The Verge زاده جنگ جهانی AOL

اگر راستش را بخواهید، من هم از تیترها و مطالب کلیشه‌ای که مثلا سعی دارند کسب و کار را به ما بیاموزند، آزرده هستم. تاریخ انقضای این مطالب چندان زیاد نیست و به نظرم فرق چندانی با محتوای تهوع آورِ زرد ندارند.

به زعم من، همه‌ی آنچه که نیاز داریم از تولید محتوا و بازاریابی محتوا بیاموزیم را باید در بین وبلاگ‌های موفق جستجو کنیم. باید پیدا کنیم، کدام طرز تفکر است که محتوای آن‌ها را به محتوایی منحصر به فرد برای مصرف عموم تبدیل کرده است.

به همین خاطر است که دوست ندارم وبلاگ گراف، پر شود از محتوایی که فقط تیترهایش خوانده می‌شوند. دوست دارم و امیدوارم که بخوانیدمان و مطالبمان، روزتان را بسازد.

و اما The Verge

غیرممکن است که اهل فناوری و اخبار تکنولوژی باشید ولی نام The Verge تا بحال به گوشتان نخورده باشد. وبلاگ تکنولوژی پرطرفداری که تا بحال ۵ بار جایزه‌ی بزرگ Webby Award را به خاطر بهترین مطلب، بهترین پادکست، بهترین طراحی، بهترین وبلاگ تجهیزات الکترونیکی و بهترین وبلاگ اخبار برنامه‌های کاربردی موبایل از آن‌ خود کرده است.
ولی هیچ‌کدام از این‌ها به سادگی به دست نیامده است به طوریکه داستان شکل گیری The Verge را می‌توان یکی از جنجالی ترین و مهم‌ترین اتفاقات تاریخ رسانه‌های تکنولوژی دانست.

داستان از آنجا شروع شد که شرکت AOL در سال ۲۰۰۰ تصمیم گرفت بر پایه استراتژی‌های جدید خود در زمینه تولید محتوا، برخی وبلاگ‌های پرطرفدار جهان را خریداری کند و در همین راستا بود که در سال ۲۰۰۵ مجموعه بزرگ Weblogs, Inc را از آن خود کرد. مجموعه‌ای شامل وبلاگ‌های مطرح در زمینه‌های مختلف که مهم‌ترین آن‌ها وبلاگ تکنولوژی Engadget بود.

در طی آن‌ها سال‌ها، Engadget بزرگترین و معتبرترین وبلاگ در حوزه اخبار و نقدوبررسی گجت‌ها بود، بطوریکه بسیاری آن را بعنوان بزرگترین دارایی رسانه‌ای AOL به شما می‌آوردند. جاشوا توپولسکی ( Joshua Topolsky )در سال ۲۰۰۷ بعنوان سردبیر Engadget انتخاب شد و توانست با ایده‌های جدید خود مانند برنامه‌ موبایل و یا برنامه‌های ویدیویی به رشد آن کمک کند.

نطفه اختلافات میان توپولسکی و AOL از زمانی کاشته شد که پای مایک آرینگتون و خرید تک‌کرانچ به میان آمد. مایک آرینگتون (که احتمالا بیشتر شما می‌شناسید و با اخلاق خاص -بخوانید یک دنده- اش آشنا هستید.) بارها در رسانه‌های عمومی به تمسخر Engadget و شخص توپولسکی پرداخته بود و به هیچ قیمتی هم حاضر نبود که دست از این کارش بردارد. همین موضوع خصومت‌ها را به تدریج بیشتر و بیشتر می‌کرد.

با این وجود تا وقتی که AOL خود را وارد بازی نکرده بود، رخداد خاصی به جز کُری‌خوانی های رسانه‌ای وجود نداشت ولی هنوز یک ماه نگذشته بود که مستندات استراتژی محتوای AOL که برای راهنمایی نویسندگان تدوین می‌شد، در رسانه‌های عمومی لو رفت. در این مستندات نویسندگان Engadget به وضوح مورد بی‌مهری و بی‌توجهی AOL قرار گرفته بودند و همین اتفاق بود که جرقه‌ی شعله‌ی The Verge را روشن کرد.

توپولسکی در مرکز تصویر قرار دارد و مردی که سمت چپ اوست نیلی پتل است. شخصی که در حال حاضر سردبیر The Verge است.
توپولسکی در مرکز تصویر قرار دارد و مردی که سمت چپ اوست نیلِی پتل است. شخصی که از اواسط ۲۰۱۴ تا کنون به سمت سردبیر The Verge درآمده و جایگزین توپولسکی شده است.

توپولسکی و ۸ نفر دیگر از برترین نویسندگان Engadget استعفا دادند و با سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیون دلاری که SBN انجام داد، The Verge که امروز می‌شناسیم را پدید آوردند. او در زمان استعفای خود گفت :‌

من به خبرنگاری واقعی و مستقل معتقد هستم و پتانسیل بسیاری بالایی برای ایجاد رسانه‌ای می‌بینم که پاسخ و پادزهری باشد برای رسانه‌هایی که هرزگونه و فقط با هدف ارتقا SEO تولید محتوا می کنند.

The Verge در ۱ نوامبر سال ۲۰۱۱ فعالیت خود را با ۴ میلیون بازدیدکننده‌ی یکتا و ۲۰ میلیون بازدید از صفحه آغاز کرد. زمانی که توپولسکی از Engadget جدا شد، این سایت روزانه ۱۴ میلیون بازدید کننده یکتا داشت، عددی که برای The Verge در نیمه‌ی اول ۲۰۱۲ به ۱۵ میلیون رسید. در حال حاضر The Verge در جایگاه 381 ام جهان قرار دارد و می‌توان آن را با بیش از ۶۰ کارمند، یکی از قدرتمندترین بازوهای رسانه‌ای جهان در زمینه تکنولوژی دانست.

در حال حاضر هر سه رسانه‌ی TechCrunch، The Verge و Engadget در رقابتی شدید با یکدیگر، جایگاهی بسیار نزدیک بهم در میزان بازدید روزانه دارند. رقابتی که یک لحظه غفلت ممکن است منجر به از بین رفتن هر یک از آن‌ها شود.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

2 دیدگاه در “The Verge زاده جنگ جهانی AOL

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *