، نمیتوانید این شکل از بازاریابی دیجیتالی را نادیده بگیرید. بازاریابی در شبکههای اجتماعی، در کنار ایجاد ترافیک برای وبسایتتان میتواند به شما در برندینگ محصولتان نیز کمک کند.

در اینجا با لیستی از ابزارهای بازاریابی دیجیتال در زمینه شبکه‌های اجتماعی آشنا خواهید شد.

Hootsuite
با استفاده از Hootsuite می‌توانید تمام حساب‌های کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی مختلف را یکجا مدیریت کنید.

امکانات:

  • دارای قابلیت زمان‌بندی انتشار محتوا در شبکه‌های اجتماعی مختلف به صورت یکجا
  • ارائه گزارش مشروح درباره‌ی مخاطبان و کمپین‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی اجرا می‌کنید.
  • دارای امکان جستجو و فیلتر مکالمات در شبکه‌های اجتماعی بر اساس هشتگ، کلمه کلیدی و مکان.

Buffer
این ابزار به شما کمک می‌کند انتشار پست‌های خود در شبکه‌های اجتماعی را زمان‌بندی کنید تا در زمان مشخص شده به صورت اتوماتیک منتشر شوند.

امکانات:

  • ارائه اطلاعاتی درباره میزان درگیر شدن مخاطب با هر پست و اطلاعات تحلیلی دقیق‌تر دیگر.
  • امکان اضافه کردن دیگر اعضای تیم (تا ۲۵ نفر) با قابلیت تعریف کردن نقش و سطح دسترسی متفاوت برای هر فرد.
  • آماده کردن و زمان‌بندی انتشار محتوا در شبکه‌های اجتماعی مختلف و امکان انتشار اتوماتیک آن‌ها.

Sprout Social
پلتفرمی برای ساختن ارتباطات عمیق و معنادار با مشتریان و مخاطبانتان.

امکانات:

  • ارائه تمام ابزارهای مورد نیاز شما برای شروع و زنده نگه داشتن ارتباطات پرمعنا با مخاطبان در شبکه‌های اجتماعی.
  • امکان مدیریت تمام حساب‌های کاربری شبکه‌های اجتماعی مختلف در داخل یک رابط کاربری.

Socialbakers
این ابزار با بهره گرفتن از قدرت هوش مصنوعی به شما کمک می‌کند تا رفتار مخاطب خود را بهتر بشناسید و برای افزایش نرخ مشارکت و رشد یوزر بیس خود اقدامات لازم را انجام دهید.

امکانات:

  • کمک می‌کند محتوایی که مخاطبتان واقعا پسندیده و با آن ارتباط برقرار کرده را بهتر درک کنید.
  • با کمک پلتفرم تحلیل مخاطب آن می‌توانید مخاطب درست را هدف قرار دهید.
  • کمک می‌کند بودجه‌ای که به کمپین‌های شبکه‌های اجتماعی اختصاص داده‌اید را بر اساس نتایج حاصل شده بهینه کنید.

Tagboard
با استفاده از این ابزار می‌توانید محتوا را از شبکه‌های اجتماعی مختلف یکجا جمع کنید تا بدانید که افراد درمورد برند شما چه می‌گویند.

امکانات:

  • تجمیع محتوای تولید شده توسط کاربران در کنار محتوای برند شما در شبکه‌های اجتماعی
  • امکان دسترسی به تمامی کانال‌های شبکه‌های اجتماعی تا از هرچه که حول برند شما در شبکه‌های اجتماعی گفته می‌شود باخبر باشید.
  • امکان به اشتراک گذاشتن مثبت‌ترین مکالمه‌ها حول برند شما با هدف پرموت کردن برندتان.

Followerwonk
ابزاری قدرتمند برای تحلیل داده‌های توییتر که علاوه بر تحلیل، به شما کمک می‌کند رشد خود در شبکه‌های اجتماعی را نیز بر روی این پلتفرم بهینه کنید.

امکانات:

  • امکان یافتن و ساختن ارتباطات عمیق با مخاطب در توییتر
  • ارائه داده‌های تحلیلی جامع درمورد مخاطبان شما؛ این‌که کجا هستند، چه کسانی را دنبال می‌کنند، چه زمانی توییت می‌زنند و …
  • بهینه سازی فعالیت‌های شما در توییتر بر اساس مخاطبانتان در جهت افزایش نرخ رشد.

Sendible
ابزار بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی برای آژانس‌ها که مدیریت حساب کاربری مشتریان مختلف در شبکه‌های اجتماعی را تسهیل می‌کند.

امکانات:

  • امکان تحلیل فعالیت‌ها در شبکه‌های اجتماعی.
  • ارائه دیدی جامع درباره‌ی ROI هر کمپینی که در شبکه‌های اجتماعی اجرا می‌کنید.
  • امکان استخراج سریع گزارشی درباره کمپین‌های اجرا شده در شبکه‌های اجتماعی برای ارائه به مشتری.
  • تسهیل فرآیند تعامل بین اعضای تیم، مشخص کردن جریان انجام کار (workflow) و کارهایی که هر فرد باید انجام دهد.
  • تجمیع آپدیت‌ها و پیام‌ها از تمام شبکه‌های اجتماعی در یک صندوق ورودی برای هر برند.

Brand24
این ابزار به شما کمک می‌کند تا با جزئیات از آن چه که افراد در شبکه‌های اجتماعی مختلف درباره‌ی برند شما می‌گویند باخبر باشید. بر اساس این اطلاعات حیاتی شما می‌توانید کارکرد روابط عمومی خود را بهینه‌تر کنید.

امکانات:

  • قابلیت دسترسی بلادرنگ به آن‌چه که درباره‌ی برند شما گفته می‌شود.
  • تحلیل احساسات پیرامون آن‌چه که درباره برند شما گفته می‌شود.
  • ارائه ابزاری برای پیدا کردن مشتریان بلقوه‌ای که در شبکه‌های اجتماعی به دنبال کسب اطلاعات بیشتر درباره سرویس یا محصول شما هستند

Quuu
منبعی از محتوای گردآوری شده (curated content) در حوزه‌های متنوع که تمام محتوای موجود در آن توسط انسان نیز بررسی شده است. این ابزار می‌تواند برای برای برند شما محتوای مرتبط پیشنهاد کند تا در شبکه‌های اجتماعی از آن استفاده کنید.

امکانات

  • دسترسی به بانکی از محتوا در بیش از ۵۰۰ دسته‌بندی مختلف
  • ۶ محتوای پیشنهادی جدید در هر روز
  • سازگاری با اکثر شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار
  • قابلیت ادغام با بیشتر ابزارهای زمان‌بندی انتشار

Meet Edgar
این ابزار به شما کمک می‌کند تمام فعالیت‌های خود در شبکه‌های اجتماعی را بر روی این سرویس مدیریت کنید. از زمان‌بندی و انتشار خودکار پست‌هایتان گرفته تا باز انتشار محتوای همیشه سبز (evergreen content) تان و حتی نوشتن خود پست‌هایتان به صورت اتوماتیک توسط این سرویس هوشمند!

امکانات:

  • ادگار میتواند به صورت اتوماتیک بر اساس محتوای وبلاگ یا مقالات، محتوایی برای انتشار در شبکههای اجتماعی ارائه کند. البته این سرویس متاسفانه در حال حاضر با زبانهایی جز زبانانگلیسی سازگاری چندانی ندارد.
  • به صورت اتوماتیک برنامهای برای انتشار محتوا در شبکههای اجتماعی به شما پیشنهاد میدهد.
  • با فید RSS سازگار است.
  • میتواند به شما کمک کند تا محتوای همیشه سبزتان را مجدد استفاده کنید و در اختیار دنبالکنندگان جدیدتان هم قرار دهید.

MavSocial
ابزاری جامع برای مدیریت و بررسی حساب‌های کاربری و ارتباط با مخاطبان در شبکه‌های اجتماعی مختلف به صورت یک‌جا که در صرفه‌جویی در زمان بسیار به شما کمک خواهد کرد.

امکانات:

  • امکان زمان‌بندی و انتشار خودکار پست‌ها
  • امکان مشاهده و پاسخ به تمام کامنت‌ها و ریپلای‌ها در شبکه‌های اجتماعی مختلف به صورت یک‌جا، بدون اتلاف زمان در جابجا شدن بین صفحات شبکه‌های اجتماعی مختلف
  • امکان دنبال کردن کلمات و عبارات کلیدی مختلف برای درک ترندهای مهم و ایجاد ارتباط بهتر با مخاطب
  • امکان بررسی داده‌ها به صورت زنده و ارائه گزارشی از عملکرد در شبکه‌های اجتماعی مختلف

Cool Tabs
پلتفرم قدرتمندی برای بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی که می‌تواند به شما در مدیریت کمپین‌ها در شبکه‌های اجتماعی و وب، تولید مشتری راغب (Lead Generation)، تحلیل میزان تبدیل مشتری راغب (lead conversion) و بسیاری از چیزهای دیگر کمک کند.

امکانات:

  • کمک می‌کند تا شبکه‌های اجتماعی را به صورت مداوم و زنده بررسی کنید و براساس نتایج حاصله محتوای مناسبی را گردآوری کنید.
  • با بیشتر پلتفرم‌های محبوب مدیریت ارتباط با مشتری به خوبی سازگار است.
  • به کمک ابزارهای مختلفی که برای ایجاد و مدیریت کمپین، پروموشن و … دارد می‌توانید لید (مشتریان راغب) بیشتری ایجاد کنید.

Tweepi
ابزاری برای بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی با تمرکز بر روی توییتر که از هوش مصنوعی بهره می‌گیرد تا به شما در درگیر کردن بیشتر مخاطب، افزایش تعداد دنبال‌کنندگان و در حالت کلی رشد برندتان کمک کند.

امکانات:

  • به کمک هوش مصنوعی توییت‌های مرتبط را برای پاسخ دادن پیشنهاد می‌کند و می‌تواند به صورت اتوماتیک آن‌ها را ریتوییت یا لایک کند. این‌کار شانس یافتن دنبال‌کنندگان جدید را برای اکانت شما بیشتر می‌کند.
  • با توجه به تنظیمات حساب کاربریتان کاربران فعال و مرتبطی که بیشترین احتمال تعامل با شما را دارند را برای دنبال کردن یا در تعامل بودن پیشنهاد می‌دهد.
  • توییتر شما را بررسی و حساب‌های نامرتبط یا غیرفعال را برای حذف کردن پیشنهاد می‌دهد تا حساب‌کاربریتان در بهترین نرخ تعامل ممکن باقی بماند.
  • هشتگ‌ها، رقبا یا حساب‌های کاربری که مشخص کرده‌اید را بررسی می‌کند تا توییت‌ها یا تعامل کنندگان با آن‌ها را پیدا کرده و به شما پیشنهاد دهد.

Everypost
این ابزار در گردآوری محتوای تصویری از منابع مختلف به شما کمک می‌کند تا حساب‌های کاربریتان در شبکه‌های اجتماعی را با محتوای چندرسانه‌ای غنی‌تر کنید.

امکانات:

  • یافتن و تجمیع پست‌های چندرسانه‌ای از منابع مختلف
  • امکان تعامل با تیم برای شخصی سازی پست‌ها و آماده‌کردن آن‌ها برای شبکه‌های اجتماعی مختلف.
  • پشتیبانی از زمان بندی اتوماتیک برای انتشار محتوا.

بازاریابی ایمیلی یکی از استراتژی‌های بازاریابی است که اغلب بسیاری از کسب‌وکارها آن را به کلی نادیده می‌گیرند. یک استراتژی بازاریابی ایمیلی خوب می‌تواند در پیش‌برد اهداف بازاریابیتان بسیار به شما کمک کند.

در اینجا با چند نمونه از ابزارهای بازاریابی ایمیلی آشنا خواهید شد.

Constant Contact
این ابزار بازاریابی دیجیتال به شما کمک می‌کند کمپین‌های بازاریابی ایمیلی حرفه‌ای طراحی کنید.

امکانات:

  • دسترسی به هزاران قالب آماده‌ی زیبا برای ایمیل که به سادگی قابل شخصی سازی نیز هستند.
  • اتوماسیون ایمیل مارکتینگ برای ساده و خودکار کردن جنبه‌های کسل کننده ایمیل مارکتینگ.
  • امکان بررسی بلادرنگ نتایج کمپین‌های بازاریابی ایمیلی جهت بهینه کردن آن‌ها.

Sendinblue
یک گزینه مقرون به صرفه برای ساخت و مدیریت کمپین‌های ایمیل مارکتینگ.

امکانات:

  • دارای ادیتوری ساده برای ساخت ایمیل‌های زیبا.
  • دارای ابزار اتوماسیون مارکتینگ برای بهینه کردن فرآیند مدیریت لیست مخاطبان با ورک فلو قابل شخصی سازی کردن.
  • ابزارهایی جهت ارائه اطلاعات درباره نرخ باز شدن ایمیل، نرخ کلیک و …

MailChimp
یکی از بهترین ابزارهای بازاریابی ایمیلی برای بلاگرها و کسب‌وکارهای کوچک که حتی در نسخه رایگان آن هم امکانات بی‌نظیری وجود دارند.

امکانات:

  • ابزارهایی برای ساخت ایمیل، لندینگ پیج و حتی تبلیغات که به ایجاد ارتباط اثرگذار‌تر با مخاطبانتان کمک می‌کند.
  • امکان ارسال اتوماتیک ایمیل‌هایی مانند ایمیل خوش‌آمد گویی بعد از ثبت‌نام، تایید سفارش، سفارش تکمیل نشده و ….
  • امکانات پیشرفته‌تر مانند دسته بندی مخاطب، کمپین‌های A/B تست و ….

AWeber
یکی از قدیمی‌ترین و قابل اعتمادترین سرویس‌های ارائه خدمات ایمیل مارکتینگ که امکانات متنوعی دارد.

امکانات:

  • امکان ساخت ایمیل‌های فوق‌العاده با ابزار ویرایشگر درگ اند دراپ قدرتمندی که دارد.
  • ابزارهایی برای جذب و مدیریت مشترکین و مشتریان.
  • ابزاری قدرتمند برای ارزیابی نرخ تحویل، تست A/B و …

ActiveCampaign
پلتفرم مارکتینگ همه منظوره که ابزاری برای اتوماسیون بازاریابی ایمیلی نیز دارد.

امکانات:

  • دارای ابزاری فوق العاده برای ساخت ایمیل‌های زیبا که با محتوای داینامیک نیز سازگار است و به شما این امکان را می‌دهد که محتوای ایمیلتان را بسته به گیرنده آن تغییر دهید.
  • امکاناتی برای تست A/B تا بتوانید بفهمید کدام کمپین بهتر عمل می‌کند.

Drip
ابزاری برای کسب‌وکارهای تجارت الکترونیک که می‌خواهند همیشه با مشتریانشان در ارتباط باشند و میزان فروش خود را به حداکثر برسانند.

امکانات:

  • ساخت کمپین‌های شخصی سازی شده با تمرکز روی محتوای کاملا مرتبط و توصیه‌هایی برای افزایش نرخ تبدیل.
  • ابزار قدرتمند اتوماسیون ایمیل مارکتینگ.
  • ابزار بررسی نرخ تبدیل که بر روی داشبوردی کاملا بصری ارائه می‌شود.

بازاریابی ویدیویی یکی شیوه‌های بازاریابی است که این روزها بسیار طرفدار دارد. اگر بتوانید در صنعت خود ویدیوهای قابل توجهی بسازید خواهید توانست در زمان کوتاه و با هزینه نه چندان زیادی تعداد دنبال کنندگان خود را بیشتر کنید.

در اینجا چند نمونه از ابزارهای بازاریابی ویدیویی را معرفی کرده‌ایم.

Vyond
ابزاری شامل قابلیت‌های مختلف برای ساخت انیمیشن‌های با کیفیت.

امکانات

  • دارای کتابخانه بزرگی از صداها، قالب‌های آماده و … برای استفاده در ویدیوهایتان.
  • امکان ساخت ویدیوها با سرعت بسیار بالا.
  • سازگار با تمامی مرورگرهای وب.

Filmora
یک ابزار همه کاره برای ادیت ویدیو. می‌توانید از این ابزار برای اضافه کردن افکت‌های رنگی، تغییر میزان روشنایی، تغییر سرعت، و هزاران نوع تغییرات دیگر در ویدیوهایتان استفاده کنید.

امکانات

  • امکان ادیت ویدیو با استفاده از ابزارهای متنوع آن
  • امکان ساخت ویدیوهای جذاب با کمک آن
  • قابل استفاده بر روی ویندوز، مک، اندروید، ios  و …

Powtoon
پلتفرم بازاریابی ویدیویی که به شما کمک می‌کند ویدیو و فایل پرزنتیشن درست کنید.

امکانات

  • به کمک آن می‌توانید در زمان کوتاهی ویدیوهای با کیفیت بسازید.
  • کتابخانه‌ی بزرگی از قالب‌های آماده برای ساخت ویدیو دارد.

Vidyard
ابزار بازاریابی ویدیویی مناسب برای برندهای متوسط تا بزرگ.

امکانات

  • دارای سیستم تحلیل و اندازه گیری میزان اثرگذاری و عملکرد ویدیوهایتان.
  • قابلیت ادغام با شبکه‌های اجتماعی و امکان به اشتراک گذاری داده‌ها با سرویس‌های CRM.

Slidely
برخلاف آن‌چه که از اسمش پیدا است، اسلایدلی تنها یک ابزار برای ساخت ویدیو اسلایدشو نیست. می‌توان از کتابخانه ویدیوهای استوک آن نیز استفاده کرد و ویدیوهای جالب توجهی ساخت.

امکانات

  • دسترسی به بیش از ۱۲.۵ میلیون کلیپ ویدیویی پرمیوم و موزیک لایسنس دار برای ساخت ویدیوهای فوق‌العاده.
  • امکان ساخت ویدیو در انواع مختلف فرمت‌ها

VideoScribe
این ابزار بازاریابی دیجیتال جذاب در حوزه تولید ویدیو، یک وایت برد مجازی در اختیار شما قرار می‌دهد تا ویدیوهای طراحی شده با دست یا ویدیوهای توضیحی متحرک بسازید.

امکانات

  • دسترسی به هزاران موزیک و تصویر موجود در کتابخانه آن برای ساخت ویدیو.

طراحی گرافیکی یکی از مهم‌ترین اجزای بازاریابی دیجیتال است. یک طرح گرافیکی زیبا می‌تواند به سادگی نظر مخاطب را جلب کند و در ذهن او ماندگار شود.

در این قسمت با ابزارهای بازاریابی دیجیتال که به شما در ایجاد طرح‌های گرافیکی زیبا کمک می‌کنند آشنا خواهیم شد.

Canva
ابزاری ساده که دارای هزاران طرح آماده قابل تغییر دادن و المان‌های گرافیکی است و با کمک آن می‌توان در چند دقیقه یک طرح گرافیکی زیبا ایجاد کرد.

امکانات

  • دارای هزاران قالب آماده در اندازه‌های مختلف برای ساخت پست‌های سوشال، تبلیغات‌، کاور وبلاگ و هرچیزی که فکرش را بکنید.
  • امکان ایجاد سایزهای مختلف از یک طرح به صورت اتوماتیک در نسخه پولی
  • دارای چندین فونت فارسی و امکان آپلود فونت‌های بیشتر در نسخه پولی.

PicMonkey
ابزار طراحی و ادیتور آنلاین عکس.

امکانات

  • دارای ابزارهای متنوع برای ادیت عکس.
  • دارای هزاران قالب آماده‌ی زیبا که به سادگی قابل شخصی سازی شدن  از طریق افزودن و حدف کردن المان‌های گرافیکی، متن و … هستند.

Adobe Spark
ابزاری برای ساخت طرح‌های گرافیکی با هزاران طرح آماده.

امکانات

  • دسترسی به هزاران قالب آماده برای ساخت طرح‌های گرافیکی، web-storY ها و حتی ویدیوهای متحرک برای وبسایت و شبکه‌های اجتماعی شما.
  • فرآیند ساده ساخت طرح‌ها در عرض چند دقیقه

Stencil
ابزار ساخت تصاویر شامل گزینه‌ها و المان‌های مختلف گرافیکی.

امکانات

  • دسترسی به میلیون‌ها تصویر پس‌زمینه، بیش از ۵۰۰ قالب گرافیکی آماده و بیش از سیصد هزار آیکون و طرح گرافیکی.

Venngage
ابزار قدرتمند طراحی اینفوگرافی

امکانات

  • هزاران قالب برای نشان دادن آمار و داده‌های مهم شما به صورت اینفوگرافی‌های دوست‌داشتنی و جذاب.
  • دسته بندی قالب‌ها به گروه‌های مختلف مثل شبکه‌های اجتماعی، بیزینس، بازاریابی، آموزش و …

Infogram
ابزار ساخت انواع نمودار و اینفوگرافی، نقشه و ....

امکانات

  • امکان ساخت اینفوگرافی، طرح‌های مناسب شبکه‌های اجتماعی و نقشه‌ها با استفاده از طرح‌های آماده آن.
  • امکان ساخت گزارش‌های تعاملی
  • امکان آپلود داده‌ها برای ساخت انواع مختلف نمودار.
  • امکان وصل کردن داده‌ها برای ساخت داشبوردهای حرفه‌ای.

Simple Image Resizer
ابزار آنلاین برای تغییر اندازه تصاویر بدون افت کیفیت.

امکانات

  • کم یا بیشتر کردن اندازه تصاویر
  • انتخاب فرمت‌های مختلف برای خروجی گرفتن