۷ ترفند وبلاگ نویسان حرفه‌ای برای بازاریابی محتوا

یکی از روش‌هایی که یک وبلاگ نویس بوسیله‌ی آن می‌تواند در کار خود پیشرفت کند، تحت نظر گرفتن افرادی است که در این حرفه موفق هستند. به همین علت من هم عملکرد تعدادی از وبلاگ نویسان بزرگ جهان را بررسی کردم و متوجه شدم که چند ویژگی مشترک در میان همه‌ی آن‌ها وجود دارد. به نظرم دانستن این ویژگی‌ها برای هر فردی که به تازگی در این راه قدم گذاشته است، بسیار مفید خواهد بود. در ادامه می‌توانید این چند ویژگی مشترک را بخوانید.

۱) همه‌ی وبلاگ نویسان بزرگ دنیا سعی می‌کنند کارآمد باشند

اگر روحیه‌ی سازندگی دارید مطمئن باشید که وبلاگ نویس خوبی خواهید شد. کافی است تا چارچوب زیر را برای افزایش مهارت‌های نوشتاری خود رعایت کنید:

از ابزار های مناسب استفاده کنید.

برای مثال ابزار Trello برای مرتب کردن کارها در پروژه های چند بُعدی از جمله وبلاگ نویسی، بسیار موثر است.

برای کار خود یک استراتژی مناسب طراحی کنید.

بهره وری در کارها زمانی به بالاترین مقدار خود می‌رسد که از اساس با یک استراتژی درست و کارآمد شروع شده باشد.

موانعی را که سر راه‌تان است، بشناسید.

حوادث، افراد و یا مسائلی را که بر سر راه‌تان قرار گرفته، بشناسید و برای رفع آن‌ها تلاش کنید.

از یک روش درست استفاده کنید.

هر فردی برای رسیدن به هدف خود روش متفاوتی دارد. مهم نیست روش شما چه باشد. مهم این است که برای انجام کاری که در پیش دارید یک روش را انتخاب کنید.

اساس و بنیان تبدیل شدن به یک نویسنده‌ی شناخته شده این است که روحیه‌ی سازندگی خود را افزایش دهیم. زمانیکه این ویژگی را در خود ایجاد کنید خواهید توانست ادامه‌ی راه را هم طی کنید.

۲) وبلاگ نویسان بزرگ از افراد مختلف کمک می‌گیرند

مهم نیست که شما چقدر در کار خود تبحر دارید. در هر صورت یک وبلاگ نویس برای تولید محتوا به کمک نیاز دارد. توجه داشته باشید که شما تنها کسی نیستید که می‌خواهد محتوا تولید کند!

در ادامه لیست افرادی آورده شده است که وجودشان برای موفقیت یک وبلاگ ضروری است:

مدیر بازاریابی

ممکن است برای وبلاگ یک شرکت یا موسسه محتوا تولید می‌کنید. در اینصورت لازم است فردی شما را برای جهت دادن به محتوای مورد نیاز وبلاگ راهنمایی کند. وجود مدیر بازاریابی باعث می‌شود تا اهداف بازاریابی محتوا با اهداف شرکت هم راستا شود.

طراح

از همان ابتدای کار طراح نقش بسیار مهمی برای ایجاد یک وبلاگ موفق ایفا می‌کند. طراحی وبلاگ تاثیر زیادی بر روی مخاطب آن می‌گذارد. خوانا بودن مطالب و آسان بودن استفاده‌ از یک وبلاگ، از جمله نکاتی است که باید توسط طراح رعایت شود. طراح است که می‌تواند با ایجاد یک گرافیک مناسب باعث ارتقای یک وبلاگ شود.

ویراستار و مصحح

استفاده از یک مصحح حرفه ای باعث می‌شود تا اشتباه‌های تایپی و دستور زبان مرتفع شوند.

مدیر وب سایت

زمانی که می‌خواهید مطلبی را منتشر کنید باید از فرد دیگری کمک بگیرید. مدیر وب سایت نوشته ای که مثلا در Word نوشته شده است را به شکلی مناسب برای وردپرس یا CMS شما تبدیل می‌کند. پاراگراف بندی، تغییر اندازه‌ی تصویر و یا اضافه کردن اطلاعات متا ازجمله کارهایی است که توسط مدیر وب‌سایت انجام می‌گیرد.

به یاد داشته باشید برای افزایش مهارت خود باید از استعداد بقیه هم کمک بگیرید.

۳) وبلاگ نویسان بزرگ برنامه‌ی روتین روزانه دارند

برای وبلاگ نویسی باید خلاق بود. تصوری که ما از افراد خلاق داریم این است که غیر قابل پیش بینی اند و نمی‌توان آن‌ها را کنترل کرد. در صورتی که واقعیت خلاف این است. برای خلاقیت داشتن باید پیش‌بینی کرد. برای همین است که وبلاگ نویسان بزرگ همیشه برای کار خود برنامه دارند.
استفاده از برنامه‌ی روتین مشخص از دو جهت می‌تواند مفید باشد. اولا اینکه مغز شما هر روز درگیر فکر کردن به آنچه که باید انجام دهد، نمی‌شود و همین موضوع هم باعث می‌شود تا انرژی خود را فقط صرف انجام دادن کار کند. دنبال کردن چنین رویه ای هم می‌تواند قدرت خلاقیت افراد را بالا ببرد.

نویسندگان بزرگی از جمله جان گریشان همیشه برای خود قوانین روزانه‌ای را در نظر می‌گیرند. قوانینی که هر فرد برای خود تعریف می‌کند با دیگران متفاوت خواهد بود. مثلا ممکن است من بین ساعت ۸ تا ۱۰ صبح، بیشترین کارایی را داشته باشم در صورتی که ممکن است شما دوست داشته باشید این ساعت را خواب باشید.

به هر حال می‌خواهم راز یک برنامه‌ی روتین خلاق را برای‌تان بگویم:

برنامه روتین روزانه باید متفاوت از سایر فعالیت‌ها باشد. منحصر بفرد بودن، یکی از ویژگی های اساسی هر برنامه‌ی مشخصی است. اگر برنامه روتین شما متفاوت نباشد مغز اهمیت ان را تشخیص نخواهد داد و خود را در قید و بند رعایت آن نخواهید دید. به همین علت باید برای برنامه روتین خود یک قاعده‌ی خاص را در نظر بگیرید.

برنامه روزانه آسانی را برای خود در نظر بگیرید. باید بتوانید به راحتی خود را با برنامه‌ای که ریخته‌اید هماهنگ کنید.
قوانینی که برای خود در نظر گرفته اید باید با هم سازگار باشد. تکرار به یادگیری کمک می‌کند و روتین های سازگار هم منجر به خلاقیت می‌شود. هر چه بیشتر روتین های خود را انجام دهید، ذهن‌تان بیشتر در مسیر خلاقیت قرار خواهد گرفت.

یکی از نویسندگان معروف درباره‌ی این موضوع چنین می‌گوید:

من برای خودم قوانین روزانه ای دارم که از انجام دادن آن ها لذت می‌برم. البته این به آن معنی نیست که اتفاق‌های تصادفی در زندگی‌ام نمی‌افتد. من اغلب، صبح ها می‌نویسم زیرا بازدهی مغزم در اوایل روز بسیار بیشتر از زمان های دیگر است. انجام دادن این قوانین روزانه برایم به یک عادت تبدیل شده است. برای همین هم انجام دادن کارها زیاد توان ذهنی ام را مصرف نمی‌کند.

۴) برای خود یک تقویم محتوا داشته باشید

داشتن برنامه روتین روزانه برای رسیدن به خلاقیت کافی نیست. باید برای برنامه‌ی خود یک جدول زمان‌بندی هم در نظر بگیریم. بسیاری از نویسندگان بزرگ دنیا حتما از یک تقویم کاری برای زمان‌بندی محتوایی که می‌نویسند، استفاده می‌کنند. تقویم محتوا باعث می‌شود تا بر کارهای خود اشراف داشته باشید و وقت خود را بین آن‌ها تقسیم کنید.
تقویم محتوا را می‌توان هسته‌ی اصلی یک تیم تولید محتوا دانست. بر اساس پژوهشی که HubSpot انجام داده است میان تعداد دفعاتی که مطلبی در یک وبلاگ منتشر می‌شود با میزان جذب مشتری، رابطه‌ی مستقیمی وجود دارد.


تقویم-تولید-محتوا

نوشتن یک تقویم محتوا می‌تواند خروجی شما را برای نوشتن افزایش دهد. زمانی هم که محتوا افزایش پیدا کند مشتریان بیشتری جذب وبلاگ خواهند شد. توصیه می‌کنم مطلب “مبانی نوشتن یک تقویم محتوا” را که توسط جودی هریس نوشته شده است، بخوانید.

۵) بهترین زمان بهره وری و خلاقیت خود را بشناسید

زمانی که کار نمی‌کنید بهترین زمان برای خلاق بودن است، یعنی وقت هایی که دوش می‌گیرید، ورزش می‌کنید و یا اینکه می‌خواهید بخوابید.

صبح زود بهترین وقت برای نوشتن است، زیرا انرژی بدن بسیار بالاست.

نوشتن در آخر شب ها به خاطر سکوتی که وجود دارد، لذت بخش است. حتی می‌توانیم از تجربیاتی که در طی روز داشته ایم هم استفاده کنیم.

بهترین وبلاگ نویسان می‌دانند که چه زمانی از روز را به نوشتن اختصاص دهند. همین هم باعث می‌شود تا محتوای بهتری را ارائه دهند.

۶) به عکس العمل مخاطبان خود اهمیت دهید

وبلاگ نویسی یک فرآیند دوطرفه است، نه اینکه فقط ما حرف بزنیم و مخاطب هم فقط مطلب را بخواند. برخلاف رادیو و تلویزیون، اینترنت محیطی تعاملی است.
شبکه های اجتماعی یک ابزار قدرتمند برای گوش دادن به بازخورد مخاطبان هستند. یک وبلاگ‌ نویس موفق همیشه از شبکه‌های اجتماعی برای ارتقای وبلاگ خود استفاده می‌کند. می‌توانم بگویم استفاده از شبکه‌های اجتماعی به یک وبلاگ زندگی می‌بخشد. از تعداد لایک‌ها و نظرات مردم می‌توان به کیفیت مطلبی که نوشته شده است، پی برد.
به نظر من جواب دادن به نظرات مخاطبین مسئولیتی است که با انتشار یک مطلب بر عهده‌ی نویسنده‌ی آن گذاشته می‌شود. اینکه یک نویسنده به نظرات کاربران پاسخ می‌دهد، انگیزه‌ی بیشتری در کاربر ایجاد می‌کند برای اینکه مطلب را بخواند.

۷) وبلاگ نویسان بزرگ اهداف وبلاگ خود را تحلیل می‌کنند

شاید با خواندن یک وبلاگ به این فکر کنید که این وبلاگ چرا راه اندازی شده است. به یاد داشته باشید که هر وبلاگی با یک هدف خاص بوجود آمده و ممکن است مدل کسب و کار آن متفاوت باشد. ممکن است هدف از ایجاد یک وبلاگ آموختن روش صحیح زندگی کردن و تغییر رفتار کاربران باشد. چه بسا بتوانید مخاطبان خود را اموزش داده و به مشتری تبدیل کنید. برای همین در ابتدا هدف خود را از نوشتن یک وبلاگ مشخص کنید.

رعایت تمامی این موارد، وبلاگ نویسی شما را تا حد زیادی بهبود خواهد داد. هرچند وقت یکبار این موارد را با تیم خود مرور کنید و به روند پیشرفت کار توجه داشته باشید.

منبع


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

3 دیدگاه در “۷ ترفند وبلاگ نویسان حرفه‌ای برای بازاریابی محتوا

  1. Pingback: ترفند موثر برای افزایش کیفیت بازاریابی محتوا – خرید هاست / خرید سرور / ادمین وب هاست

  2. Pingback: ۷ ترفند وبلاگ نویسان حرفه‌ای برای موفقیت در بازاریابی محتوا - کارآفرین نیوز

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *