۹۹ ایده برای محتوای شبکه‌های اجتماعی – قسمت اول

شبکه‌های اجتماعی نقش عمده‌ای در توسعه‌ی برندها دارند. اما نحوه‌ی مدیریت محتوای شبکه‌های اجتماعی از جمله مهم‌ترین مقوله‌هاست. به عنوان مثال به کارگیری یک ایده‌ی ثابت در محتوای شبکه‌های اجتماعی استراتژی صحیحی نیست. در زیر لیستی از بهترین ایده‌های محتوای شبکه‌های اجتماعی آورده شده است که هم برای افراد غیرحرفه‌ای و هم صاحبان کسب و کار کمک خواهد کرد که محتوای شبکه‌های اجتماعی خود را راحت‌تر مدیریت کنند.

بهترین ایده‌ها برای محتوای شبکه‌های اجتماعی

۱. نقل قول
نقل قول طنز، الهام بخش یا انگیزشی همواره کارایی خوبی خواهد داشت.

۲. جمله‌هایی به فرم جای خالی را به دلخواه پر کنید.
به عنوان مثال جملاتی مثل: اگر من ۱ میلیون دلار پول داشتم … معمولا برای کاربران جذاب هستند.

۳. نظرسنجی
هر چند فیس‌بوک نظرسنجی ساختاریافته‌ای را ارائه می‌دهد اما انجام نظرسنجی به شکل دستی کاراتر بوده و بهترین راه برای تقویت تعامل با افراد است. به عنوان مثال کدام یک از کتاب‌های زیر جزو کتاب‌های مورد علاقه‌ی شما است؟

۴. عکس‌های پشت صحنه محل کار
سعی کنید عکس‌های واقعی از خود، کارکنان و فضای کاری یا دفتر خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

۵. لینک دادن به یک پست وبلاگی قدیمی
بازیابی لینک‌های قدیمی نه تنها مشکلی ندارد بلکه باعث برقراری تعامل بین پست‌های قدیمی و پست‌های جدید می‌شود و همین امر باعث جامعیت بیشتر وب‌سایت شما خواهد شد.

۶. طرح سوال
طرح سوالات ساده اما اساسی که دنبال‌کنندگان شما بتوانند به راحتی و خیلی سریع به آن‌ها جواب دهند.

۷. لینک به یک پست مهمان
اشتراک‌گذاری لینکی از همکاری‌های خود با سایر سایت‌ها در شبکه‌های اجتماعی بسیار مفید است. اگر تمایل به یادگیری این موضوع باشید که وبلاگ‌نویسی به صورت مهمان چرا و چگونه باید به بخشی از استراتژی فعالیت‌های آنلاین شما تبدیل شود. به این مقاله مراجعه کنید.

۸. یک تصویر لوگودار
یک تصویر خنده‌دار یا الهام‌بخش که لوگو یا آدرس وب‌سایت شما روی آن قرار دارد را در شبکه‌های اجتماعی خود پست کنید.

۹. اینفوگرافیک
یک اینفوگرافیک که عملکرد کسب و کار شما را به تصویر کشیده است را انتخاب کرده و هر روز ایده‌ها و چگونگی بهبود عملکرد خود را در آن چک کنید حتی می‌توانید خودتان یک اینفوگرافیک برای این منظور طراحی کنید. و آن را در شبکه‌های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید.

۱۰. عکس محصولات
در سایت‌هایی مثل پینترست و اینستاگرام خوب فعالیت کنید و همواره به این موضوع توجه داشته باشید که چگونه می‌توانید یک زاویه دید منحصر به فرد از محصولات خود را به نمایش بگذارید.

۱۱. عکس‌هایی که هیچ ربطی به محصولات یا کسب و کار شما ندارند
این عکس‌ها می‌توانند احساسات موجود در پشت برند شما را منتقل کنند. به عنوان مثال می‌توانید عکس‌هایی که استارباکس در شبکه‌های اجتماعی خود به اشتراک می‌گذارد را ببینید.

 

استارباکس
نمونه‌ای از محتوای شبکه‌های اجتماعی استارباکس

 

۱۲. عکس‌هایی از محصولات در دست تولید
عکس‌هایی از محصولات در حال تولید یا منابع آن‌ها را به اشتراک بگذارید.

۱۳. لینک به پست‌های بحث برانگیز
برای ایجاد یک تعامل سازنده هیچ چیز بهتر از یک پست جنجالی نیست.

۱۴. سوالاتی در راستای بهبود محصولات خود بپرسید
مشتری‌های شما بدون شک دوست دارند که افکار و نظرات خود را در مورد چگونگی بهبود محصولات با شما در میان بگذارند.

۱۵. از پینترست الهام بگیرید
پینترست به عنوان بهترین مرجع برای یافتن عکس‌های زیبا و الهام‌بخش برای به اشتراک گذاری است. فقط مطمئن شوید که این عکس‌ها متناسب با اعتبار کاری شما باشند و یا اعتبار شغلی شما را زیر سوال نبرد.

۱۶. منابع مفید به اشتراک بگذارید
سعی کنید اطلاعات و منابع مفیدی را با دنبال‌کنندگان خود به اشتراک بگذارید و از این‌که آن‎‌ها را به منابع ارزشمند دیگران ارجاع می‌دهید واهمه نداشته باشید.

۱۷. ویدیو
به شکل تصویری به بررسی محصولات خود بپردازید و یا از مشتریان خود بخواهید که نظرهای خود را به شکل ویدئو برای شما ارسال کنند.

۱۸. لینک به مطالعات موردی
موارد مطالعه یکی از بهترین راه‌ها برای ارائه‌ی اطلاعات مفید است که گاهی حتی عملی‌تر از یک پست وبلاگی استاندارد می‌باشد.

۱۹. لینک سودمند مربوط به صنعت
لینکی که شامل دستورالعملی سودمند برای فالورهای شما است را به اشتراک بگذارید.

۲۰. عکس 
هشتگ‌های مربوط به کسب و کار و یا محصولات خود را جستجو کنید و عکس‌های مشتریانتان را که در فیس‌بوک یا اینستاگرام و یا پینترست به اشتراک گذاشته شده است را به اشتراک بگذارید.

۲۱. پیشنهاد یک ابزار
ابزار، برنامه یا منابعی را که فکر می‌کنید برای مشتریان شما مفید واقع می‌شود را با فالورهای خود به اشتراک بگذارید.

۲۲. کتاب مورد علاقه‌ی خود را به اشتراک بگذارید
برای تعامل بیش‌تر با مشتریان خود، کتاب‌های مورد علاقه‌ی خود را با آن‌ها به اشتراک بگذارید.

۲۳. پست یک روز از زندگی عادی
تصویری از یک روز عادی زندگی یک گرافیست یا نویسنده و یا مدیرعامل شرکت را به اشتراک بگذارید.

۲۴. توصیه‌ی محصولات پرطرفدار
اگر صاحب یک سایت تجارت الکترونیکی هستید لیستی از پرفروش‌ترین محصولات و یا فروشندگان با امتیاز بالا را به اشتراک بگذارید. این کار به شما کمک می‌کند تا در کسب و کار خود موفق شوید.

۲۵. راهنماهای تصادفی
موضوعی در نظر گرفته و از فالورهای خود بخواهید که عکس‌های خود را در این زمینه برای شما ارسال کنند و عکس‌های برندگان مسابقه را به اشتراک بگذارید.

۲۶. به محبوب‌ترین پست وبلاگی خود لینک دهید
مقدمه‌ی کوتاهی بنویسید و در پست توضیح دهید که چرا این پست شما بیشترین خواننده را داشته و یا به تعداد بیشتری به اشتراک گذاشته شده است.

۲۷. توصیه کنید
کسب و کاری را که در گذشته در آن کار کرده و موفق بوده‌اید را توضیح دهید و توصیه‌هایی در این زمینه به خوانندگان داشته باشید.

۲۸. پست‌های معمولی و شخصی
می‌توانید هر از گاهی پستی از زندگی شخصی خود مثل میز شام  و یا تعطیلات آخر هفته‌ی خود را با فالورهای خود به اشتراک بگذارید.

۲۹. شخص دیگری را جهت دنبال کردن پیشنهاد دهید
شخص موفق دیگری غیر از خودتان را در حوزه‌ی کسب و کار خود به دنبال‌کنندگان خود پیشنهاد دهید.

۳۰. پست طنزآمیز
یک جمله یا عکس خنده‌دار و با مفهوم یک راه حل عالی برای ایجاد روابط مستحکم بین شما و مشتریانتان است.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

2 دیدگاه در “۹۹ ایده برای محتوای شبکه‌های اجتماعی – قسمت اول

  1. مهدی :

    تو این شرایطی که همه شبکه ها به سوی زردی در حال حرکت هستند، برای ایجاد محتوای متفاوت بسیار آموزنده بود

    ممنون از شما

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *