۱۰ شرکت پیشرو در بازاریابی محتوایی خلاق

در طی پنج سال اخیر بازاریابی دستخوش تغییرات بسیاری شده است. روشهای جدید بازاریابی برای مصرف‌کنندگان و مشتریانی که از شیوه‌های قدیمی آن خسته شده بودند بسیار جذاب است. از طرفی در روش‌های امروزه بازاریابی سهامداران و کارمندان سازمان نیز نقش به سزایی در کمک به موفقیت و پذیرش برندها در میان مشتریان دارد. بازاریابی محتوایی خلاق نیز به عنوان یکی از جدیدترین و موثرین تکنیک‌های بازاریابی نوین، از این امر مستثنی نیست. در این نوع از بازاریابی محتوایی کیفیت محتوای تولید شده و استراتژی تعیین شده توسط سازمان به برندها کمک می‌کند تا در مقیاس جهانی مورد پذیرش قرار گیرند.
از آنجایی که بازاریابی محتوایی خلاق یکی از تکنیک‌های نوین بازاریابی است بررسی نحوه‌ی موفقیت برخی سازمان‌ها با استفاده از این تکنیک مطمئنا خالی از لطف نیست. با ما همراه باشید تا نحوه‎ی عملکرد ۱۰ مورد از شرکت‌های پیش‌رو در زمینه بازاریابی محتوایی خلاق را با هم ببینیم.

شرکت‌های پیش‌رو در زمینه‌ی بازاریابی محتوایی خلاق

۱. گروه بارباریان (Barbarian Group)

این گروه در جشنواره نوآوری Lion نیویورک در سال ۲۰۱۴ به عنوان یکی از برندهای جدید موجی از نوآوری را در معماری و طراحی به خود اختصاص داد. هر چند خود این شرکت نیز تمایل دارد که ایده‎ها و واکنش‌های خود را به طور کلی عملی کند اما تا کنون نتوانسته به همه‌ی آن‎ها جامه‌ عمل بپوشاند. که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به نرم‌افزارهای متن باز کار شده توسط این شرکت اشاره کرد. هر سازمانی که به دنبال موسسه‌ای باشد که به کمک تکنولوژی رویاهای دیجیتال آن را تحقق بخشد مطمئنا گروه بارباریان یکی از بهترین گزینه‌ها برای او خواهد بود.

خلاقیت در بازاریابی محتوایی

۲. شرکت BuzzFeed

هنگامی که بحث محتوای خوب و جذاب مطرح می‌شود جای هیچ شکی نیست که Buzzfeed یکی از برترین گزینه‌ها است. اگر شما هم از جمله افرادی هستید که مطالب این گروه را در شبکه‌های اجتماعی خود به اشتراک می‌گذارید، احتمالا شناخت نسبی از آن‌ها دارید. Buzzfeed محتوایی برای شبکه‌های اجتماعی تولید می‌کند که از دیاگو (Diageo) گرفته تا دیزنی (Disney)، جیکو (Geico) تا HBO و ویرجین موبایل (Virgin Mobile) و کاربران شبکه‌های اجتماعی مثل فیس‌بوک و پینترست آن را به اشتراک می‌گذارند و همین عمل باعث جذب مخاطبان بسیاری به این گروه شده است. با توجه به تمرکز عمیق این شرکت بر محتوای ویدئویی، پیش‌بینی می‌شود آینده‌ی برندهایی که از این شرکت و ایده‌های خلاقانه آن استفاده می‌کنند روشن خواهد بود.

خلاقیت در بازاریابی محتوایی ۲

۳. گروه گری (Grey Group)

همانطور که شرکت تبلیغاتی Adweek از سال ۲۰۱۴ تا کنون نسبت به سایر شرکت‌های تبلیغاتی فعال در این زمینه قدرت و ماندگاری بیشتری داشته است. این شرکت نیز سابقه‌ی طولانی در شناسایی و اعمال نفوذ در روند اجتماعی کردن و پخش مطالب دارد و تمام محدودیت‌ها و مرزهای موجود را از بین می‌برد. جفت و جور کردن برندها با ایجاد ارتباط خلاقانه و فرهنگی از جمله کارهایی است که این شرکت تبلیغاتی انجام می‌دهد. البته توجه داشته باشید که همگام کردن برندها و عناصر مختلف برای ایجاد یک تبلیغات واحد کار ساده‌ای نیست اما گروه گری به خوبی از پس این کار برمی‌آید.

بازاریابی محتوایی خلاق

۴. گروه  SJR

بازاریابی پنهانی یکی دیگر از تکنیک‌های شناخته شده‌ی بازاریابی است. که یکی از اصول اساسی محتوای برندها است و تنها چند شرکت قادرند این کار را به نحو احسنت انجام دهند. یکی از این شرکت‌ها گروه SJR است.
این شرکت آن‌قدر در این زمینه موفق است که Fast Company آن‌ را بزرگترین شرکت چاپ و نشری می‌داند که تا کنون وجود داشته و این اصطلاح حقیقتا در مورد این گروه صادق است. این گروه با تولید محتوا برای وب‌سایت‌ها، فایل‌های گیف، و اینفوگرافیک کاربران را به شکل خلاقانه‌ای درگیر محتوای خود می‌کند.
جالب است بدانید که این شرکت در همکاری با J. Walter Thompson به یک سرمایه‎گذاری در زمینه‌ی بازاریابی محتوایی به نام Colloquial دست یافت که موجب دریافت جایزه سال از آژانس بازاریابی محتوایی در سال ۲۰۱۴ شد.

خلاقیت در بازاریابی محتوایی ۳

۵. گروه HUGE

اگر طراحی جذاب و کاربر پسند نباشد حتی یک محتوای خوب هم می‌تواند خسته کننده و به درد نخور به نظر برسد. و متاسفانه بسیاری از سازمان‌ها اصولی برای چگونگی ترکیب خلاقیت و زیبایی در نظر نگرفته‌اند تا دیدن یا خواندن محتوا برای کاربران یا مصرف‌کنندگان ساده و جذاب باشد. اما گروه HUGE این کار را نه تنها برای دولت نیویورک بلکه برای TED.com که دو جامعه‌ی بزرگ هستند، انجام داده است. در همین راستا دولت نیویورک سیتی نزدیک به یک میلیون صفحه را برای طراحی و بازبینی مجدد در اختیار این گروه قرار داده است. و طراحی مجدد TED.com نیز یکی از سوابق درخشان این گروه در طول دوره‌ی‌ فعالیتشان محسوب می‌شود.
شعار این شرکت این است که کارهای خود را به ما بسپارید تا برند شما را مانند نام خود بزرگ کنیم.

خلاقیت در بازاریابی محتوایی ۴

۶. گروه Imagination

این شرکت خصوصی فعال در شیکاگو مدیران محتوا و متفکر را در راس و مرکز امور خود قرار می‌دهد. و تقریبا می‌توان گفت که این کار روشی هوشمندانه برای ایجاد تغییری انقلابی در تکنیک‌های بازاریابی است. در نظر داشته باشید که معمولا برای ایجاد درکی کامل و عمل به عوامل موثر در فضای دیجیتال برای هر شرکت زمان نسبتا کوتاهی نیاز است.
برای ذکر مثالی برای علت ماندگاری این شرکت در میان رهبران فکری و ایجاد ارتباط سازنده به کمک محتوا می‌توان به پروژه‌ی US Foods اشاره کرد که در آن توزیع‌کنندگان به عنوان یک منبع قابل اعتماد، اطلاعاتی در مورد غذا و عوامل موثر در تولید غذای سالم، به شکلی دیجیتالی و اجتماعی در اختیار مخاطبان و آشپزها قرار می‌دهند. و به این ترتیب در زمینه‌ی بازاریابی محتوایی خلاق فعالیت‌های مفیدی را رقم می‌زنند.
مدیران دانای برندهای معتبر همواره به دنبال آن هستند که از طریق رهبری فکری مشتریان خود به ذهن و قلب آن‌ها نفوذ کنند و برای این منظور باید به این گروه مراجعه کنند.

خلاقیت در بازاریابی محتوایی ۵

۷. گروه McMurry/TMG

این گروه بازاریابی که بیشتر فعالیت آن‌ها در شهر نیویورک است از سالها قبل زمانی که هنوز نام بازاریابی محتوایی خلاق به شکل امروزی خود مطرح نشده بود بخشی از وب‌سایت خود را به مقوله بازاریابی محتوایی اختصاص داده بودند و هدف بهبود آن را داشتند.
هر چند یکی از اهداف این گروه جلب رضایت و توجه مشتری بوده و هست اما تنها روی این موضوع متمرکز نیستند بلکه همواره سعی در بهبود تخصص خود و ارائه‌ی شیوه‌های نوین در زمینه‌ی بازاریابی محتوایی خلاق داشته‌اند. تا آنجا که وبلاگ این گروه می‌تواند مرجع خوبی برای بازاریابانی که به دنبال محتوای مناسب هستند باشد.
جالب است بدانید در لیست مشتریان این شرکت نام شرکت‌هایی مانند Thompson Reuters، CBS، HP،The Ritz-Carlton کاملا مشهود است. برخی از سازمان‌ها تنها بر روی محتوا متمرکز هستند و معتقدند که محتوا به تنهایی قادر به کنترل جریان مشتریان است در این صورت این شرکت می‌تواند در زمینه‌ی محتوا کمک اثر بخشی به آن‌ها داشته باشد.

خلاقیت در بازاریابی محتوایی ۶

۸. شرکت Mindshare

وقتی صحبت از نوآوری می‌شود این شرکت در رده‌ی نسبتا بالایی قرار می‌گیرد. زیرا جزو معدود سازمان‌ها یا شرکت‌هایی است که شامل تیمی مجهز به تکنولوژی‌های پوشیدنی است.
این شرکت با معرفی +Content اعلام کرده است که امکانی فراهم کرده است که می‌تواند اهداف آژانس جهانی بازاریابی محتوایی را در زمینه‌ی ارائه‌ی شیوه‌های نوین بازاریابی تحقق بخشد. این گروه موفق شده‌اند به شرکت‌هایی نظیر Jaguar و Kleenex در این زمینه خدماتی ارائه دهند و هدفشان تسلط بر اذهان سایر صاحبان برند است.

خلاقیت در بازاریابی محتوایی 3

۹. گروه Moxie

آیا تا کنون به این موضوع فکر کرده‌اید که تولید محتوا تا چه اندازه در رشد برند شما نقش داشته است؟ تنها تعداد محدودی از شرکت‌ها محصولات و برند خود را کاملا از طریق گروه Moxie و به شکل آنلاین راه‌اندازی کرده‌اند.
این شرکت اخیرا با چالش تجاری سازی در کانالی رو به رو شد، خط تولید غذای باکیفیت حیوانات خانگی راشل ری و وسایل آشپزی کالفالون از جمله مواردی بودند که این شرکت برای تجاری سازی برند آن‌ها تلاش فراوانی کرده است. در هر دو مورد این گروه محتوایی را برای شبکه‌های اجتماعی تولید کرده است که به معرفی این برندها و محصولات آن‌ها به شکل منسجمی پرداخته و به شکل بصری و شفاهی به معرفی آن‌ها می‌پردازد.
مطمئنا تمام برندهایی که تمایل دارند در فضای دیجیتال فعالیت داشته و به توسعه محصولات خود کمک کنند باید نام این شرکت را در لیست همکاری‌های خود قرار دهند.

خلاقیت در بازاریابی محتوایی 7

۱۰. گروه King Content استرالیا

این گروه در سال ۲۰۱۲ و ۲۰۱۵ جایزه‌ی برترین آژانس بازاریابی محتوایی جهان سال را در موسسه‌ی بازاریابی محتوایی به خود اختصاص داد. و در سال ۲۰۱۴ نیز در رویدادی مشابه چنین جایزه‌ای را از مشتریان خود دریافت کرد.
این شرکت همچنین در آخرین گزارش فورستر جزو چند سازمانی است که همکاری با آن توصیه شده است. King Content واقعا یک سازمان جهانی با شبکه‌ای است که به برندهای بزرگ کمک می‌کند و نکات ظریف و کوچکی را در راستای موفقیت آن‌ها ارائه می‌دهد.
این گروه به برندها کمک می‌کند تا به کمک استراتژی‌های بلند مدت بازاریابی محتوایی خلاق به تعریف و توسعه محصولات و برند خود بپردازند.

بازاریابی محتوایی خلاق

منبع : NewsCred


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

2 دیدگاه در “۱۰ شرکت پیشرو در بازاریابی محتوایی خلاق

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *