چرخه بازاریابی محتوایی، شامل چهار مرحله مهم است که میبایست همواره در فرایند بازاریابی محتوایی خود در نظر بگیریم. نقص در هریک از بخش های این چرخه ممکن است منجر به بینتیجه ماندن تمام زحمات و فعالیتهای ما شود و این جهت ضروری است که چرخه بازاریابی محتوایی را به خوبی درک و استفاده کنیم.
چرخه بازارایی محتوایی
۱- استراتژی بازاریابی محتوایی
طراحی استراتژی صحیح اولین کاری است که باید صورت بگیرد. منظور از استراتژی صحیح، کسب شناخت صحیح از کاربران و طراحی KPI است. هر پروژهای که بدون هدفگذاری پیش برود، نتیجهای مناسبی دریافت نخواهد کرد. مانند فردی که چشمانش را بسته باشند، هرقدر هم که سرعتش زیاد باشد ممکن است مسیر اشتباهی را طی کند.
۲- تولید و مدیریت محتوا
بعد از طراحی استراتژی، میبایست محتوای مناسب آن تولید شود، جدول کیووردهای انتخابی طراحی شوند، صفحات فرود به درستی ایجاد شوند، دادهها بصری سازی شوند و محتوا روی وبلاگ درج شود.
۳- توزیع محتوا
محتوای تولید شده در مرحله دوم و بر اساس استراتژی مرحله اول نیاز به توزیع دارد. این توزیع از طریق شبکههای اجتماعی، تبلیغات ایمیلی، سئوی فنی، لینک سازی، تبلیغات کلیکی و … صورت میگیرد.
۴- تحلیل و بررسی روند رشد محتوا
فعالیت بدون ارزیابی روند رشد بیفایده است. از گوگل آنالتکیز برای این کار استفاده کنید و مهمتر اینکه ابزارهای تحلیلی مخصوص خود را داشته باشید. میزان نرخ تبدیل در ایمیل، میزان درگیری کاربر در شبکههای اجتماعی، میزان بازدید و …همه و همه اماری هستند که میبایست بصورت دقیق رصد شوند.
من از وقتی تو فید شما مشترک شدم (۲ ماه پیش) دیگه تصمیم گرفتید مقاله نذارید؟ :)) منتظر مقالات بیشتری هستم ازتون.
یه پیشنهاد اینکه وقتی میخواید به سایت خودتون آدرس بدید همیشه یک روال ثابت رو پیش بگیرید. سایت شما که بدون www هست، بهتره همیشه بدون www لینک بدید. اینجا کلمهی کلیدی «بازاریابی محتوایی» رو بهتره بدون www به سایت لینک کنید بهتره.
منبع
امیرحسین جان داستان کوزهگری و آب خوردن از کوزه شکسته است 🙂
ممنونم بابت پیشنهاد حتما پیگیری میکنم.
سلام. من یک ایمیل ارسال کردم واستون ولی هنوز جوابی واسم نیومده. حدود چهار هفته پیش
سلام و احترام.
دوستم ما سعی میکنم به سرعت به تک تک ایمیلها پاسخ بدهیم ولی ایمیلی از شما به ما نرسیده است. به [email protected] دوباره ارسال بفرمایید.
مفید و قابل استفاده بود و خیلی خلاصه، چرخه فعالیت بازاریابی محتوایی توضیح داده شده است. سپاس.
بازار یابی کار جالبیه مخصوصا وقتی به نتیجه برسه
من هر کاری می کنم کمترین بازدهیو داره.اعتقاد به اصل بازاریابی محتوا دارم ولی نمی دونم کجای کارم می لنگه که هیچی برام جواب نمی ده
بازاریابی و تبلیغات تو این وضعیت اقتصادی باید بیشتر از قبل انجام بشه تا مشتری بیشتری جذب کرد. خیلی ها میگن تو این بازار نمیشه فروخت و پول دراورد ولی با تبلیغات و بازاریابی این بازار بهترین بازار برای پول درآوردنه چون بقیه دست روی دست گذاشتن و فقط ادمای موفق به نتیجه میرسن.
چطور باید محتوا نویسیمون رو قوی کنیم؟ لطفا راجع به این موضوع هم مطلب بذارین. گشتم نبود. یا من پیدا نکردم .ممنون
ممنون از سایت خوبتون