قسمت هفتم | چرا برای ایده‌پردازی محتواها نیاز به یک فرآیند داریم؟

حتی اگر مدت کوتاهی را صرف تولید محتوا کرده باشید، به احتمال زیاد به این نتیجه رسیده‌اید که برای این ادامه‌ی این کار باید ایده‌پرداز فوق‌العاده‌ای باشید. در این ویدیو از مجموعه‌ی آموزشی هاب اسپات در این مورد این موضوع خواهیم شنید که چرا برای ایجاد ایده‌ محتوا نیاز به یک فرآیند داریم؟

 

محتوای قسمت هفتم از مجموعه بازاریابی محتوایی هاب اسپات: ایده محتوا

انسان‌ها همواره در حال ایده‌پردازی هستند. زمانی که در رختخواب هستیم، زمانی‌که در حال رفت و آمد به محل کار هستیم یا زمانی که در حال انجام کاری هستیم.
ذهن ما به صورت بی‌پایانی در حال تولید ایده‌های جدید است.

با این‌که فرآیند بسیار ساده‌ای به نظر می‌رسد، اما زمانی‌که کار شما به آن وابسته شود، پیچیده خواهد بود.

یک بازاریاب محتوایی یا هر کسی که کارش نیاز به خلاقیت بالایی دارد، فرصتی برای استراحت ندارد. ایده‌های محتوایی سوخت کسب و کار شما هستند، اگر پای خود را از پدال گار بردارید، کارتان متوقف خواهد شد. هم‌چنین، بهره‌گیری از یک فرآیند ساختار یافته برای ایده‌پردازی به شما کمک خواهد کرد تا به ایده‌هایی که به راحتی قابل مشاهده نبودند، هم فکر کنید.

بسیاری از ایده‌ها ناخودآگاه به ذهن شما می‌رسند، اما برای برخی دیگر باید سخت تلاش کنید. اما شیرینی این تلاش را زمانی خواهید چشید که ایده‌تان به بار بنشیند.

چهار دلیل اصلی وجود دارد که اثبات می‌کند بازاریابان محتوایی حرفه‌ای به آموزش چگونگی ایجاد ایده‌های محتوایی نیاز دارند

۱) شما بسیار پرمشغله خواهید بود، بنابراین شما به زمانی برای نوشتن مقالات، ضبط وبینارها و ساخت پادکست نیاز دارید.

از طرف دیگر نه تنها ایده‌های محتوایی شما باید خوب باشند، بلکه باید با شخصیت خریداران شما متناسب باشند و هم‌چنین با استراتژی بازاریابی شما مرتبط و همراستا باشند. فرآیند تولید محتوا به شما امکان ساخت ایده‌هایی بکر، باکیفیت و مرتبط را خواهد داد.

۲) فرآیند تولید محتوا به شما این امکان را می‌دهد که به ایده‌هایی دست پیدا کنید که خودتان به تنهایی نمی‌توانستید. مهم نیست که چقدر آدم خلاقی هستید، مطمئنا با همراهی افراد دیگر به ایده‌های ناب‌تری دست خواهید یافت. این افراد ممکن است همکاران، دوستان، اهالی خانواده یا حتی رقبای شما باشند، شما می‌توانید از دیدگاه‌ها و نظرات آن‌ها به خوبی بهره‌مند گردید.

۳) دیر یا زود ایده‌های خوب شما تمام خواهد شد. در چند هفته‌ی اول رابطه‌ی شما و ایده‌ها‌ی‌تان همانند عسل و زنبورعسل خواهد بود. اما، پس از مدتی احساس تکراری بودن خواهید داشت و موقع نوشتن تنها کاری که می‌کنید زل زدن به صفحه ورد است. حرفه‌ای بودن نیز بسیار مهم است. یکی از تفاوت‌های اصلی بین نویسنده‌های حرفه‌ای و آماتور اینست که آماتورها اوقات فراغت خود را منتظر می‌مانند تا ایده‌ای به آن‌ها الهام شود

به فرآیند تولید محتوا همانند چکشی در مقابل بلاک‌های فکری وبلاگ‌نویسان نگاه کنید.

۴) بازاریابی محتوایی برای مقیاس‌پذیری نیاز به فرآیند اثبات‌شده‌ای دارد تا تیم شما متناسب با تقاضاها به رشد خود ادامه دهد.

این راهکار به افراد آماتور کمک می‌کند تا به سرعت رشد کنند و زمان زیادی از مدیران محتوا را آزاد می‌کند. هم‌چنین زمانی که نیروهای برتر شما در دسترس نباشند، سیستمی ایجاد شده که امکان جابجایی نیروها را فراهم می‌کند.

در ویدیوی بعدی، درباره‌ی تکنیک‌های خاصی که به شما در ایجاد ایده‌های محتوایی کمک می‌کنند، صحبت خواهیم کرد.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *