ممکن است در هنگام انجام پروژه‌های بازاریابی محتوا با مشکلات بسیاری رو‌به‌رو شوید، راه‌حل‌های هوشمندانه‌ی بزرگان علم بازاریابی محتوا در مورد این مشکلات چیست؟ در این مطلب درباره ۱۵ نفر از کسانی که راه‌حل های خود را به اشتراک گذاشته‌اند صحبت می‌کنیم

۱) واژگان خود را به درستی انتخاب کنید

ما برای ایجاد یک مطلب ایده‌آل باید از کلماتی استفاده کنیم که کاربرد بیشتری برای همه دارند. از نظر من، این تمام چیزی است که برای ایجاد یک محتوای عالی نیازمندیم. ابزار اصلی من برای این‌کار استفاده از سایت Acrolinx است. ابزاری که برای مدیریت اصطلاحات و واژگان استفاده می شود و کمک می‌کند تا با سرعت بیشتر در تولید محتوا، هزینه‌ی کمتری را صرف آن کنیم.

در گذشته من از جدول‌های مختلف برای مدیریت واژگان برندها استفاده می‌کردم و این ابزار به من کمک کرد تا لحن یک‌پارچه‌ای برای معرفی برند بیابم، لحنی که داشتن آن، نیاز اساسی هر برندی است.

Val Swisher : مدیر شرکت Content Rules

۲) ایده‌آل گرایی بیش‌ از اندازه خوب نیست

وقتی به ترفندهای مختلف علم بازاریابی محتوا یا اینکه چطور محتوای بیشتر و بهتری منتشر کنم فکر می‌کنم؛ سه گزینه را مد نظر قرار می دهم.

ابزار:  من همیشه لینک مطالب مفید را دسته بندی می‌کنم و برای هر لینک دو یا چند جمله مهم از مطلب را هم کنار آن می نویسم؛ تا در آینده از آنها استفاده کنم.
اجرا: ایده‌آل گرایی بیش از اندازه هیچ‌وقت خوب نیست. ما  همیشه دوست داریم قبل از انتشار هر مطلبی مطمئن باشیم که بهترین محتوا را نوشته‌ایم، اما ملاک موتور های جستجو این نیست که شما بهترین مطلب را نوشته باشید؛ البته پیشنهاد نمی کنم محتوای پیش فرض را منتشر کنید، اما زمانی نوشته های خودتان را منتشر کنید که مطمئن هستید، مطلب شما با کمی تغییر کامل می شود.
فرم : مطالب و اهداف خود را دوباره ویرایش و قالب بندی کنید. یکی از راه های صرفه جویی در زمان و داشتن فرصت بیشتر برای جذب مخاطب و لینکهای مختلف تقسیم بندی مطالب کلی به قالبهای مختلف گرافیکی، پست‌های رسانه های اجتماعی، آموزشی و فیلم ها می‌باشد.

Arnie Kuenn: مدیر عامل شرکت Vertical Measures

۳) انجمن‌های تخصصی به داد شما می‌رسند

صلاح سری من برای موفقیت در بازاریابی محتوا ایجاد انجمن‌‌های تخصصی است. من با کمک گرفتن از دوستانم انجمن منحصر بفرد Boston Content را در جهان محتوا ایجاد کردم.  اگر آدم  مقید باشم یا انعطاف پذیر ی نباشم نمی‌توانم هیچ‌کاری انجام دهم یا به سادگی با چالش های مختلف مبارزه کنم. چالشهایی که یکباره  با آنها مواجه می‌شوید و نیازمند هستند آنها را درک کنید؛ برای همین  منظور داشتن ایده های خلاقانه را در تولید محتوا ترجیح می‌دهم. به شما نیز توصیه می‌کنم برای موفقیت انجمن‌های تخصصی شکل دهید و به یکدیگر برای رسیدن به اهداف‌تان کمک کنید.

Arestia Rosenberg: مدیر استراتژی های خلاق شرکت The Daily Beast

۴) به کاربران بیشتری دسترسی پیدا کنید

ما همیشه در تلاشیم تا ابزارهای  جدید و راه حل ها بهینه‌ای برای بهبود و توسعه دادن محتوای خود  برای شرکا یا حتی کارکنان‌مان ایجاد کنیم. سایت Atomic Reach با نشان دادن فرمت محتوا و آنکه هر نوع محتوای چه گروه از مخطبان را به خود جذب می‌کند به ما کمک می‌کند تا محتوای بهتری برای وبلاگ خود داشته باشیم. SnapApp این امکان را به ما می‌دهد تا مطالب خود را مورد ارزیابی کاربران قرار دهیم و از این طریق به ما کمک می‌کند سریع‌تر به اهداف خود برسیم.

Mickey Mencin: مدیر ارتباطات شرکت  Hyland

در نظر داشته باشید، ابزارهای اندازه‌گیری موفقیت محتوا و بسترهای بازاریابی محتوا، اغلب برای محتوای انگلیسی طراحی شده‌اند و ابزارهای فارسی مناسب چندانی برای این‌کار وجود ندارد.

۵) یک خودکار قرمز رنگ داشته باشید

یک خودکار قرمز رنگ ساده! ….همه ما  ویراستارهای بهتری برای محتوای خود هستیم. من آدم حساسی نسبت به ویرایش متنها  هستم؛ بخاطر همین موضوع، در سال‌های قبل افراد متن‌شان را بدون ویرایش به من می‌دادند؛ برای اینکه می‌دانستند من حتما آن را برایشان ویرایش می‌کنم. اما بعد از مدتی، به هر کسی خودکار قرمز رنگ خودش را دادم و توقع داشتم که  هر کسی اول متنی که نوشته است، خود اصلاح کند و  من تنها متن نهایی را مرور کرده و ویرایش کنم.

Jeannine Rossignol: بازاریاب محتوا شرکت های بزرگ از جمله شرکت زیراکس

۶) با افرادحرفه ای مشورت کنید

مصاحبه و صحبت با کارشناسان حرفه‌ای باعث می‌شود محتوای مطالب ما کاربردی تر باشند. برای مثال، دیدن عملکرد Ann Handley  در موقعیت‌های مختلف و کارهای که انجام داده است و برداشت از استراتژی‌های او بسیار مفید خواهد بود.

Doug Kessler: از بنیانگذاران Velocity Partners

۷) پشتکار داشته باشید

چون ما  تیم کوچکی هستیم پس باید حداکثر انرژی خود را برای تولید یک محتوا خوب بکار ببریم. تیم ما جمعه ها ۳۰ دقیقه در مورد موضوع خاصی در گوگل جستجو می‌کند؛ و نتایج جستجوها را برای ایجاد پستی های برای وبلاگ، ویدئو، ایمیل، به روز رسانی شبکه های اجتماعی بکار می‌بریم و این موضوع باعث افزایش قدرت و نفوذ و سئو بهتر برای ما می‌باشد.
این به این معنی است که  یک موضوع ساده را به راحتی به داشتن یک هفته مطلب و تولید محتوا برای گروه بازاریابمان تبدیل کنیم، موضوعاتی که شبیه راه نجاتی برای تیمی تولید محتواییست که به ندرت وقت دارد سوژه‌هایی نابی پیدا کند.

Erin Robbins O’Brien: محقق استراتژی های بازاریابی شرکت GinzaMetrics

۸) خود را به زمان مقید کنید

من موقع نوشتن از سایت tomato timer  که ابزاری شبیه زمان سنج است، استفاده می‌کنم. اسم تکنیک این سرویس Pomodoro است. که با استفاده از آن می‌توانید در فواصل ۲۵ دقیقه ای کار  کنید. وقتی در حال نوشتن هستید کنترل زمان کار سختی است، اما اگر شما سر ساعت بنویسید و برای نوشتن محتوا خود زمان بندی خاصی داشته باشید؛ تاثیر بیشتری دارد.

برای نوشتن اول یک عنوان برای سر صفحه یا سر فصل‌ها انتخاب می‌کنم بعد شروع به پر کردن محتوای سر فصل‌های می‌کنم. اگر در طول مسیر با مانعی رو به رو شوم، مطلب دیگری را شروع می‌کنم. در تمام مراحل ساعت در حال ثبت زمان است.

Ian Cleary: موسس شرکت RazorSocial

۹) از تصاویر جذاب استفاده کنید

به عنوان کارشناس سازمان (COO) بیشترین کار من برقراری ارتباط با کارکنان برای خدمت به مشتریان و ایجاد انگیزه تولید محتوای خوب است. گاهی یک تصویر ارزش هزاران کلمه را دارد که باعث  ایجاد ایده‌های مختلفی رای تولید محتواست، این موضوع خود باعث ایجاد یک محتوای خاص می‌شود.
من  ابزارهای آنلاین، مثل صفحات و تصویرهای بسیار جذاب استفاده می‌کنم که این امکان را می‌دهند ک بعد از علامت گذاری متن، فلش، دایره، جعبه، و غیره از صفحه نمایشم یک عکس فوری بگیرم و بعد آن را برای کارکنانم ارسال کنم.

Aubrae Wagner: مدیر ارشد گروه EnVeritas

۱۰) طرح های بصری بیشتر و بهتری داشته باشید

من برای طرحهای گرافیکی مورد استفاده‌ام، امسال دو ابزار دارم. سایت Cavana باعث  آپلود راحت‌تر تصویرهای حرفه‌ای و به دنبال آن استفاده از یک رابط کاربری ساده است. ابزار دیگر یاداشت برداری در Evernote است. من دائما یاداشت برداری می‌کنم، این موضوع به من اجازه می‌دهد که همه چیز را سازمان یافته و در هر زمان در دسترس داشته باشم و از آنها در زمان‌های پیش بینی نشده استفاده می‌کنم.

Carla Johnson: رئیس ارتباطات A Communications

۱۱) در ذهن خود جستجو کنید

برای ایده‌های که می‌خواهید در مورد آن‌ها بنویسید برنامه ریزی ذهنی داشته باشید؛ زیرا داشتن برنامه به من اجازه می دهد تا آنهایی را که پتانسل کافی برای یک ایده و نوشته خوب را دارند بررسی کنم و متوجه شوم  کدام یک از آنها ارزش پیگیری دارند. این روند باعث ایجاد  فرایند برای انتخاب و هدایت ایده های مختلف شماست. همچنین این‌کار در ایجاد  یک اثر خوب و جذاب تاثیر گذار است.

Jordana Borensztajn: مدیر شبکه های اجتماعی شرکت Social Needia

۱۲) همیشه در حال کار باشید

من هر ایده ای خوب یا بد را در مورد محتوا  ثبت و اولویت بندی می‌کنم. برای من، این یاداشت برداری‌ها شبیه ترکیبی از وظایف سایت‌های یاداشت بردار dial2do یا  Moleskine است که در هر زمانی دائما در جیب ژاکت یا شلوارم حتا هنگام حمام یا رانندگی هستند.

Matt Heinz: رئیس و موسس Heinz Marketing

۱۳) نوشته های قدیمی و محتواهای گوناگون را نادیده نگیرید

راه حل مورد علاقه من در بازاریابی محتوا، استفاده از محتواهای مختلف در چرخه‌ی محتوای برند است.

ارئه مهمی در پیش دارید؟ مطالب را اسلاید بندی می‌کنید و بخشهای از آن را در یاداشت های مقاله سخنرانیان قرار دهید.
فیلمهای خسته کننده و طولانی مدت برای ارائه به مشتریان خود دارید؟ بخشی از موضوع ویدئو را همراه خود آن در وبلاگ‌تان قرار دهید.
مقالات زیادی دارید؟ خلاصه آنها را در وبلاگ‌تان بنویسید و به صفحه اصلی مقاله لینک کنید.
از میان همه راه حل ها، راه حل مورد علاقه من این است که هر تحقیقی که در مورد صنعت شما منتشر شده، لینک کنید و ویژگی های آن را پوشش دهید و بنویسید؛ مثل یک خبرنگار  باشد و بخشی از ترافیک اینترنتی را از آن خود کنید.

Michael Brenner: مدیر استراتژی NewsCred

۱۴) راه حلی غیر از همه راهکارهای ارائه شده، چیست؟

راه حل افسانه ای تنها پشتکار و سخت کار کردن است.  می‌توانید  بیشترین پیشرفت را در  محتوا نویسی با درک و هدف گذاری و ارائه صحیح داشته باشید.
با جستجو مطالب واقعی، مرتبط و مفید سود دهی نهایی کارتان را بالا ببرید. با انجام دادن این کار اتفاقات بزرگی در انتظار شماست؛ و پس از آن، با استفاده از چیزهای که آموخته‌اید؛ قادر به اشتراک گذاری  فرم‌ها و موضوعات  مختلفی به درخواست مخاطبان بیشتری در طیف وسیع تری خواهید بود.

Barry Feldman: بنیانگذار Feldman

منبع: CMI

دیدگاه شما راجع به این مطلب چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *