علم بازاریابی محتوایی در شرکت رسانه‌ای اسکای‌ورد

علم بازاریابی محتوایی ، علم نوینی است که صنعت بازاریابی را متحول کرده است. کسب‌وکارهای بسیاری هستند که می‌خواهند با استفاده از این شیوه نام برند خود را به نمایش بگذارند.

موفقیت برندها در دنیای تجارت بستگی به میزان اعتمادی دارد که به آن‌ها می‌شود. در این میان بازاریابی محتوایی ابزار قدرتمندی است که با استفاده از آن می‌توان اعتماد مخاطبان را جلب نمود. به خوبی می‌دانیم دیدن محتوای جالب و کارآمد، تاثیر عاطفی بیشتری روی کاربران دارد و می‌تواند آن‌ها را به مشتری بعدی ما تبدیل کند.

در حال حاضر بازاریابی محتوا به یک علم تبدیل شده است، هر تیم بازاریابی تلاش می‌کند محتوایی که تولید می‌کند، بیشتر به چشم بیاید.

در میان رقابت شدید شرکت‌های مختلف برای استفاده از قدرت علم بازاریابی محتوایی، بسیاری از آن‌ها نیز دریافته‌اند که توانایی لازم برای تولید محتوای تاثیرگذار را ندارند. برای پر کردن این خلا شرکت‌هایی به عرصه آمده‌اند که به صورت تخصصی روی این موضوع تمرکز کرده و به برندها کمک می‌کنند تا به شیوه‌های مختلف اعتماد مخاطبان خود را به دست آورند.

بازاریابی محتوایی شرکت اسکای‌ورد
بازاریابی محتوایی شرکت اسکای‌ورد

شرکتی که در ادامه آن را معرفی می‌کنم جز چند شرکت‌ برتری است که به برندها و سازمان‌های مختلف خدمات محتوایی ارائه می‌دهد. گستره‌ی فعالیت این شرکت شامل ارائه‌ی نرم‌افزارهای بازاریابی و تولید محتوای انحصاری است که باعث شده در سال 2014 به عنوان تاثیرگذارترین شرکت تبلیغاتی بوستون شناخته شود.  ارزش سهام اسکای‌ورد در سال 2015، یازده میلیون دلار بود که انتظار می‌رود در سال‌های آتی بیشتر هم بشود.

برای جلب توجه مردم باید چیز با ارزشی به آن ها ارائه بدهید.

متاسفانه این صنعت در کشور ما با کم‌لطفی مواجه شده است و هنوز به درستی جایگاه خود را نیافته است. کمتر شرکتی می‌توان یافت که تمرکز خود را روی علم بازاریابی محتوایی قرار داده است. با این وجود امیدوارم آشنا شدن با فعالیت‌های اسکای‌ورد باعث شود تا برند های ایرانی هم به اهمیت روش‌های جدید علم بازاریابی محتوایی پی ببرند.

علم بازاریابی محتوایی در شرکتی بنام اسکای‌ورد

اسکای‌ورد یک شرکت آمریکایی مبتنی بر سیستم SaaS است که خدمات بازاریابی محتوایی  ارائه می‌دهد. مدل SaaS یا Software as a Service نوعی مدل ارائه‌ی نرم‌افزار می‌باشد که در آن نرم‌افزار و اطلاعات مربوط به آن به طور کامل روی ابر مستقر شده اند. در حال حاضر بسیاری از کسب‌و‌کار ها برای مهیا کردن نرم افزار های مورد نیاز خود از این مدل نرم‌افزاری استفاده می‌کنند.

فعالیت اصلی اسکای‌ورد  ارائه خدمات به شرکت‌هایی است که می‌خواهند برای جذب مشتری محتوا تولید کنند. شاخه‌ای از این فعالیت شامل ارائه‌ی نرم‌افزارهایی است که به مدیریت بهتر فرآیند تولید محتوا کمک می‌کند و شاخه‌ای دیگر نیز به تولید محتوای انحصاری توسط هزاران نویسنده و استراتژیست محتوایی این شرکت اختصاص دارد.

علاوه بر اسکای‌ورد شرکت‌های فناوری دیگری نیز وجود دارند که با تمرکز بر بازاریابی محتوایی ظهور کرده اند. Contently  نامی است که حتما به گوش‌تان خورده است. Storify نیز نمونه‌ی دیگری از همین شرکت‌هاست. دو شرکت رسانه ای اسکای‌ورد و Contently از همراهی نویسندگان فری‌لنس هم کمک می‌گیرند و همین باعث شده تا قریب به ۴۰ هزار نویسنده و متخصص محتوای آزادکار داشته باشند.

اسکای‌ورد پلت‌فرم انحصاری را ارائه کرده است که احتمال شکست در استراتژی بازاریابی محتوایی را به حداقل می‌رساند. این سیستم با استفاده از آنالیز داده‌ها به نویسندگان کمک می‌کند تا داستان برند ها را به گونه‌ای جذاب برای کاربران بنویسند. با این کار می‌توان فهمید مردم چه چیزی را دوست دارند و بیشتر درباره‌ی آن صحبت کرد. می‌توان گفت بستر نرم‌افزاری که اسکای‌ورد ایجاد کرده کار تولید، بهینه‌سازی و ترویج محتوا را آسان‌تر کرده است.

علم بازاریابی محتوایی در نرم افزار اسکای‌ورد

 

هنر بازاریابی محتوایی

انگیزه دادن به مخاطبان برای اینکه عکس‌العمل نشان دهند.

علم بازاریابی محتوایی

تعریف یک متد و استراتژی برای تولید محتوا را علم بازاریابی محتوا می گویند. 

skyword Analytics +GA نسخه‌ی جدید نرم افزار بازاریابی این شرکت است که داده‌های گوگل آنالتیکز را به معیارهای جذابیت محتوای خود اضافه کرده است. با این نرم‌افزار می‌توان دیدگاهی کلی به مشتریان داد تا نسبت به کیفیت محتوایی که تولید می‌کنند، اطمینان داشته باشند. در واقع با این نرم‌افزار می‌توان درک درستی از میزان تاثیرگذاری محتوا بر روی مخاطب به دست آورد و به طبع آن نیز استراتژی محتوایی خود را تغییر داد.

 

 

تام گرسی، بنیانگذار اسکای‌ورد، همان فردی است که به فکر افتاده تا یک شرکت رسانه ای راه بیاندازد:

 مردم دیگر برای به دست آوردن اطلاعات مورد نظر خود به دنبال کاغذ و روزنامه‌ها نمی‌روند. آن‌ها هر چیزی را که می‌خواهند بدانند در اینترنت جست‌وجو می‌کنند. برای همین است که تبلیغات بنری، نتایج قبل را برای‌مان ندارد. از طرف دیگر آینده‌ی بازاریابی دیجیتالی بستگی به تعداد کلیک مردم روی یک محتوا دارد و نه تعداد زیاد تبلیغات پاپ‌آپی که در بالای سایت‌ها دیده می‌شود. این تحلیل برای تام اصلا خوب نبود. چون شرکت او نیز گاه و بی‌گاه از بنرهای تبلیغاتی برای معرفی خود استفاده می‌کرد. همین باعث شد تا او  در دسامبر 2010 به فکر راه‌اندازی اسکای‌ورد بیفتد.

از نظر او سه چیز برای پیشرفت یک شرکت تولید محتوا لازم است:

1.تعدادی ایده‌پرداز خلاق

2.چند نفر استراتژیست محتوا برای اینکه فرآیند تولید محتوا را مدیریت کنند.

3.یک پلت‌فرم ساده برای هماهنگی کارها

متنی که در ادامه می‌خوانید بخشی از نظرات افرادی است که در این شرکت کار می‌کنند. از نظر آن‌ها یک فرد برای کار در شرکت‌های رسانه‌ای باید ویژگی‌های زیر داشته باشد:

کارمندان مهم‌ترین عامل در این شرکت هستند. هیچ کسی از دیگری مهم‌تر و یا بالاتر نیست. مدیریت همه را به نوآوری و به اشتراک گذاری ایده های جدید دعوت می‌کند. شفافیت کار بسیار بالاست. ما جلسات کاری زیادی در این شرکت با هم می‌گذاریم.

اگر به دنبال ساعات اداری خاص و یک فرآیند تکراری هستید، کار در این شرکت را به شما توصیه نمی‌کنم. برای این کار باید همه علاقه و ذهن خود را به کار بدهید. سرعت پبشرفت و افزایش اموخته‌هایتان در این شرکت بسیار بیشتر از جاهای دیگر خواهد بود.

آموزش و ایجاد اعتماد نقش بسیار گسترده‌ای در جذب مشتری برای یک شرکت دارد. تجربه نشان داده خوانندگان وبلاگ‌ها و صفحات اینترنتی پتانسیل خوبی برای تبدیل شدن به مصرف‌کنندگان دارند. سوال اینجاست که افراد تا چه حد روی این موضوع تمرکز می‌کنند.

برای پاسخ به این سوال بهتر است از خودمان شروع کنیم. خود شما به عنوان مدیر یک شرکت یا صاحب‌نام یک برند تا چه اندازه از شرکت‌های بازاریابی محتوایی برای توسعه‌ی برند خود استفاده می‌کنید؟


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *