چگونه برای شرکت طراحی سایت خود بازاریابی کنیم؟

همانند بسیاری از کسب و کارهای آنلاین، طراحی سایت نیز یک بازار شلوغ، پُر از طراح، و البته مشتری است. بنابراین اگر می‌خواهید شهرت خود را حفظ کنید یا آن را به دست آورید، مشتریان وفادار خود را راضی نگه دارید یا میزان پایه مشتریانتان را افزایش دهید، باید توسط بازاریابی شرکت طراحی سایت راهی پیدا کنید تا در مقابله با این چالش‌ها همیشه جان سالم به‌در ببرید.

بیایید نگاهی دقیق‌تری به چالش‌های پیشِ روی شما داشته باشیم. قطعاً اولین و بزرگ‌ترین چالشی که یک شرکت طراحی سایت و به طور کلی هر کسب و کاری با آن مواجه است، یافتن و جذب مشتری است. برای جذب مشتری باید از بازاریابی استفاده کرد، اما برای جلوگیری از بازاریابی کورکورانه و هدر رفتن منابع، ابتدا باید مشتریان هدف مشخص شوند.

مسلم است که برای تعیین مشتری هدف، ابتدا باید هدف خود را به طور دقیق مشخص کنید. به طور مثال، هدف‌گذاری کنید که به دنبال جذب مشتری بیشتر در یک منطقه خاص هستید. پس از هدف‌گذاری، تعیین مشتری هدف، مهمترین مرحله از بازاریابی است. به طور خاص، برای یک شرکت طراحی سایت، مشتریان هدفِ اصلی کسانی هستند که در راستای راه‌اندازی یا پیشرفت کسب و کار خود، به دنبال بهبود یا ایجاد یک وب‌سایت هستند. حال این وب‌سایت می‌تواند معرف یک کسب و کار یا یک فرد به‌خصوص (برندینگ شخصی)، یک سامانه خدمات‌رسان، ارائه محتوا به مخاطبان یا امثال آن باشد.

بعد از تعیین هدف و شناخت مشتریان، نوبت به انتخاب روش مناسب برای بازاریابی شرکت طراحی سایت می‌رسد. امروزه دنیای بازاریابی دچار تغییرات اساسی شده است و روش‌های سنتی کارایی سابق خود را از دست داده‌اند و گاهاً برای مشتری آزاردهنده هستند. یکی از مؤثرترین روش‌ها که این روزها موفقیت زیادی به بار می‌آورد، بازاریابی محتوایی است. بازاریابی محتوایی موفقیت‌آمیز است چون با برند شما گره خورده است و ارزش‌های شرکت شما را برجسته می‌کند و شما را به عنوان یک خبره در زمینه خودتان معرفی می‌کند.

بازاریابی نوین در مقایسه با بازاریابی سنتی
بازاریابی نوین در مقایسه با بازاریابی سنتی

قبل از این که در مورد محتوا صحبت کنیم، بهتر است در مورد سهم کوچک شما از وب، یعنی وب‌سایت‌تان نکاتی را بیان کنیم. برای این که بازاریابی محتوایی مؤثر واقع شود، ابتدا باید محیطی که محتوا در آن برای مخاطب به نمایش درمی‌آید برای او جذاب باشد. اهمیت این موضوع در مورد شما که یک طراح سایت هستید، به مراتب بیشتر است. وب‌سایت شما باید طراحی رابط کاربری (UI) و تجربه کاربری (UX) را به بهترین شکل ممکن و در نهایت کیفیت برای مشتری فراهم کند تا مشتری در همان نگاه اول به برند شما علاقمند شود. شما به عنوان یک طراح سایت، باید وب‌سایت خود را طوری طراحی کنید تا از نظر ظاهری همان چیزی باشد که مشتری از شما می‌خواهد، و در عین حال، باید دسترسی به قسمت‌ها و اطلاعات مختلف را برای او به آسانی امکان‌پذیر کنید و سعی کنید مشتری در وب‌سایت شما احساس راحتی کند.

شما محتوا را در قالب رابط گرافیکی به کاربر ارائه می‌دهید. پس برای جذب نظر مشتری باید دیزاین و طراحی منحصربفردی داشته باشد.
شما محتوا را در قالب رابط گرافیکی به کاربر ارائه می‌دهید. پس برای جذب نظر مشتری باید دیزاین و طراحی منحصربفردی داشته باشد.

حالا نوبت به تولید محتوا و بازاریابی از طریق آن می‌رسد. طبیعی است که بازاریابی محتوایی با تولید تعداد زیادی محتوا شروع می‌شود، اما این محتوا باید منحصربفرد و جالب باشد و اطلاعات باارزشی را ارائه دهد تا از طریق آن، مشتریان بتوانند مشکلات خود را برطرف کنند و پاسخ پرسش‌های خود را بیابند، و به همان اندازه، می‌تواند مطلبی سرگرم‌کننده باشد که مرتبط با برند شماست و شخصیت برندتان را نشان دهد.

پرسونا در بازاریابی شرکت طراحی سایت :

برای رسیدن به اهداف‌تان، باید از بازاریابی شرکت طراحی سایت و تولید محتوا برای مخاطب عام پرهیز کنید. با کسب درک کاملی از این مسأله که مخاطب هدف شما چه کسانی هستند، می‌توانید محتوایی تولید کنید که برای آن‌ها مفید و جذاب باشد. یکی از روش‌های انجام این کار، شناسایی و استفاده از پرسوناهای مشتریان است. پرسونا نمایانگر گروهی از کاربران است که در عمل به صورت مشابهی از برند شما استفاده خواهند کرد. با شناسایی نیازها و علایق پرسونا‌های مختلف، می‌توانید محتوای صحیح و قالب مناسب برای آن را انتخاب کنید. این امر به شما کمک می‌کند تا در مورد رسیدن به افرادی که احتمال تعامل و تعهدشان نسبت به شما بیشتر است، مطمئن شوید.

پرسونا
پرسونا

اما چه ایده‌هایی در‌ مورد محتواهای تولیدی برای مخاطبانتان دارید؟ بهتر است دوباره نگاهی به پرسوناهای مشتریان خود بیاندازید. آن‌ها با چه مسائل و مشکلاتی روبرو هستند؟ شما در تلاش برای کدام‌یک از مشکلات آنان هستید؟ این‌ها یک نقطه شروع مناسب برای انتخاب عنوان محتوا می‌باشد. انواع پرسش‌هایی که مردم از گوگل می‌پرسند را نیز مد نظر قرار دهید. اگر مردم به دنبال جواب برای سؤال خاصی هستند و این مشکل یا راه‌حل آن در حوزه تخصص و تجربه شماست، گزینه فوق‌العاده‌ای برای محتوایتان به‌دست آورده‌اید.

توجه کنید که اصالت، کلید موفقیت محتوای شماست. اگر یک مطلب تکراری با موضوعی کلیشه‌ای تولید کنید، نمی‌توانید متمایز از رقبایتان شوید، پس باید مشکلی جدید را هدف قرار دهید و یا حداقل، به مشکلات قبلی از دیدگاه تازه‌ای نگاه کنید.

اگر در حال تولید انبوهی از محتواهایی که از وجود برندینگ کافی بهره نمی‌برند هستید، بدانید که از یکی از فوت و فن‌های بازاریابی محتوایی غافل شده‌اید. یک صدا و لحن خاص برای برند خود بسازید که هماهنگ با ارزش‌ها و شخصیت برندتان باشد و آن را رها نکنید. در نظر داشته باشید، بخشی از دلیل استفاده از بازاریابی محتوایی این است که نفوذ و اعتبار خود را بسازید و درک مثبتی را از کسب و کارتان منتقل کنید. ارائه اطلاعات مفید و رایگان به دیگران، یک شیوه مناسبِ بازاریابی است، بنابراین مخاطبان باید بدانند که شما آن را ارائه می‌کنید.

در بازاریابی شرکت طراحی سایت می‌توانید از لینک‌های داخلی استفاده کنید و مشتریان را به صفحه نمونه‌کارها و یا حتی نظرات مشتریان خود راهنمایی کنید و رزومه کاری خود را به آن‌ها معرفی کنید، اما حواستان باشد که مُصرانه و به‌صورت مستقیم و آشکار این کار را انجام ندهید، چون بدون شک مخاطبتان را از شما ناامید می‌کند. کافی است همیشه محتوای باکیفیت و آموزنده را در درجه نخست اولویت‌تان قرار دهید تا مطمئن شوید مخاطبان برای استفاده از محتوای بیشتر برمی‌گردند.

تقویم محتوایی در بازاریابی شرکت طراحی سایت :

مهمترین چیز این است که ثبات لحن خود را حفظ کنید. ثبات، اعتماد به بار می‌آورد و اعتماد نیز منجر به ایجاد وفاداری در مشتری می‌شود. در بازاریابی شرکت طراحی سایت بهترین راه برای اطمینان از حفظ ثبات و انتشار منظم محتوا، تنظیم یک تقویم محتوایی است. کیفیت همیشه بر کمیت پیروز می‌شود، پس برای تولید محتوای غیراستاندارد روزانه عجله نکنید. محتوا شما باید همیشه بر اساس استانداردهای بازاریابی محتوایی تولید شود تا به ترافیک پایدار و بلندمدت منجر شود.

تقویم محتوایی
تقویم محتوایی

نقش رسانه‌های اجتماعی در بازاریابی شرکت طراحی سایت :

نکته آخر این که با انتشار یک مطلب، عقب نایستید و به انتظار افزایش تعداد بازدید و به طبع آن، مشتری ننشینید. در زمینه بازاریابی شرکت طراحی سایت شما باید راه را به مخاطب نشان دهید. این درست زمانی است که رسانه‌های اجتماعی به کمک شما می‌آیند. تلاش کنید محتوای خود را ترویج دهید که تا حد ممکن گسترش یابد. شبکه‌های اجتماعی پلتفرمی ایده‌آل برای اشتراک مطالب‌تان است تا آن را به دست مخاطبان وسیع‌تر و تعاملی‌تری برسانید. لایک، کامنت و اشتراک افراد را نادیده نگیرید و شروع به تعامل و برقراری ارتباط با آن‌ها کنید. در این صورت، زمانی که آن‌ها نیاز به یک طراح وب دارند، شما اولین کسی خواهید بود که به ذهن آن‌ها می‌رسد.

رسانه‌های اجتماعی
رسانه‌های اجتماعی

دو نمونه از شرکت‌های طراحی سایت، که در زمینه بازاریابی محتوایی موفق بوده‌اند:

 

Taoti Creative

taoti
taoti

شرکت Taoti Creative علاوه بر این که از یک طراحی گرافیکی زیبا و کارآمد بهره می‌برد، در کنار آن، در تولید محتوا نیز موفق عمل کرده است. این شرکت که بیش از ۲۰ سال است در زمینه راهکارهای دیجیتال،بازاریابی شرکت طراحی سایت توسعه وب‌سایت و اپ موبایل فعالیت می‌کند، در وبلاگ خود در مورد مسائلی که در مواجهه با مشتریان با آن‌ها روبرو می‌شود، از تولید محتوا کمک گرفته و تلاش می‌کند با افزایش آگاهی مخاطبانش در زمینه طراحی بصری و فنی وب‌سایت، از خواسته‌های گاهاً غیراصولی مشتری که از اطلاعات نادرست ناشی می‌شوند، جلوگیری کند و به آن‌ها بگوید که به جای مسائل کم‌اهمیت، بر روی نکات کلیدی و مهم تمرکز کنند.

تمرکز بر روی نکات مهم و کلیدی
تمرکز بر روی نکات مهم و کلیدی

 

و اما شهادت مشتری در مورد این نوع از بازرایابی محتوایی:

هم‌چنین این شرکت قسمتی از صفحه اصلی خود را به نظرات مشتریان اختصاص داده است، که در جلب اعتماد مخاطبان بسیار موثر است

نظر کابران و مشتریان
نظر کابران و مشتریان

 

Southern Web

Southern Web
Southern Web

شرکت Southern Web یک آژانس دیجیتال برای کسب و کارها و سازمان‌هایی است که می‌خواهند حضور مؤثر و پررنگی در دنیای آنلاین داشته باشند، اما مطمئن نیستند که چطور باید این کار را انجام دهند. این جمله‌ای است که یرای معرفی خودشان، در صفحه اصلی وب‌سایت قرار داده‌اند. این شرکت سعی دارد با تولید محتوا در حیطه بازاریابی شرکت طراحی سایت به مخاطبان و مشتریانش بگوید که نیازهای مختلف خود در زمینه وب و بازاریابی دیجیتال را با چه روشی برطرف کنند. این کار علاوه بر این که دانش و اعتماد مخاطب را بیشتر می‌کند، با جهت‌دهی به مشتری، او را به سمت تکنولوژی‌های معرفی شده از سوی Southern Web سوق می‌دهد و منجر به افزایش تعداد مشتری می‌شود.

southernweb
southernweb

 

عناوین محتواهای آن‌ها در بازاریابی شرکت طراحی سایت نیز ساده و خلاصه است و از کلمات کلیدی تشکیل شده است تا به جستجوهای کاربران در موتورهای جستجو نزدیک باشد، چون موتورهای جستجو یکی از اصلی‌ترین راه‌هایی است که مردم از طریق آن به دنبال شرکت‌های طراح وب و مشاوره دیجیتال هستند.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *