چگونه بک لینک طبیعی برای مطالب خود بگیریم؟

ایجاد بک لینک یکی از اصلی‌ترین عوامل افزایش رنک سایت‌ها در نتایج جستجو است. تحقیقاتی که درباره ارتباط بین لینک‌های بیرونی و رنک سایت انجام گرفته است نشان می‌دهند که تقریبا رسیدن به جایگاه مناسب در موتورهای جستجو بدون ایجاد بک لینک طبیعی غیرممکن است!

تحقیقات MOZ نشان می‌دهند که از میان ۱۵۰۰۰ کلمه کلیدی که در برترین جایگاه‌ها را موتورهای جستجو داشتند ۹۹.۲٪ از آن‌ها حداقل چند بک لینک خارجی داشته‌اند. ولی هر چند ایجاد بک لینک بسیار مهم‌ است ولی کیفیت و نحوه اخذ این بک لینک‌ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است!

تاکتیک‌هایی همچون ایمیل‌های اسپم، ثبت مطلب در سایت‌های اشتراک لینک، خرید و فروش لینک دیگر قدیمی شده‌اند و امروزه اگر می‌خواهید بک لینک ایجاد کنید باید بک لینک طبیعی باشد و برای این کار باید آستین‌ها را بالا بزنید و اقدام به جذب این بک لینک‌ها بکنید.

بک لینک طبیعی و با کیفیت چه تفاوتی با بقیه دارد؟

از آنجایی که هیچوقت دوست نداریم دچار مجازات‌های گوگل شویم همواره باید بدنبال ساخت بک لینک های طبیعی و با کیفیت هستیم.

بک لینک های طبیعی و با کیفیت دارای این ویژگی‌ها هستند:

  • از وب‌سایت‌های مرتبطی دریافت شده است
  • از وب‌سایت‌های مورد اعتماد گوگل دریافت شده است
  • منجر به ارسال ترافیک به وب سایت می‌شود
  • در متون اصلی سایت قرار دارد و نه در حاشیه ها
  • در صفحاتی درج شده است که Google Page rank بالایی دارند.

بک لینک های طبیعی و با کیفیت دارای این ویژگی‌های نیستند :

  • از طریق تبادل لینک بدست آمده اند
  • در بین صدها لینک داخل یک متن هستند
  • به راحتی به دست آمده اند
  • برای دریافتشان پول پرداخت شده است

حال که ویژگی‌های بک لینک طبیعی را فهمیدیم می بایست درباره استراتژی‌هایی صحبت کنیم که منجر به ایجاد بک لینک طبیعی برای مطالب سایت ما می‌شوند.

بهترین محتوای ممکن را برای موضوعات مرتبط کسب و کار خود ایجاد کنید

هرچند گفتن این کار سخت‌تر از انجام دادن آن است ولی می‌توان این روش را بهترین کار برای دریافت لینک طبیعی دانست. برای مثال اگر قصد دارید درباره موضوعی مانند “بازاریابی شبکه های اجتماعی چیست؟” تولید محتوا کنید، بدنبال همین عبارت روی وب بگردید و ببینید بهترین نمونه پاسخ‌ها کدام ها هستند؟ حال می‌توانید مطلبی کامل‌تر و دقیق‌تر درباره این موضوع تهیه کنید.

مطمئن باشید مطلبی که تهیه می‌کنید از بهترین مطلبی که در نتایج دیده می‌شود هم حجم بیشتری دارد و هم به سوالات و نقطه ضعف‌های آن متن پاسخ داده است.

۱۰ نتیجه اول گوگل اغلب محتوایی بین ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ واژه دارند. 

میانگین تعداد واژگان مطالب ۱۰ نتیجه اول گوگل
میانگین تعداد واژگان مطالب ۱۰ نتیجه اول گوگل – منبع

مصاحبه های اختصاصی با افراد مهم صنعت خود انجام دهید

این شیوه از تولید محتوا می‌تواند به شدت موثر بوده و وبلاگ شما را به منبعی معتبر برای ارجاع تبدیل کند. با مدیران بزرگ، کارآفرینان، اساتید دانشگاه، تاثیرگذاران و … مصاحبه کنید.

اگر میخواهید روی کلمه کلیدی خاصی در صفحات اول قرار بگیرید حتما موضوع مصاحبه را مرتبط با کیورد خود انتخاب کنید و مطمئن باشید زمانی که بقیه قصد دارند به این مصاحبه لینک بدهند به این کلمه کلیدی نیز اشاره می‌کنند.

اینفوگرافیک‌های موضوعی را جدی بگیرید!

محتوای بصری به شدت می‌تواند تعامل ایجاد کند. اگر بتوانید برای کلمات کلیدی مشخص محتوای اینفوگرافیک عالی ایجاد کنید حتی این شانس را خواهید داشت که در پیشنهادات اولیه گوگل در هنگام جستجو قرار بگیرید.

اینفوگرافیک ها در جعبه های پاسخ سریع گوگل نمایش داده می‌شوند

پست مهمان منتشر کنید و لینک بگیرید

این شیوه قدیمی، ولی از موثرترین شیوه های دریافت بک لینک طبیعی است. کسب و کارهای اینترنتی مرتبط با خود را بیابید و برای آن‌ها یک پست وبلاگی جالب با محتوای کاربردی و مفید ارسال کنید و از آن‌ها بخواهید روی کیوردهای خاص برای شما لینک ارسال کنند.

در کنار این می‌توانید از افراد موثر حوزه کاری خود که بر روی وب فعالیت می‌کنند نیز بخواهید تا به وب سایت شما در خلال نوشته های خود لینک بدهند.

و خلاصه اینکه :

ایجاد شبکه بک لینک موثر از مهم‌ترین کارهایی است که باید به هر نحوی شده انجام بدهید. وگرنه رشد سریعی در جایگاه مطالب خود شاهد نخواهید بود حتی اگر بهترین مطالب را نیز منتشر کنید، بدون لینک بیلدینگ موثر وب‌سایت شما به قبرستانی برای محتوا تبدیل خواهد شد.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

6 دیدگاه در “چگونه بک لینک طبیعی برای مطالب خود بگیریم؟

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *