قسمت دوم | فرآیند ایجاد یک برنامه بازاریابی محتوایی موفق

قسمت دوم از ویدیوهای آموزش بازاریابی محتوایی به معرفی فرآیند بازاریابی محتوایی می‌پردازد. در واقع، این ویدیو فهرستی از محتواهایی است که تا پایان این دوره‌ی ویدیویی شاهد آن‌ها خواهید بود.

محتوای قسمت دوم از ویدیوهای آموزش بازاریابی محتوایی

اگر قسمت اول از ویدیوهای آموزش بازاریابی محتوایی را مشاهده نکردید، می‌توانید به قسمت اول آموزش بازاریابی محتوایی مراجعه کنید.
اکنون شما می‌دانید که بازاریابی محتوایی چگونه می‌تواند به بهبود ارتباط شما با مشتریان بالقوه و فعلی‌تان کمک کند، اما برای ایجاد یک برنامه‌ی بازاریابی محتوایی موفق چه مراحلی را باید طی کرد؟ این دوره شامل آموزش‌هایی است که به شما کمک می‌کند تا یک سیستم بازاریابی محتوایی سازمان‌یافته، کارآمد و استراتژیک داشته باشید.

۱) قدرت داستان‌سرایی(The power of story telling) شامل ۳ ویدیو آموزشی

این دوره با یادگیری در مورد داستان برندها شروع خواهد شد. هر کسب‌وکاری برای موفقیت به یک داستان نیاز دارد. داستان برای نفوذ کردن در ذهن‌ها لازم است.

  • چرا باید روی ایجاد داستان تمرکز کنیم؟
  • چه پیام‌هایی باید ارسال کنیم؟
  • این‌ها مواردی هستند که در مورد آن‌ها در این دوره بحث خواهیم کرد.

۲) ایده‌پردازی برای محتواها (Generating Content Idea) شامل ۳ ویدیو آموزشی

بعد از این‌که متوجه شدید داستان‌سرایی تا چه اندازه در بازاریابی محتوایی موثر است، یاد خواهید گرفت که چگونه‌های ایده‌های تولید محتوای ناب ارائه کنید تا تلاش‌های تولیدمحتوای شما نتیجه‌بخش باشند.

یکی از تفاوت‌های بازاریابان خوب و عالی در اینست که بازاریابان عالی فرآیند مشخصی برای تولید ایده‌های محتوایی باکیفیت خود دارند.

در این کلاس تکنیک‌هایی را در رابطه با چگونگی کشف یک ایده و گسترش آن به تنهایی یا با یک تیم خواهید آموخت. گاهی اوقات ایده‌ها به آسانی قابل تشخیص نیستند.

۳) ساخت استراتژی محتوایی بلندمدت(Planning a Long-Term Content Strategy) شامل ۳ ویدیو

هنگامی‌که اعتمادبه‌نفس لازم برای تولید ایده‌های محتوایی را بدست آوردید، در بخش سوم از ویدیوهای آموزش بازاریابی محتوایی یاد خواهید گرفت که چگونه استراتژی محتوایی بلندمدت خود را تنظیم کنید.

بیشتر از این نمی‌توانم بگویم.

اگر می‌خواهید تلاش‌های‌تان در حوزه‌ی بازاریابی محتوایی موفق و پایدار باشد، باید برنامه‌ی مشخصی برای سازماندهی مراحل بعدی داشته باشید.

اکثر بازاریابان استراتژی بازاریابی محتوایی ندارند. در واقع، تنها ۳۵ درصد از بازاریابان  B2B دارای استراتژی محتوایی مستندسازی شده هستند و هم‌چنین ۳۷ درصد از بازاریابان  B2C استراتژی محتوایی خود را مستندسازی کرده‌اند.

یک برنامه‌ی محتوایی بلندمدت تمام کمپین‎ها و فعالیت‌های یک سال اخیر را تعیین کرده و سازماندهی می‌کند. به عبارت ساده‌تر، برنامه‌ریزی به شما کمک خواهد کرد تا به راحتی تولیدمحتوا کنید و در آن ثابت‌قدم بمانید.

در این کلاس، شما یاد خواهید گرفت که

  • چگونه اهداف واقع‌بینانه‌ای ایجاد کنید
  • شخصیت‌ خریداران خود را بشناسید
  • بررسی و شناسایی نیازهای محتوایی مخاطبان و هم‌چنین شکاف‌ها را یاد خواهید گرفت
  • تا محتوایی مرتبط با شخصیت مخاطبان تولید شود.

هم‌چنین خواهید آموخت چگونه از تجزیه تحلیل محتوا برای بهبود مسیر استفاده کنید.

به این ترتیب شما انرژی خود را هدر نخواهید داد و روز به روز به هدف خود نزدیک‌تر خواهید شد.

۴) ایجاد ساختار محتوایی مناسب (Building a Content Creation Framework) شامل ۳ ویدیو

بعد از این‌که چگونگی تنظیم استراتژی برای محتوای بلندمدت خود را آموختید، چگونگی ایجاد یک ساختار محتوایی مناسب را خواهید آموخت.

باز هم یک فرآیند از قبل تعریف شده، کمک خواهد کرد تا روند تولید محتوای شما همانند یک ماشین خوب روغن‌کاری شده، پیش برود.

در این کلاس، شما راجع به چگونگی ایجاد یک چارچوب مناسب برای تولیدمحتوا در شرکت‌تان خواهید آموخت. اگر واقعا می‌خواهید محتوای عالی ایجاد کنید، باید یک فرآیند برای آن تعریف کنید که فراتر از نوشتن و انتشار باشد. شما باید برای کمپین‌ها، بازبینی و انتشار زمانبندی مناسبی داشته باشید که همه‌ی این موارد در این بخش بیشتر مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

شما هم‌چنین راجع به ابزارهای مورد نیاز برای اعضای تیم جهت موفقیت در تولید محتوا خواهید آموخت.

۵) چگونه یک نویسنده اثربخش باشیم؟ (Becoming an Effective Writer) شامل ۳ ویدیو آموزشی

هنگامی‌که آموختید چگونه یک چارچوب مناسب برای محتوای خود خلق کنید، اساسا خواهید فهمید که چگونه یک نویسنده‌ی موثر باشید.

به یاد داشته باشید که در دنیای دیجیتال، اولین تصویر از کسب‌وکار شما به وسیله‌ی نوشتن به دست می‌آید. شما ممکن است بهترین شرکت با بهترین محصولات و بهترین خدمات باشید، اما اگر قادر به برقراری ارتباط صحیح نباشید، تمام آن‌ها را از دست خواهید داد.

در این کلاس، شما یاد خواهید گرفت که چگونه‌های ایده‌های موجود در سرتان را به یک قطعه‌ی موثر محتوا تبدیل کنید. علاوه بر این، در این بخش با برخی اشتباهات گرامری آشنا خواهید شد که این اشتباهات بعضا مخاطبان‌تان را از شما دور می‌کند.

۶) ارزش‌آفرینی (Extending the Value) شامل ۳ ویدیو آموزشی

پس از این‌که آموختید چگونه یک نویسنده‌ی موثر باشید و برای تولید محتوا آماده شدید، خواهید آموخت که چگونه ارزش‌آفرینی کنید.

یک بازاریاب هوشمند به دنبال افزایش کارایی است.

هدف قرار دادن دوباره‌ی محتوا یک متد قدرتمند برای تولید محتوا است که به شما اجازه می‌دهد محتواهای قدیمی خود را با یک فرمت جدید منتشر کنید. بنابراین شما می‌توانید با سرعت بیشتر به تولید محتوای بیشتری بپردازید.

در این دوره شما یاد خواهید گرفت قبل از تولیدمحتوا و بعد از آن فرصت‌های مناسب را شناسایی کنید.

۷) ترویج محتوا (How to Effectively Promote Content) شامل ۳ ویدیو آموزشی

علاوه بر این، در بخش هفتم از ویدیوهای آموزش بازاریابی محتوایی شما یاد خواهید گرفت که چگونه یک محتوا را در کانال‌های مختلف منتشر کنید تا بیشترین کارایی و ارزش را از آن دریافت کنید.

زمانی که یاد گرفتید چگونه یک تکه محتوا را دوباره هدف گذاری کنید، خواهید آموخت که چگونه محتوای خود را به صورت مناسب تبلیغ کنید.

اکثر بازاریاب‌ها بیشتر زمان خود را به جای ترویج و تبلیغ محتوا، صرف تولیدمحتوا می‌کنند. شما باید حدود ۴۰ درصد از زمان خود را صرف ایجاد محتوا و ۶۰ درصد آن را برای ترویج استفاده کنید.

در این دوره، شما خواهید آموخت که چگونه از طریق کانال‌های مختلف همانند ایمیل و رسانه‌های اجتماعی به ترویج محتوای خود بپردازید. ما هم‌چنین به شما تاکتیک‌های خاصی را یاد خواهیم داد که با آن‌ها محتوای خود را به شیوه‌ای درست ترویج کنید.

۸) اندازه‌گیری و تجزیه تحلیل محتوا (Measuring and Analyzing Your Content) شامل ۳ ویدیو

در این بخش از ویدیوهای آموزش بازاریابی محتوایی یاد خواهید گرفت که چگونه به اندازه‌گیری و تجزیه و تحلیل محتوای خود بپردازید.

در این‌جا شما خواهید فهمید که آیا محتوایی که تولید کرده‌اید، مفید بوده یا نه! در این دوره شما با معیارهای مختلف اندازه‌گیری اثربخشی محتوای خود آشنا خواهید شد. این معیارها به شما کمک خواهند کرد متوجه شوید آیا ابتکارات شما تا چه میزان موفقیت‌آمیز بوده است.

بدین ترتیب کسب وکار شما به طور مداوم در حال یادگیری و رشد خواهد بود و از انجام کارهای تکراری دور خواهد شد.

شما هم‌چنین یاد خواهید گرفت که چگونه نتایج بدست آمده از بازاریابی محتوایی خود را با بقیه اعضای تیم به اشتراک بگذارید.

۹) توسعه ذهنیت بازاریابی رشد (Developing a Growth Marketing Mentality) شامل ۳ ویدیو

هنگامی‌که آموختید که چگونه میزان تاثیرگذاری محتوای خود را بسنجید، شما آخرین درس خود را با عنوان توسعه‌ی ذهنیت بازاریابی رشد به پایان خواهید رساند. در این بخش شما خلاقیت و بینش جستجوی فرصت‌های جدید را بدست خواهید آورد. این بینش شما را از رقبا و دیگر کسانی که محتوای فوق‌العاده تولید می‌کنند، جدا خواهد ساخت. آن‌چه که برای امروز فوق‌العاده است، فردا هم لزوما این‌چنین نیست. همیشه وضعیت موجود را به چالش بکشید. همیشه به دنبال فرصت‌های جدید باشید.

با این دوره، شما خواهید آموخت که چگونه یک ذهنیت بازاریابی را به سازمان خود وارد کنید و چگونه قیف رشد سازمان خود را مدیریت کنید. این می‌تواند برای دور نمای رسانه‌ی دیجیتال شما مهم باشد.

اگر همه‌ی این بخش‌ها را بگذرانید، می‌توانید محتوایی قوی، سریع و استراتژیک تولید کنید.

در ویدیوی بعدی نگاهی خواهیم انداخت به یک کمپین بازاریابی محتوایی موفق.

 

بقیه قسمت‌های این مجموعه آموزشی


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

یک دیدگاه در “قسمت دوم | فرآیند ایجاد یک برنامه بازاریابی محتوایی موفق

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *