عرضه خدمات بین‌المللی با تولید محتوای انگلیسی

ممکن است شما هم صاحب کسب و کار اینترنتی و یا بنیان‌گذار استارتاپی باشید که می‌تواند دامنه خدماتش را به کشورهای غیرفارسی زبان گسترش دهد. شاید هم کسب و کاری خارج از ایران دارید و به دنبال تیم تولید محتوای انگلیسی برای آن هستید. تولید محتوای انگلیسی نیز سختی‌ها و مشقات تولید محتوا به زبان فارسی را دارد با این تفاوت که به خاطر حجم عظیم محتوای تولید شده به زبان انگلیسی رقابت به شدت بالاتر و به همان اندازه نیز نرخ جستجو بیشتر است.

چهار مرحله اصلی در تولید محتوای انگلیسی

۱- تنظیم استراتژی صحیح در تولید محتوا

بازاریابی محتوایی یک فرآینده پیچیده است و به تولید و اشتراک‌گذاری پست‌های وبلاگی و شبکه‌های اجتماعی محدود نمی‌شود. بازاریابی محتوایی باید به گونه‌ای باشد که منجر به ایجاد سرنخ‌های بازاریابی، افزایش فروش، بهبود نام تجاری و سایر اهداف بازاریابی شود. این فرآیند نیاز به رویکرد استراتژیک یا استراتژی بازاریابی محتوایی دارد.

فرآیند تنظیم استراتژی برای وب‌سایت‌های زبان انگلیسی به دلیل مخاطبان متفاوت و رقبای بیشتر اندکی پیچیده‌تر است، اما با شناخت دقیق از بازار می‌توان استراتژی مناسبی را اتخاذ کرد.

به عنوان مثال، اگر صرفا استراتژی انتخاب کلمات کلیدی مناسب را در نظر بگیریم، در زمان تولید محتوا به زبان انگلیسی می‌بایست با دقت بسیار بیشتری کلمات کلیدی خود را انتخاب کنیم. به این دلیل که رقابت بسیار شدید است و انتخاب کلمات کلیدی کوتاه و دست یابی به جایگاه مناسب در آن‌ها بسیار سخت بوده و موفقیت آمیز نخواهد بود.

۲- رعایت استانداردها در تولید محتوای انگلیسی

می‌توان گفت چالش اصلی استارتاپ‌های ایرانی در بخش بازاریابی محتوایی به زبان انگلیسی فرآیند تولید محتوا است. با توجه به این‌که مخاطب شما شخصی است که احتمالا انگلیسی را به عنوان زبان مادری خود استفاده می‌کند احتمال کوچکترین اشتباه نیز ممکن است برند شما را به خطر بیاندازد. شبیه این است که یک استارت‌آپ ایرانی در بنرهای خود غلط املایی داشته باشد که برداشت مخاطب را نسبت به کیفیت کل خدمات تحت تاثیر قرار می‌دهد.

پس برای مثال اگر در استراتژی خود انتشار مرتب مطالب انگلیسی در وبلاگ خود را در نظر گرفته‌اید حتما می‌بایست به کیفیت مطالب، پارگراف بندی صحیح، استفاده از واژگان ساده و قابل فهم و گرامر صحیح توجه کنید.

به یاد داشته باشید که تولید محتوای انگلیسی در سایت به مثابه آزمون IELTS یا TOEFL نیست که نیاز باشد تمامی دانسته‌های گرامری و واژگانی خود را روی دایره بریزید. کافی است با استفاده از گرامر و واژگان ساده مفهوم درست را منتقل کنید.

۳- توزیع محتوا در رسانه های هدف

محتوای شما بدون برنامه‌ مشخص و استراتژیک برای توزیع آن، نتیجه‌ای در بر نخواهد داشت. در واقع، برای این‌که محتوای شما و پیام مندرج در آن به گوش مخاطب هدف‌تان برسد، می‌بایست برای توزیع آن اقدام کنید.

شما باید کانال‌هایی را برای توزیع محتوا انتخاب کنید که مخاطبان هدف‌تان از آن‌ها بهره می‌گیرند که مسلما این کانال‌ها با کانال‌های مخاطب ایرانی فرق دارد. بنابراین باید اطلاعات دقیقی نسبت به رسانه‌های فعال و ویژگی‌های کاربران آن‌ها داشته باشید.

انتخاب رسانه‌های هدف برای مخاطب غیرایرانی می‌تواند کمی پیچیده‌تر یا به اصطلاح Tricky! باشد. از سویی به دلیل وجود رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی بیشتر امکان دسترسی به مخاطب ساده‌تر است و از طرفی به دلیل رقابت بالا شانس پس زده شدن نیز کم نیست. برقراری ارتباط با صاحبان رسانه‌های هدف نیز یکی از چالش‌های مهمی است که ممکن است با آن‌ها روبرو شوید.

۴- تحلیل و بهبود استراتژی

تحلیل را می‌توان اثرگذارترین گام از فرآیند بازاریابی محتوایی دانست، چرا که نتیجه‌بخش بودن یا نبودن فعالیت‌هایی که صورت می‌گیرد در گرو درست انجام شدن این بخش است. اگر شما در قسمت تحلیل به خوبی عمل کنید، استراتژی مناسبی خواهید داشت و پیرو آن در بخش تولید و توزیع بهترین خواهید بود. اما بدون بخش تحلیل سرنوشت فعالیت‌های خود را به دست شانس می‌سپارید.

در تولید محتوای انگلیسی نیز بخش تحلیل از اهمیت بالایی برخوردار است، چرا که با شما رقبای بیشتری در حال رقابت هستید و موفقیت شما در گرو نحوه‌ و چگونگی استفاده از ابزارهای تحلیل است.

نکته‌ی مثبتی که وجود دارد، اینست که ابزارهای دیجیتال موجود برای تحلیل محتوا، در زبان انگلیسی بسیار دقیق عمل می‌کنند و به هیچ وجه با کمبود ابزار برای تحلیل مواجه نخواهید بود.

ویژگی‌های تولید محتوای انگلیسی توسط تیم گراف

ارسال منظم محتوا طبق تقویم محتوایی

دریافت هزینه منطقی بر پایه ویژگی‌های محتوا

رعایت اصول سئو در ساختار مطالب وبلاگ

مشتریان ما درباره‌مان چه می‌گویند؟

Graph Team has designed our company Digital Marketing Plan, meeting all our requirements in a very cooperative and flexible manner, resulting in our dream website which already have drawn attention to our services and products. Thank you Graph for your deep knowledge and most importantly great attitude and can do mentality, it was a pleasure working together with you.

Lars Mehlkop / Cortenstaal Expert

تمهیدات ویژه برای مشتریان خارج از ایران

امکان پرداخت توسط ریال، یورو یا ارزهای دیجیتال

 

عقد قرارداد رسمی در اتحادیه اروپا

تضمین رعایت اصول نگارش زبان انگلیسی در تولید محتوا

فرم زیر را تکمیل کنید و منتظر تماس تیم گراف باشید


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *