یک دیوانه که شبیه هیچ کس نیست

تصور کنید یک روز کنار خیابان ایستاده اید و ناگهان یک دوچرخه سوار را می بینید که با سرعت خودش را به ماشین کنار خیابان می کوبد و همزمان از خودش فیلم نیز میگیرد، این فرد نمی‌تواند کسی به جز کیسی نیستات  (Casey Neistat)  باشد، یک دیوانه تمام عیار ۳۳ ساله آمریکایی با موهای بور، عینک کائوچویی خاص، ۵۰۰ هزار دنبال کننده در یوتیوب و با کلی طرفدار در بقیه شبکه های اجتماعی.

کار کیسی تولید و کارگردانی ویدئوهای تجاری است و یک استودیوی خیلی کوچک هم برای خودش دارد، از آن استودیوهای خیلی شلوغ و رنگارنگ که خیلی از طرفدارانش برای دیدن فضای این استودیو از نزدیک علاقه زیادی دارند.
این پسر نیویورکی به قدری دیوانه است که فقط به خاطر اینکه باطری آی پادش خراب شده بود به جنگ غولی مثل اپل رفت و در سال ۲۰۰۳ و سه سال قبل از آنکه یوتیوب متولد شود، یک ویدئو جنجالی ساخت که حدود سه میلیون بار در ماه اول انتشار دیده شد و بلافاصله بعد از آن اپل اطلاعیه ای در مورد تغییر سیاست های تعویض باطری آی پاد بیرون داد.



کیسی بیش از ۵۰۰ هزار دنبال کننده در شبکه یوتیوب خودش دارد و ویدئوهایی که ساخته بیش از ۱۰۰ میلیون بار دیده شده اند. این سبک مخصوص کیسی در داستان گویی و ویدئو سازی است که او را تا این حد معروف کرده است. روش ساخت ویدئوها و طرز فکر کیسی از نظر تولید محتوا قابل بررسی و الگو برداری برای متخصصین این حوزه است.



کیسی داستان گویی را بلد است و سبک خودش را در داستان گویی دارد، به قول خودش از تعارض ها و اخلال های به وجود آمده در زندگی عادی برای تولید محتوای ویدیویی استفاده می کند و همین سبک خاصش محبوبیت زیادی برای او حاصل کرده است، محبوبیتی که باعث شده شرکت های بزرگی مثل نایک (Nike) و مرسدس ( Mercedes) علیرغم اصول حرفه ای که در ساخت تبلیغات خودشان دارند به سراغ او بیایند و دستمزدهای کلانی به او بدهند تا فقط کیسی با دیوانه بازی مخصوص خودش برای آنها تیزر تبلیغاتی بسازد.

ویدئوهای کیسی بر محوریت شخصیت خودش استوار است و سعی دارد خودش را به عنوان یک شخصیت الگو یا رهبر نشان دهد و معتقد است اگر مردم نسبت به خود او علاقه نشان دهند احتمالا به آنچه که او می خواهد بگوید نیز علاقه نشان خواهند داد. شخصیتی که کیسی برای خودش ساخته یک شخصیت تاثیر گذار برای نوجوانان و جوانان است و تلاش کرده با استفاده از پیام های الهام بخشی که برگرفته از سخنان متفکران دیگر است بر این قشر از مخاطبانش تاثیر بگذارد.



نظر این فیلم ساز دیوانه در مورد شبکه های اجتماعی نیز جالب است و فیس بوک را یک شبکه اجتماعی مرده می خواند و سخت طرفدار شبکه اجتماعی جدیدی به نام Snapchat شده است. کیسی معتقد است کارکرد شبکه های اجتماعی باید بیشتر شبیه زندگی واقعی انسان ها باشند.

اتاق کار کیسی
اتاق کار کیسی

از نظر کیسی هر آنچه که در فیس بوک گذاشته می‌شود تا آخر در آن باقی می ماند در حالی که این ماندگاری ممکن است باعث ترس کاربران جوان شود، در حالی که برنامه هایی مانند Snapchat اینگونه نیستند و محتوای بارگذاری شده بعد از مدت مشخصی ناپدید می شود. کیسی را در شبکه های اجتماعی توییتر، اینستاگرام و Snapchat می توانید پیدا کنید و کانال یوتیوب او را از اینجا دنبال کنید.

شاید ما هم به دیوانه‌هایی مانند کیسی در فضای مجازی ایرانی نیاز داریم.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

3 دیدگاه در “یک دیوانه که شبیه هیچ کس نیست

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *