تولید محتوای خلاق: چگونه از تکراری شدن وبلاگ‌مان جلوگیری کنیم؟

ممکن است به عنوان یک وبلاگ‌نویس تمام خلاقیت خود را برای تولید محتوای خلاق برای وبلاگ‌تان به کار برده باشید اما پس از مدتی احساس کنید که مطالبتان خسته کننده شده‌اند و مخاطبان شما برای خواندن مطالب‌تان شور و اشتیاق قبل را ندارند. در این مطلب با ما همراه باشید تا چند مورد از کارهایی که برای تولید محتوای خلاق هنگام تکراری شدن وبلاگ باید انجام دهید را با هم ببینیم.

۱) اگر وبلاگ‌تان در مرحله‌ی تکراری شدن قرار گرفته، برای مدتی وبلاگ‌نویسی را متوقف کنید!

برای جلوگیری از خسته کننده شدن وبلاگ خود شاید زمان آن رسیده که وبلاگ‌نویسی و تولید محتوا را متوقف کنید. یعنی اگر وبلاگ شما کاملا تکراری شده است، بهتر است به آن استراحت دهید. البته متوقف کردن وبلاگ‌نویسی به معنای متوقف کردن بازاریابی محتوایی نیست. بلکه سعی کنید به جای وبلاگ‌نویسی فرم جدیدی به مطالب خود بدهید. به عنوان مثال برخی از وبلاگ‌ها شامل مطالب ویدیویی هستند که محتوای بسیار جذابی هم دارند، شما هم می‌توانید چنین ترفندهایی را به کار گیرید.

[panel style=”success” text_align=”right”]به یاد داشته باشید که حتی بدون داشتن وبلاگ هم می‌توانید به بازاریابی محتوایی بپردازید.[/panel]

۲) از هشتگ‌ها بیشتر و بهتر استفاده کنید

یکی دیگر از روش‌های بهینه برای جلوگیری از تکراری شدن وبلاگ‌ها استفاده از توییتر و اینستاگرام است.  هر کاری در شبکه های اجتماعی بسیار سریع انجام می‌گیرد، تولید محتوا، تعامل با مخاطبان، انتشار پست، دیدن پست‌ها، لایک‌ها و ریتوییت‌ها و … همگی بسیار سریع انجام می‌گیرند.

در چنین محیطی که همه‌ی کارها بسیار سریع و آنی انجام می‌گیرند تولید محتوای خلاق می‌تواند محتوای شما را از تکراری بودن خارج کند. به کمک یک هشتگ منحصر به فرد می‌توانید کمپینی را برای برند خود راه‌اندازی کنید.

خسته کننده شدن وبلاگ 3

۳) در رویدادهای آفلاین حضور داشته باشید

نشستن در یک جای بسته در تمام طول روز می‌تواند منجر به تولید یک محتوای خسته کننده و تکراری شود. بنابراین سعی کنید جلسه‌ای تشکیل داده و از نزدیک با افراد مختلف در ارتباط باشید. برگزاری جلسات از ماهیت ایستای محتواهای آنلاین ماهیتی پویا می‌سازد و از تکراری شدن وبلاگ و محتوای شما جلوگیری می‌کند. از طرفی ممکن است در این جلسات ایده‌های مورد نیاز برای تولید محتوای خلاق برای وبلاگ‌تان را به دست آورید.

خسته کننده شدن وبلاگ 4

۴) شیرین‌کاری کنید

برای پی بردن به این موضوع که برای جلوگیری از تکراری شدن وبلاگ خود چه نوع شیرین‌کاری‌هایی را باید خود انجام دهید، می‌بایست تخیلات ذهن خود را تقویت کنید. البته نوع شیرین‌کاری به کسب و کار شما و مخاطبان‌تان نیز بستگی دارد. معمولا شیرین‌کاری‌ها به سرعت ویروسی می‌شوند، بنابراین می‌توانید با ایده‌های خود ویدیوهایی جذاب تولید کنید و میلیون‌ها مشتری بالقوه نیز پیدا کنید. شاید این ایده برای شما هزینه‌ی زیادی ایجاد کند اما مطمئنا هزینه بسیار کمتر از سودی خواهد شد که برای شما به ارمغان خواهد آورد.

۵) شخص جدیدی استخدام کنید

انجام این کار هر چند ممکن است در ابتدا به کسب و کار شما آسیب بزند اما سازنده خواهد بود. زیرا استخدام یک شخص جدید خون تازه‌ای را در رگ‌های سازمان شما به جریان می‌اندازد و ایده‌های جدیدی را وارد آن می‌کند و همین باعث تولید محتوای خلاق برای وبلاگ شما می‌شود و از تکراری شدن آن جلوگیری می‌کند.

۶) از رقبای خود ایده بگیرید

آیا تا کنون به تقلید از ایده‌ی رقبایتان فکر کرده‌اید؟

استفاده از ایده‌ی رقبایتان می‌تواند کمک به سزایی به کسب و کار شما بکند کاری که برای خود آن‌ها محقق نمی‌شود.

البته این روش به دلیل نقض کردن قانون کپی/رایت توصیه نمی‌شود. پیشنهاد ما این است که رقبای خود را دنبال کنید تا ببینید در حال انجام چه کاری هستند. زیرا این رویکرد می‌تواند ایده‌های مختلفی را در مورد مطالب‌تان در اختیار شما قرار دهد. پس از این‌که رقبای خود را بررسی کردید، ببینید آن‌ها چه اشتباهاتی دارند، چه چیزی شما را از آن‌ها متمایز می‌کند و … .

با این تجزیه‌ تحلیل‌ به نتایجی دست خواهید یافت که شاید الان باورتان نشود.

خسته کننده شدن وبلاگ 6

۷) خدمات رایگان ارائه دهید.

رمز موفقیت بسیاری از کسب و کارها ارائه‌ی خدمات رایگان است. ارائه‌ی خدمات رایگان به مخاطبان‌تان یکی از روش‌های هوشمند است. زیرا هر شخصی از خدمات رایگان استقبال می‌کند. هر چند محتوا به خودی خود ممکن است خشک و بی‌روح به نظر برسد اما مفهوم آن این چنین نخواهد بود. با ارائه‌ی منابع رایگان به مخاطبان خود می‌توانید به شکل غیر قابل پیش‌بینی کمپین بازاریابی خود را پیش ببرید و به سطح کاملا جدیدی برسید.

خسته کننده شده وبلاگ 7

۸) به عمق واقعی قضایا وارد شوید و مطالب تحلیلی دقیق بنویسید

یکی از مواردی که بازاریابان محتوایی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند عمق و قدرت مطلب است.

اطلاعات بسیار فوق‌العاده‌ای در اینترنت وجود دارند که متاسفانه بسیاری از آن‌ها تکراری هستند. گاهی اوقات محتوایی که شما تولید می‌کنید با محتوای تولید شده‌ی رقیبان‌تان هیچ تفاوتی ندارند. اما اگر شما دوست دارید نوع متفاوتی از محتوا را به مخاطبان خود ارائه داده و از این طریق آن‌ها ترغیب به خواندن مطالب خود کنید باید بر روی مطالب خود به شکل عمیق‌تری کار کنید و به تولید محتوای خلاق بپردازید.

هنگامی که به کاوش عمیق موضوعی بپردازید محتوایی تولید می‌کنید که تفاوت‌های ظریفی با محتوای رقیبان دارد و همین موضوع باعث جذابیت بیش‌تر آن می‌شود. زیرا شما به شکل جزئی به پیچیدگی‌های فنی و اختلافات موجود می‌پردازید و همین موضوع باعث جذابیت بیشتر آن می‌شود. و مخاطبان شما را متقاعد می‌کند که شما چیز با ارزشی برای گفتن دارید.

 

۹) مطالب مفصل تولید کنید

محتوای طولانی نیز به اندازه‌ی محتوای عمیق تاثیر دارد. اما نکته‌ی جالب اینجاست که معمولا یک محتوای عمیق، طولانی نیز هست. به یاد داشته باشید که برخی از پست‌های وبلاگی قوی بالغ بر هزاران واژه است. یکی دیگر از مزایای تولید محتوای طولانی رتبه‌ی بالای آن هنگام جستجو است.

البته هرگز برای دریافت ترافیک ورودی بیشتر محتوای خود را طولانی نکنید. بلکه سعی کنید محتوای خلاقی تولید کنید تا طولانی بودن آن زیاد به چشم نیاید.

این نکته را هرگز فراموش نکنید که تولید محتوای خلاق سبب جذب مخاطبان صحیح‌تری می‌شود. زیرا این خوانندگان به دنبال محتوایی عمیق و طولانی هستند.

تولید محتوای خلاق

۱۰) از عکس‌های بیشتری استفاده کنید

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای جلوگیری از تکراری شدن پست‌های وبلاگی استفاده از تصاویر بیشتر داخل متن است. تصاویر از ارزش بسیاری برخوردار هستند، آن‌ها مابین مطالب بسیار طولانی به چشم‌های مخاطبان استراحت می‌دهند و کمک می‌کنند انرژی لازم برای خواندن ادامه‌ی مطلب را داشته باشد.

البته این نکته را فراموش نکنید که هر چه تصاویر جذاب‌تر باشند و مخاطب را به فکر فرو ببرند از ارزش بیشتری برخوردار خواهند بود.

۱۱) از افراد مشهور بخواهید که محصول یا محتوای شما را تبلیغ کند

برای این کار نیازی نیست که حتما از فرد بسیار معروفی استفاده کنید. بسیاری از برندها از بازیگران مشهور و محبوب برای این کار استفاده می‌کنند، اما لازم نیست شما این کار را انجام دهید. بلکه کافیست از مشاهیر صنعت خود بخواهید تا در این زمینه به شما کمک کنند. مطمئنا تائیدیه‌ی یک متخصص در حوزه‌ی کاری خودتان بیش از توصیه‌ی هر کس دیگری ارزشمند است.

نتیجه‌گیری

محتوای خسته کننده و تکراری وبلاگ شما را به مرز تعطیلی می‌رساند. بنابراین لازم است تمام تلاش خود را بکنید تا به تولید محتوای خلاق بپردازید و مخاطبان خود را راضی نگه دارید.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

6 دیدگاه در “تولید محتوای خلاق: چگونه از تکراری شدن وبلاگ‌مان جلوگیری کنیم؟

  1. فامیلاکالا :

    بهترین روش برای اینکه وبلاگمون تکراری نشه اینه که دقیقا نیار های کاربر رو بشناسیم و مطابق با اون مطلب تهیه کنیم و در ضمن نیاز نیست حتما وبلاگمون رو روز به روز اپدیت کنیم.
    ممون از مطلب خوبتون.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *